aankomen

Iedereen heeft het altijd maar over afvallen, maar wat nou als je niets liever wilt dan wat meer massa om je lijf? Je zult veel moeten eten, maar hoe kan je dit nou op een gezonde, verantwoorde manier aanpakken? Ik geef je tips!

Wanneer je wilt aankomen ligt het natuurlijk erg voor de hand om dit in de vorm van snoep, koek, chocolade en junkfood te doen, maar het is veel beter voor je lichaam om aan te komen op een verantwoorde manier. Er kunnen talloze redenen zijn waarom je graag wilt aankomen. Misschien omdat je meer spiermassa wilt opbouwen of dat je door omstandigheden veel te veel bent afgevallen (stress / ziekte) en nu weer langzaam wat balans probeert te vinden.

Aankomen tip 1. Kies de juiste voeding

Om aan te komen is het makkelijker om dit ook te doen door spiermassa op te bouwen. Spieren wegen namelijk zwaarder dan vet. En om de spiergroei te stimuleren, moet je natuurlijk ook de juiste voeding consumeren. Denk aan voldoende eiwitten, koolhydraten én vetten. Eiwitten zitten voornamelijk in vlees, vis, zuivel (zoals kwark en Griekse yoghurt), Whey / Isolaat shakes, andere high protein supplementen en natuurlijk eieren!

Aankomen tip 2. Houd je progressie goed bij

Aankomen kan in verschillende vormen. Is het vocht? Is het vet? Of is het spiermassa wat je bent aangekomen? Het kan zijn dat je in het begin heel snel aankomt omdat je misschien andere voedingsmiddelen eet waar bijvoorbeeld veel zout in zit. Dan weet je dus dat het vocht is wat je bent aangekomen. Wanneer je veel ongezond voedsel eet, kan je natuurlijk al snel raden dat je vetpercentage is gestegen. Maar ben je super actief in de sportschool en train je veel met gewichten? Dan kan het heel goed zijn dat het spiermassa is wat je hebt opgebouwd. De makkelijkste manier om je progressie goed bij te houden is door foto’s te maken, je vetpercentage vanaf het begin te meten, je omtrek met een centimeter op te meten en natuurlijk door jezelf te wegen.

Aankomen tip 3. Eet vaker

Wanneer je wilt aankomen gaan de drie hoofdmaaltijden waarschijnlijk niet veel zoden aan de dijk zetten. Daarom is het goed om vaker te gaan eten en het huis nooit te verlaten zonder je tussendoortjes! Denk aan de heerlijke koeken van Lenny & Larrys (hoog in calorieën, eiwitten en koolhydraten), eiwitrepen, gainer shakes, noten en lekkere broodjes.

Aankomen tip 4. Doe aan krachttraining

Een super gezonde manier voor aankomen is natuurlijk door meer spiermassa op te bouwen. Het duurt wel veel langer dan in vet aankomen, maar het is uiteindelijk beter voor je. En nee, je gaat er niet ineens uitzien als een of andere bodybuilder! Dat duurt wel een tijdje. Belangrijk is om hierbij niet iedere dag hetzelfde te trainen, maar kies er liever voor om één of twee spiergroepen per dag te pakken. Zo ontwikkel je al je spieren geleidelijk en raak je ook niet overtraind.

Doe het rustig aan en bouw je calorieën rustig op. Meerdere malen per week naar de sportschool om je spiermassa op te bouwen is een hele goede tip om voor gewichtstoename te zorgen. Wanneer je hierbij gezond eet en genoeg eiwitten binnen krijgt, zal je al zeker verschil moeten gaan zien! Geniet ook gerust van een paar extra tussendoortjes want ook deze gaan je zeker helpen.

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here