voedingsdagboek

Met dit voedingsdagboek probeer ik je een zo goed mogelijk beeld te geven van hoe een gewone werkdag er voor mij uit ziet. Dit is allemaal erg gezond en makkelijk en daarbij houd ik alles in balans door ook te genieten van tosti’s en een kopje Cup a Soup!

Voedingsdagboek – Een gewone werkdag: gezond en makkelijk!

voedingsdagboekVoor mijn ontbijt eet ik een zelfgemaakte havermout koek. Deze maak ik letterlijk iedere week en dit heb ik echt nog nooit zo gedaan. Iedere ochtend eet ik er één en ik had niet gedacht dat iets wat ik zelf zou bakken, zo verslavend zou zijn. Deze koeken zijn erg voedzaam, gezond en ze geven me genoeg energie om de ochtend door te komen. Ideaal!

voedingsdagboekHeerlijk toch?

voedingsdagboekAls pre-lunch snack / tussendoortje vind ik het altijd lekker om een glas Cup a Soup te drinken. Dit is Chinese tomatensoep. Erg lekker om even op te warmen en goed tegen een dip!

voedingsdagboek

voedingsdagboekDan is het lunchtijd en leg ik mijn broodjes kipfilet onder het tosti ijzer. Doordat ik nu niet meer aan het meal preppen ben, mis ik af en toe toch nog iets warms tijdens de lunch. Een tosti biedt de ideale uitkomst. Ook haal ik hiermee ongeveer dezelfde macro’s als wanneer ik een bakje pasta met kip eet, dus dat is helemaal fijn.

voedingsdagboekJam, zo lekker!

voedingsdagboekRond een uur of drie heb ik wel zin in een snack. Het is vandaag mijn legday dus ik eet wat extra snacks om genoeg energie te hebben voor mijn training. Normaalgesproken doe ik dit dus niet en eet ik alleen een eiwitreep voor mijn workout en verder niks meer. Deze protein balls zijn echt lekker en zijn makkelijk te eten omdat het zulke kleine balletjes zijn.

voedingsdagboekDit is de smaak cherry almond.

voedingsdagboek

voedingsdagboekZe hebben deze balletjes in nog drie andere smaken die ook heel lekker zijn. Ik haal ze altijd bij de Albert Heijn dus daar zou je ze ook moeten kunnen vinden!

voedingsdagboekAls échte pre-workout eet ik deze Twenny Bar van Jimmy Joy. Ik moet zeggen dat ik deze vanille lekkerder vind dan de chocolade smaak. Dat had ik in eerste instantie niet verwacht omdat ik altijd heel erg gek ben op chocolade. Deze repen proeven zo puur en ‘raw’ en dat spreekt me gewoon heel erg aan. En er zitten ook nog eens veel vitamines en mineralen in wat ook een fijne bijkomstigheid is.

voedingsdagboekJimmy brings me Joy haha!

voedingsdagboekAls post workout food na mijn training eet ik deze gemengde salade van avocado, komkommer, cherry tomaat en rode ui.

voedingsdagboekDaarbij heb ik een zigeuner schnitzel. Dit was echt super lekker en ondanks dat het geen enorm grote maaltijd was had ik hier wel meer dan genoeg aan. Omdat ik als pre-workout al zoveel had gegeten kon ik tijdens mijn workout optimaal knallen en voelde ik ook niet de drang om ’s avonds nog heel veel te eten. Vandaar deze salade met een stukje vlees.

En daarmee komt dit voedingsdagboek tot een eind. Ik hoop dat ik je hiermee wat inspiratie heb kunnen bieden voor je eigen maaltijden of snacks en dat je misschien op wat nieuwe ideeën bent gekomen. Ik ben erg benieuwd wat jij zoal eet als je op je werk bent, dus laat het me vooral weten in de comments!

DELEN

3 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here