voedingsdagboek

In dit voedingsdagboek laat ik je zien wat ik allemaal eet in één dag. Vorige week at ik behoorlijk wat koolhydraten dus deze week was voor mij het moment om daar wat meer balans in te vinden. Of dat gelukt is? Lees snel verder!

Voedingsdagboek – Meer balans

Nu ik zo min mogelijk macro’s track en echt op gevoel probeer te eten merk ik dat het nog best lastig is. Op sommige dagen heb ik echt geen idee hoeveel ik heb gegeten en op andere dagen ben ik me er juist heel erg bewust van dat ik echt te veel heb gehad. Toch balanceer ik dit dan uit met de dag die daarna komt, zodat ik weer een ‘goed gevoel’ krijg en weet ik dat ik er wel bewust mee bezig ben. Want in de voorgaande jaren had ik natuurlijk rond deze periode een bulk fase. In dat geval maak het niet echt uit of je ‘over eet’ want dat is dan juist de bedoeling. Nu probeer ik goed naar mijn lijf te luisteren en het te geven wat het nodig heeft.

voedingsdagboekVoor ontbijt eet ik een bakje havermout met eiwitpoeder en rozijnen. Hier bovenop heb ik 1 Oreo verkruimeld. Dit ontbijt is enorm vullend en biedt een mooie verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en (natuurlijke) suikers. Een echte kickstart van mijn dag.

voedingsdagboekDit is het recept:
30-40 gram havermout
(amandel) melk tot het papje drappig is
30 gram Women’s Best Whey (met code ‘Louella10′ krijg je -10% korting bij Women’s Best)
Klein handje rozijnen
1 Oreo
Snufje kaneel
Een beetje sucralose (bij Albert Heijn voor bakken)

Alles mengen (behalve de rozijnen en de Oreo) en in de magnetron tot de havermout stevig is zoals op de foto. Dan de toppings er op en eten!

voedingsdagboekRond het middaguur gaan we vis halen. Ik kies twee broodjes haring met ui. Echt heerlijk!

voedingsdagboek

voedingsdagboekAls we weer thuis zijn heb ik best trek, maar geen zin in een complete maaltijd. Ik eet daarom twee handjes van deze notenmix. Dit is ook mijn pre-workout.

voedingsdagboekDaarbij drink ik deze cappuccino voor wat extra energie.

voedingsdagboek

Tijdens het trainen drink ik BCAA’s (ook van Women’s Best) zoals je linksonder op de foto ziet. Ik mix deze BCAA met wat creatine.

voedingsdagboekAls ik thuis kom van het trainen heb ik zin in een lichte en gezonde maaltijd. Ik bak daarom wat spinazie in de pan en doe daar stukjes tomaat door. Als dit goed is gebakken voeg ik kruiden als cajun, peper en zout toe. Daarna twee eieren en als topping een beetje geraspte kaas. Dit is mijn avondeten.

voedingsdagboekMaar om dat dit niet genoeg is maak ik ook nog een eiwitshake van 450 gram kwark, walnoten, 3 dadels, een banaan en kaneel. Dit is echt mijn favoriete shake op dit moment.

voedingsdagboekDit is ook het laatste wat ik die dag eet / drink. Het vult allemaal onwijs goed en ik heb erna ook geen trek meer.

Zoals je ziet probeer ik de juiste balans te vinden tussen alle macro’s. Dit lukt lang niet altijd en vaak vergeet ik om genoeg eiwitten te consumeren. Nu probeer ik dit zoveel mogelijk aan te vullen met kwark en shakes omdat dat een makkelijke manier is om mijn eiwitinname te vergroten. Dit was een heerlijke dag en die spinazie omelet is echt een van mijn favoriete maaltijden nu!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here