cut

Gelukkig heb ik de afgelopen week van mijn cut, een lekker rustig weekje gehad. Geen rare dingen en veel positiviteit. En ik behaalde een mega deadlift record waar ik enorm trots op ben. Ik denk dat het komt door…

Cut update: Zo sterk!

Ja ik zit er weer lekker in. Mijn cut gaat goed, maar ben nog niet heel veel afgevallen. Dat vind ik opzich wel positief want als het te snel gaat is het ook niet goed. Ik zit nog steeds op 80.3 / 80.4 kilo lichaamsgewicht en mijn vetpercentage heb ik nog steeds niet gemeten omdat ik dat stomme tangetje kwijt ben. Ik moet hem echt snel gaan zoeken anders loop ik heel wat leuke statistieken mis! Ik ben de week begonnen met legday en dat viel me best zwaar. Niet fijn, maar heb gelukkig wel alle lifts behaald. Daar streef ik altijd naar. In mijn schema staat namelijk altijd hoeveel sets en hoeveel reps (herhalingen) ik moet doen, en bij de hoofd oefeningen (compound) zoals een squat of een deadlift, is het altijd heel belangrijk om de gestelde doelen ook daadwerkelijk te behalen. En dat heb ik gedaan en voelde enorm goed.

Met deadliften was het vooral een feestje. Ik begon met liften en had al snel door dat ik zwaarder kon. Toch hield ik de aantallen aan, die op mijn schema stonden, maar na de drie setjes behaald te hebben, wist ik dat er meer in zat. Ik deed een vierde set. Ik gooide 110 kilo aan de bar en was eigenlijk van plan om dit maar 1 keer te doen. Ik wist dat ik die 110 kilo al eens eerder 1 keer had behaald want dit was namelijk ook altijd mijn 1RM. Met de sumo-deadlift (waarbij je voeten veel verder uit elkaar staan) kon ik dit al wel gemakkelijker liften dan een gewone deadlift, maar wat ik toen deed, was voor mij zelf ook een hele verassing! Ik pakte de bar vast, ging in mijn start positie staan, vroeg mijn schoonbroertje om op mijn vorm te letten (vind ik heel belangrijk met zulke zware gewichten en vooral met deadliften!), keek mezelf bruut aan in de spiegel tegenover me, en liftte de bar maar liefst 5 keer!!! Holy sh*t. Ik had serieus niet gedacht dat ik dit in me had. Ik had er wel vertrouwen in dat 1 keer goed ging lukken, maar ik was die dag echt unstoppable. Zo nice.

Nu is mijn 1RM (1 rep max) gestegen naar 128 kilo. DAT IS SICK! Dat is serieus bijna het gestelde doel wat ik dit jaar van plan was om te behalen. Ik had op mijn ‘wish list / goal list’ gezet dat ik graag een deadlift van 130 kilo wil behalen in 2017 en dat is dus al bijna gelukt want ik kan het gewoon! SICKKKKKK.

Cut – Voeding en slaap

Oke ik ben echt heel blij. Ik denk echt dat het komt doordat ik zo goed eet en onwijs goed slaap. Iedere dag ben ik stipt om half 11 gaan slapen tot een uur of 7. Dat levert mij zo’n 8 uur per nacht op en dat is echt heel fijn. Het rare was wel, dat wanneer ik op mijn werk zat, enorm veel moest gapen en best wel vermoeid was. Misschien komt dat door te veel slaap? Geen idee. Maar dat vele slapen was wel echt heel erg fijn. Ik hoop dat ik dat de komende weken goed kan doorzetten want een goede nachtrust is heel erg belangrijk.

Qua eten zit het tijdens deze cut ook echt goed. Ik eet veel pure voeding en bijna geen bewerkte troep. Mijn werkdagen zien er nu als volgt uit:

Ontbijt: 2 waldkorn crackers met kaas
Tussendoor 1: 4 rijstwafels
Tussendoor 2: 30 gram ongezouten nootjes
Lunch: Kipfilet of kalkoenfilet (120 gram) met twee eetlepels sperziebonen
Tussendoor 3: Snickers proteïne bar
—Trainen—
Avondeten: Salade met zalmfilet (250 gram), een halve avocado, twee volkoren broodjes, twee eieren met drie tomaten.
En als ik nog wat over heb eet ik nu vaak Lindahls kwark in de smaak vanille.

En dit alles is bij elkaar ongeveer 2000 calorieën. Deze komende week van mijn cut zal ik dalen naar 1900 – 1950 om het iets sneller te laten gaan. Vorig jaar was ik in juni nog niet echt droog en dat wil ik dit jaar niet weer. Gas d’r op dus. Ik ben tegenwoordig dus echt gek op salades en om gewoon een hele bak met groenten te eten. Natuurlijk doe ik er wel eiwitten bij in de vorm van vis of vlees, maar verder geen extra koolhydraten naast een stukje brood. Door dit eetpatroon voel ik me veel fijner en heb vrijwel nooit last van een opgeblazen gevoel. Ook merk ik dat het beter is voor mijn PDS (prikkelbare darm syndroom) want ik krijg nu meer vezels binnen en veel minder suikers dan in mijn bulk. Mijn lichaam heeft er dus heel veel baat bij. Ik doe dit nu al drie weken en het bevalt erg goed. Daarom denk ik dat ik nu ook zo sterk ben tijdens mijn cut (zonder creatine!). Mijn voeding en slaap zijn gewoon heel erg on point en daar pluk ik de vruchten van in de gym. Heerlijk is het en geeft me echt een fijn gevoel.

Ik zeg, laat die nieuwe week maar komen, ik ben er klaar voor! Hopelijk slaap ik weer zo lekker en kan ik dit goede eetpatroon vasthouden. Fijne week allemaal kick muchos ass!

DELEN
Vorig artikelInstagram update #3. Instaddict | Januari Week 3
Volgend artikel5 Manieren om sneller vet te verbranden
Ik ben Louella (24) en ik ben enorm gek op alles wat met health en fitness te maken heeft. Op eigen kracht ben ik 30 kilo afgevallen en daarom wil ik mijn enthousiasme ontzettend graag delen met jou! Hopelijk kan ik je met mijn artikelen helpen, inspireren en motiveren bij het verbeteren van je leefstijl.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here