planning

Afgelopen week ben ik van start gegaan met een nieuw trainingsschema, maar ging het niet zoals ik had bedacht. Mijn planning ging sowieso echt helemaal nergens over want ik nam weer eens veel te veel hooi op mijn vork…

Fit Talk – Weekvlog #11. Mijn planning gaat echt nergens over!

Vaker rust doordeweeks

Oh, ik heb iets ontdekt en dit is op z’n tijd zó fijn! Ik neem namelijk steeds vaker op een doordeweekse dag even rust van het sporten. Soms op een maandag en een andere week weer op een woensdag. Ik merk dat dit me veel meer rust geeft en dat ik hierdoor mijn andere activiteiten en hobby’s veel beter kan combineren. Eerder dacht ik altijd dat ik het super fijn vond om een hele week non-stop te trainen en dan in het weekend rust te nemen, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo.

Een lange avond

In het weekend heb ik vaak mijn dagen gereserveerd om bezig te gaan met mijn blog, vlogs en andere content creatie dingen. Hierdoor kom ik op sommige dagen niet eens het huis uit en dat is zonde. Want ik merk dat ik echt beter kan presteren als ik ook even de deur uit ben geweest. Ook al is het maar een korte wandeling of een tripje naar de supermarkt. Een andere omgeving doet me goed en ik krijg er veel energie van. Daarom is het ideaal om op zo’n moment even te gaan sporten. Maar als ik er al een hele week op heb zitten, heb ik in het weekend vaak geen schema’s meer over. Alles is al gedaan en dan kan ik eigenlijk alleen naar de sportschool voor wat cardio en buik. Dus dan zit er maar één ding op: in de drukte van de doordeweekse dagen even een dag niet trainen en na werk meteen naar huis. Heerlijk vind ik dat! Ik heb dan echt een lange avond en hier kan ik natuurlijk veel meer mee dan die paar uurtjes na het sporten.

Eindelijk beter slapen

Op maandag werd bij mij het Emma matras geleverd. Ik ben een samenwerking met hen aangegaan omdat nachtrust een hele belangrijke rol speelt in het afvallen en bij een fitte leefstijl over het algemeen. Super leuk en ons matras was ook echt aan vervanging toe dus dat kwam goed uit. Toen we het oude matras gingen verplaatsen hebben we die voor de grap eens open gemaakt en wat bleek? Er zit gewoon een complete scheur in waardoor de veringen er uit steken. Dat is dus wat ik al die tijd voelde, haha. Dat kan niet goed zijn. Gelukkig is die nu vervangen en slapen we samen op een veel comfortabeler matras. Er komt binnenkort nog een video over het belang van een goede nachtrust, dus stay tuned!

Mijn nieuwe trainingsschema

Deze week ben ik dus begonnen met een nieuw schema. Ik heb dit keer weer gekozen voor meer herhalingen omdat ik weet dat mijn lichaam hier altijd goed op reageert. Vooral nu mijn doel ‘cutten’ is. Het droogtrainen gaat nu over het algemeen wel heel goed en ik ben blij met de progressie die ik zie. Wel is het een beetje jammer dat ik echt verkeerd ben gestart. Ik was dus van plan om dinsdag met ‘dag 1’ te beginnen, maar dit liep helemaal anders. Ik had die dag heel slecht geslapen (maar 6 uurtjes), op werk geen pauze gehouden, hoofdpijn en slecht gegeten. Dit is het perfecte recept voor een slechte training, maar ik ben toch gegaan om te kijken of het naderhand nog beter zou worden. Ik probeerde mijn workout uit te voeren, maar het lukte écht niet. Squatten met alleen de bar voelde als 50 kilo dus ik voelde aan alles dat het niet het juiste moment was voor een legday. Toen ben ik maar gestart met een ‘lichte’ dag uit al mijn schema’s, namelijk armen. Dit was op zich wel te doen, maar men! Wat was ik vermoeid!

Mijn planning gaat echt nergens over

Op woensdag wou ik verder gaan met de juiste volgorde van mijn schema, maar dat ging ook niet goed. Ik weet niet waarom maar ik koos gewoon een random dag. Het hele ritme / volgorde van de dagen ging hierdoor helemaal door de war en dat vind ik geen goed begin. Ik had namelijk bedacht om de zware dagen aan het begin van de week te doen en de lichtere op het eind. Maar goed, het is niet het einde van de wereld. Volgende week begin ik wel goed en in de juiste volgorde. Ik ben in ieder geval blij dat ik wel weer train met een schema want dit geeft me altijd meer houvast en motivatie tijdens mijn workouts!

Zo. Veel. Ideeën.

Ook merk ik dat ik deze week heel veel ideeën had. Soms krijg ik echt een stortvloed aan allerlei dingen die ik wil doen en wil ik het liefst zo snel mogelijk actie ondernemen. Prioriteiten stellen is dan heel belangrijk, maar soms voelt alles even belangrijk. En natuurlijk heb ik niet eindeloos veel tijd omdat ik ook gewoon werk dus het gene met de hoogste prioriteit gaat voor. En het is niet zo dat ik nu aan het klagen ben over hoeveel ik wel niet te doen heb. Nee, helemaal niet zelfs! Ik geniet echt van ieder moment dat ik content kan maken voor jullie omdat dit echt meer dan mijn passie is. Ik werk iedere dag super hard voor mijn droom en ik vind het geweldig om te doen. Ook als ik zo’n ‘burst’ aan creatieve ideeen krijg merk ik dat mijn motivatie al helemaal door het plafond schiet.

Ik luister naar mijn lichaam

Dat zijn trouwens ook de momenten dat ik echt moet oppassen dat ik niet te veel ga doen en over mijn grens ga. Op tijd slapen en genoeg rust pakken zijn dan van nog groter belang, anders ben ik totaal niet productief. Een beetje haat / liefde verhouding met rust nemen dus. Ik probeer op dit soort momenten heel goed te luisteren naar mijn lichaam om te ontdekken wat het nodig heeft. Vaak is dat niets meer dan rust, sporten en goed eten!

Nieuwe fiets!

Ik heb echt heel veel zin in komende week want dan kan ik mijn nieuwe fiets gaan testen. Hè? Nieuwe fiets? Jazeker! Ik heb een nieuwe fiets gekocht. Kijk maar in mijn weekvlog, daar vertel ik je er alles over.

Voor nu wens ik jou een hele fijne week. Zet ‘m op, crush your goals en vergeet niet:
#YOUCANDOIT! #omdatjijhetookkan

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here