fitbit

Mijn doel voor afgelopen week was om sowieso iedere dag 10.000 stappen te halen en wat beter te slapen. Je zou denken dat die stappen binnen no-time te behalen zijn, maar niets is minder waar.

Deze week ben ik echt heel erg actief geweest en heb ik onwijs mijn best gedaan om alle stappen te kunnen behalen en om beter te slapen. Maar het slapen, dat lukt nog niet echt. Toch denk ik dat ik wel de oplossing heb gevonden waarom mijn Fitbit aangeeft dat ik per nacht maar 4-5 uur slaap. Mijn bandje stond op ‘sensitive’ en ik heb hem nu op ‘normal’ gezet. Ik kreeg deze tip van @vera_corecurves op Instagram (bedankt meid!). Zij gaf aan dat ze door deze instellingen te veranderen een veel realistischer slaapschema te zien kreeg. Perfect dus! Ik ga zelf door de weeks om 21:30 klaarmaken voor bed (douchen e.d.) en ik probeer om 22:30 te gaan slapen. Om 6:50 word ik wakker dus dat zou in principe genoeg slaap moeten zijn.

Hieronder kan je zien dat er een groot verschil is tussen ‘normal’ en ‘sensitive’. Bij sensitive zie je dus veel meer onrustige slaap, maar daar reageert hij waarschijnlijk op het bewegen van je arm en je hartslag e.d. Maar het leek me al zo stug dat ik ‘slecht slaap’ want ik word vaak wel gewoon heel uitgerust wakker. Nu het bandje op normal staat is het dus stukken beter en zie ik net als @vera_corecurves (Instagram) ook gewoon een realistischer slaapschema.

fitbit

Het stappen halen is soms nog wel eens lastig. Ik werk fulltime en als ik gewoon goed gefocust aan het werk ben heb ik vaak aan het eind van mijn werkdag (17:30) maar 2000-3000 stappen. Dat is behoorlijk weinig. Zodra ik in de sportschool aan kom moet ik er dus nog heel wat. Tijdens mijn krachttraining kom ik vaak tot 5000 stappen. Daarna loop ik nog een half uur tot drie kwartier op de loopband om de rest van mijn stappen te behalen. Het kost me dus heel wat tijd, maar het voelt onwijs goed! Afgelopen week heb ik iedere dag mijn stappen doel behaald, behalve op zondag want toen was ik grotendeels aan het werk en heb ik niet zoveel bewogen.

Zie hieronder mijn overzicht van het aantal stappen per dag:

fitbit

Mijn beste dag was op zaterdag. Toen haalde ik meer dan 16.000 stappen. Ik besloot ’s ochtends een wandeling te gaan maken door de sneeuw en had 6 kilometer afgelegd. Om 11:00 had ik mijn 10K aan stappen al behaald. Verder heb ik die dag ook nog best wel wat gedaan dus er kwamen nog heel wat extra stappen bij. Dat voelde goed! Meestal is zaterdag juist een van mijn minst actieve dagen om dat ik dan ook niet train, maar ik had er gewoon behoefte aan om lekker buiten te zijn en te genieten van het winterweer.

fitbit

Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn Fitbit Charge 2 en hij doet het super goed. Ik heb geen rare dingen meegemaakt en hij doet zijn werk prima. Stappen worden goed geteld en slaap wordt nu beter geregistreerd, dus helemaal top! Ik heb ook al heel wat vrienden en vriendinnen op Fitbit waarmee je een gezonde competitie kunt aangaan met verschillende challenges, dus mocht je ook een Fitbit hebben dan kan je me altijd toevoegen met het volgende e-mail adres: info@fitaddict.nl. Ik zie je daar!

3 REACTIES

  1. Heee Louella,

    Vraagje ik ben erg van de groepslesen zoals zumba, bodystep, bodypump etc maar wil deze ook graag tracken. Kan dat met de fitbit of zou ik hiervoor een andere fitness tracker moeten aanschaffen? Weet je toevallig ook welke?

    Groetjess Kelly

    • Hee Kelly! Ja met FitBit kan dit zeker. Je hebt een stand ‘workout’ en daarmee kan je eigenlijk iedere activiteit goed tracken. Hij kijkt altijd naar je hartslag en hoe je beweegt dus ik denk dat dit wel een goede is daar voor! xx Louella

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here