schouderblessure

In deze Fit Talk update deel ik iets met jullie wat ik nog niet verteld heb, geef ik je een update over mijn schouderblessure en laat ik je zien hoe ik mijn schouder intape. Alhoewel, dit gaat niet helemaal volgens plan maar het idee is duidelijk, haha!

Dit heb ik je nog niet verteld | Blessure update + Schouder intapen

Dit heb ik je nog niet verteld…

Ik heb denk ik echt wat uit te leggen aan jullie, haha. Nee het is niet heel serieus, maar ik had het jullie nog niet verteld. Zoals je weet is Fitaddict.nl niet mijn full-time baan. Ik werk hiernaast 32 uur en om daar te komen fiets ik iedere ochtend een half uur. Nou ja, de afgelopen weken heb ik eigenlijk een beetje ‘ge-cheat’. Aangezien ik het echt heel druk heb met mijn blog, werken, 5x sporten etc. is het soms enorm fijn als ik net wat sneller op mijn werk kan zijn en van werk naar de sportschool kan komen. Daarom heb ik de afgelopen weken even de elektrische fiets geleend van mijn schoonouders. Super, super lief en het heeft me zoveel tijd gescheeld! Ik was onwijs snel op werk en het gaf echt een soort verlichting. Vooral met de kou was het enorm fijn om snel weer binnen te zijn.

Conditie? Welke conditie?

Natuurlijk is er echt niks #fitgirl-achtigs aan het fietsen op een elektrische fiets, but no shame here! Ik vind het echt super fijn dat ik de fiets mocht lenen en mezelf zo snel kon verplaatsen. Toch merkte ik dat mijn conditie hard achteruit ging en dat dit zóveel impact zou hebben had ik echt niet gedacht. Van maandag tot donderdag gebruikte ik de fiets en in het weekend moest ik zonder doen. Vaak fiets ik vrijdag even naar de stad voor een lunch of een familie bezoek, en toen kwam de klap. Ik voelde dat het fietsen ineens enorm zwaar ging en dat ik zelfs buiten adem raakte! What?! Ik schaamde me zelfs dat mijn conditie zo hard achteruit was gegaan. En dat door een aantal weekjes met de elektrische fiets. Ik schrok er echt van.

Nu weer normaal fietsen hoor!

Daarom ben ik sinds afgelopen week gestopt met de elektrische fiets en ben ik weer gewoon op mijn eigen omafietsje met roze Fit Addict krat naar werk gefietst. En man! Wat viel dat zwaar zeg. Ik kan wel zeggen dat ik twee keer per dag een flinke cardio fiets workout heb gehad van 2 x 30 minuten. Toen voelde ik de kracht van de wind, de regen en de ochtendzon weer. Halverwege mijn fietstocht deed ik vaak zelfs mijn sjaal af, handschoenen uit en mijn jas los omdat ik het zo warm kreeg van het fietsen. Dat terwijl ik altijd zo’n koukleum ben. Zegt genoeg toch?

Ik vond het heel fijn dat ik de fiets mocht lenen, maar zonder is toch wel wat beter voor me. Ik doe er dan misschien veel langer over om op werk te komen (30 minuten fietsen), but so be it. Ik heb nu in ieder geval mijn conditie weer terug en dat voelt super goed!

Tape it!

Die tape, die ik je afgelopen week liet zien, was echt heel fijn. De meningen hierover zijn verdeeld, net zoals heel veel fitness gerelateerde zaken. Toch merk ik dat als ik de Cure Tape op heb, dat ik echt ondersteuning voel in mijn bewegingen. En nu ik zelf ook weet hoe ik mijn schouder moet tapen, hoef ik het niet meer te laten doen door iemand. In de bovenstaande video leg ik je ook uit hoe ik mijn schouder intape. Hopelijk heb je er wat aan en kan je het gebruiken als je zelf ook een blessure hebt in je schouder. Het gaat alleen niet helemaal perfect, want het is super lastig om bij jezelf te doen. Ik heb er wel begeleidende plaatjes bij gedaan zodat het alsnog duidelijk wordt. Dit is ook weer een mooi voorbeeld van dat niet altijd alles goed gaat.

Schouderblessure update

Over mijn schouderblessure gesproken, ik voel ‘m nog steeds. Zou magisch zijn als het ineens verdwenen was, maar ik merk dat de pijn al een stukje minder is en dat is onwijs fijn. Ik heb eigenlijk het grooste gedeelte van de week mijn schouders niet getraind omdat ik weet dat rust heel veel goeds kan doen. Op donderdag heb ik het even lichtjes geprobeerd, maar ik heb meer mobiliteit-oefeningen gedaan dan een echte workout. Dit is een goede keuze geweest omdat ik zelfs door deze paar kleine oefeningen, m’n schouder al goed voelde. De rest van het weekend heb ik die spiergroep met rust gelaten en heb ik me gefocust op cardio, wat lichte borst oefeningen, armen en wat legday circuitjes.

Trainingen gaan over het algemeen goed, maar ik merkte wel dat ik veel minder energie had doordat mijn lijf ook weer moest wennen aan het fietsen. Ik kreeg ook meer trek hierdoor, maar probeerde het zoveel mogelijk te beperken. Toch heb ik met mezelf afgesproken dat ik dit jaar echt naar mijn lichaam zou luisteren en dat heb ik dus ook gedaan. Op de dagen dat ik voelde dat ik meer voeding nodig had, heb ik mijn lijf dat ook gegeven. Of het nou in de vorm was van een hele avocado i.p.v. een halve, of een extra tosti tijdens de lunch, ik dacht er niet eens over na en besloot gewoon te eten. Dat voelde super goed!

Komende week…

Deze week dus gewoon weer met mijn fiets naar het werk zoals ik afgelopen week ook heb gedaan. Ik ben echt zo blij dat ik nu mijn conditie weer terug heb, want dat was echt wel even een flinke schok voor me dat ik zo snel achteruit ben gegaan. Gelukkig heb ik nu een goede keuze gemaakt om op eigen kracht naar werk te gaan, alleen is het wel wat minder leuk als ’t flink gaat regenen haha. Ik hoop dat ik wat meer vooruitgang zal zien in mijn schouderblessure, maar ik ga het gewoon wederom rustig aan doen en goed naar mijn lichaam luisteren. Ook probeer ik me deze week iets beter aan mijn 1950 calorieën te houden, maar dat moet helemaal goed komen! Veel succes allemaal en een fijne week toegewenst!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here