voedingsdagboek

Gisteren heb ik een van alles wat ik gegeten heb een foto gemaakt en die foto’s heb ik nu bij elkaar gezet in een nieuw voedingsdagboek! Meestal zijn mijn dagen heel veel hetzelfde en is het niet boeiend genoeg om te delen, maar nu is vrijdag al een beetje mijn ‘fun’ day, dus je zult heel wat andere voedingsmiddelen voorbij zien komen. Benieuwd wat ik allemaal heb gegeten? Lees dan snel verder!

Voedingsdagboek – Vrijdag 1 september

voedingsdagboek voedingsdagboekDe dag begon met een ander ontbijt dan normaal. Ik was laatst aan het winkelen in de Albert Heijn en ontdekte daar deze Super Grains van Quaker. Het leek me een goede vervanging voor mijn brood omdat het iets anders is dan gewoon ‘havermout.’ Dat valt namelijk niet altijd even goed en daarom wilde ik dit even proberen. Ik begin iedere dag met brood, maar soms vult dat niet genoeg. Dit was een super lekker ontbijt vol vezels en goede koolhydraten. Het bevalt en had geen last van mijn maag (pds), dus dit ga ik zeker vaker eten als ontbijt!
voedingsdagboek

voedingsdagboek voedingsdagboek Als tussendoortje om 10 uur had ik 25 gram ongezouten pinda’s en daarna at ik wat van mijn ‘Maui and Sons’ Coconut chips! Erg lekker en fijn om iets zoets te eten tussendoor. Geeft toch wat meer energie om wel even wat (natuurlijke) suikers te consumeren. Tuurlijk is niet niet super gezond omdat er chocolade om heen zit.

voedingsdagboekVoor lunch bleef ik bij de basics en at ik zo’n 80-90 gram kip zonder kruiden. Die was ik namelijk vergeten tijdens het preppen en dat was best jammer want het is vreselijk smakeloos! Saaaaai.
voedingsdagboek

voedingsdagboek voedingsdagboek ’s Middags probeerde ik mijn eerste Barebells bar in de smaak Cashew Caramel. En OMYGOD. Die is lekker! Toen ik hem uit de verpakking haalde was het al een verassing, want de nootjes zitten bovenop. Ziet er zo lekker uit en zo smaakte het ook. Ik heb de helft van deze reep gegeten omdat ik rond 5 uur mijn ‘avondeten’ zou gaan eten.

voedingsdagboekIk ging om 18:15 naar de film en wou daar graag popcorn eten. Dat is 500 calorieën en daar heb ik dus rekening mee gehouden. Ik was van plan om sowieso binnen de 1600 calorieën te blijven en gewoon gezond te eten. Daarom at ik rond 5 uur een salade met geitenkaas en zongedroogde tomaatjes. Een lichte maaltijd maar toch even wat binnen gekregen. Want om die popcorn nou als avondeten te beschouwen leek me geen goed idee.
voedingsdagboek

voedingsdagboekTijdens de film at ik 125 gram zoete popcorn met kokos smaak en dit staat gelijk aan 500 calorieën wat ik net al schreef. Daarbij had ik een chilled latte als drankje maar die krijg ik van mezelf cadeau, haha.

Eenmaal thuis at ik niks meer, maar heb ik alleen nog wat water gedronken en wat aan mijn blog gewerkt. Ik hoop dat je het leuk vond om weer een voedingsdagboek van me te zien. Vaak vind ik het niet boeiend genoeg om er één samen te stellen, puur omdat ik nu nog veel het zelfde eet omdat ik nog laag in mijn calorieën zit. Dit alles was zo’n 1600 calorieën en ik heb lekker kunnen eten. Ik heb niet heel precies op mijn macro’s gelet, maar dat mijn carbs deze dag meer waren dan normaal, spreekt voor zich haha! #popcorncarbie.

Fijne zaterdag!

2 REACTIES

    • Hee, haha ik zocht er naar via My Fitness Pal en zag dat daar staan!! Medium is 125 gram ongeveer en bevat 550 cal haha. Als je zoekt op Pathe Popcorn vind je het!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here