fit-talk-update

In deze update: Soms heb je van die dagen (of zelfs weken) dat je gewoon op de automatische piloot door gaat. Tot er op gegeven moment een lichtje gaat branden en je gaat inzien dat -als iets niet meer leuk is- je er gewoon mee moet stoppen. En precies dat, heb ik afgelopen week gedaan.

Fit Talk – Update | Ik ga het helemaal anders doen!

Ik ga het helemaal anders doen

Ik train altijd na mijn werk. In het laatste uurtje zet ik altijd even wat workout muziek op om in de stemming te komen en dan krijg ik (normaal gesproken) erg zin om te gaan trainen. Maar dat was de afgelopen week niet echt het geval. Het begon meer te voelen als een soort ‘moeten’ en het schema maar weer volgen. En dan, lieve mensen, weet ik dat ik iets moet veranderen. Want ik doe mijn naam echt eer aan. Ik houd van sporten. Ik houd ervan om naar de gym te gaan. Dus als ik dit gevoel krijg, is er écht iets mis.

Het schema stond me dus niet meer aan. Na ‘m twee weekjes gevolgd te hebben kwam ik nu tot de conclusie dat ik ’t niks vind. De oefeningen zijn te basic en kan er niet echt mijn ei in kwijt. Ik mis een beetje de olympische oefeningen en wat sneller achter elkaar trainen. Dus echt de circuitjes en uptempo workouts. Tijd om daar verandering in te brengen. Ik ben echt heel blij dat ik mezelf nu zo goed ken qua trainingen en voeding, want ik kan er meteen op inspelen.

Stoppen en even ‘op gevoel’ verder gaan

Ik besloot daarom ook om direct te stoppen met het schema en het even een weekje ‘op gevoel’ te doen. En dat beviel prima. Van maandag tot woensdag heb ik getraind, donderdag lekker rust en zaterdag nog een keertje. Ik kies er nu ook steeds meer voor om een dagje te skippen, om meer tijd te besteden aan andere dingen zoals lezen en leren voor mijn rijbewijs theorie en natuurlijk mijn blog. Zo creëer ik een iets betere balans en kan ik ook eens na werk direct naar huis.

Dit is niet voedzaam genoeg…

Ken je die avonden, dat je na het diner gewoon weer trek krijgt? Nou dit had ik dus een aantal keer. Maar het komt puur omdat ik nog niet de juiste balans in mijn voeding heb gevonden. Ik eet over de dag net iets te weinig tijdens mijn hoofdmaaltijden, waardoor ik heel veel trek heb aan het einde van de werkdag. Ik wil dan nog iets te snacken, maar dit kan vervolgens niet omdat ik niks meer mee heb wat voldoende energie geeft. Ik eet namelijk al mijn tussendoortjes al veel te vroeg op de dag, waardoor ik uiteindelijk niks meer overhoud als pre-workout food. Dat is niet goed gepland van me, maar het komt dus doordat ik te weinig lunch mee heb. Het is niet voedzaam genoeg.

Hier hoop ik deze week verandering in te brengen. Ik had al wel extra rijst bij mijn bakjes in gedaan, maar ook dit was niet voldoende. Deze week probeer ik volkoren pasta. Tja, en zo zie je maar weer dat het bij mij vaak ook alleen maar trial en error is. Héél veel trial en error.

Mijn lichaam, stress niveau’s en emoties veranderen continu wat echt invloed heeft op mijn voeding, workouts en mindset. Af en toe is het uit balans en daarom probeer ik zoveel mogelijk uit om mijn lichaam de juiste voedingstoffen te geven en voldoende energie te behouden. Want dat is nu nogal een probleem. Ik moet deze week weer opnieuw dingen testen, maar gelukkig leer ik iedere keer steeds meer over mijn lijf en zo weet ik steeds beter wat het nodig heeft, op welk moment!

Het plan voor deze week

Voor deze week ga ik dus met een nieuw schema trainen. En jep, je voelt ‘m al aankomen: ook deze komt weer beschikbaar als gratis download voor jullie. Wanneer? Dat weet ik nog niet precies maar houd mijn blog (en de download pagina) in de gaten voor de dagelijkse nieuwe updates!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here