weekvlog

In deze nieuwe weekvlog laat ik je alle ins en outs zien van mijn hele week. Ik had helaas heel veel pijntjes, een zenuw die knel zit en een spiergroep die het nu wel heel zwaar te verduren krijgt. Hoe dit allemaal is verlopen?

VLOG: Fit Talk – Weekvlog #13. Dit doet zo veel pijn! Spijt van nieuwe fiets?

Impact

Een beetje matig. Zo kan ik de afgelopen week omschrijven. Mijn inzet was prima, maar kon qua voeding wel iets beter. Ik merkte dat ik veel meer trek had, omdat ik mijn dagen veel intensiever begin. Waar het onderwerp van deze blogpost over gaat is namelijk mijn nieuwe fiets. Tja, ik had eigenlijk nooit gedacht dat deze vernieuwing zoveel impact zou hebben op mijn leven, maar dat is dus wel zo.

Leuk hoor, zo’n upgrade

Het is leuk, zo’n nieuwe, supersnelle fiets, maar het is iets minder als je er ook nog intensief bij traint en aan het cutten bent. Want nu ik in mijn cut fase zit, eet ik (nog steeds) maar 1800 calorieën. Resultaat zie ik zeker en ik ben al mooi afgevallen. Hoeveel ik kwijt ben kan ik je niet exact zeggen, omdat ik mezelf niet meer weeg. Dit vind ik een enorm fijne manier van cutten omdat het de obsessieve gedachten over getallen en statistieken compleet weghaalt. Toen ik in 2015 en 2016 aan het cutten was, stond ik iedere ochtend op de weegschaal. Zag ik een getal dat me aanstond, was ik blij. Was er iets aangekomen (wat vrijwel alleen maar vocht was) kon het mijn hele humeur om zeep helpen. Dus die obsessieve gedachtegang ben ik nu liever kwijt dan rijk.

weekvlog

Ik ben zo snel!

Maar goed, ik dwaal af. Tijdens het cutten zoveel en zo hard fietsen vraagt best veel van mijn lichaam. Mijn werk is op iets meer dan 7 kilometer afstand van mijn huis en dat betekent dat ik per dag zo’n 15 kilometer fiets. En dat is best veel. Op mijn oude Omafiets had ik nergens last van. Sjeezen deed ik niet en super snel trappen zat er al helemaal niet in omdat ik geen versnellingen had. En nu, nu heb ik er 27. Jup. Dat is een grote verandering. Hierdoor ben ik in staat om in plaats van 30-35 min., nu in 17 min. naar het werk te fietsen. Dat is zowat de helft minder. Maar, dan fiets ik wel 25-30 kilometer per uur. De eerste paar dagen waren leuk, ik ging zo snel dat ik er echt heel veel plezier in had. Nu nog steeds wel, maar die spierpijn. DAMN!

Legday? Nope. Geen optie.

Afgelopen zaterdag kon ik niet eens mijn legday normaal doen, omdat squatten vrijwel onmogelijk was. Door mijn benen zakken was geen optie. Ik had last van trillende spieren en een enorm vermoeid gevoel. Opgeven zit niet in mijn aard, maar dat was dit ook niet. Ik besloot te stoppen en te luisteren naar mijn lichaam. Door extra te eten en meer rust te pakken kon ik mezelf nog aardig herstellen, maar het is enorm wennen. Ik heb geen spijt van de aanschaf want ik ben gewoon heel snel en dat bespaart tijd.

They see me rollin’…

Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat mijn lijf een beetje kan wennen aan het intensieve fietsen. Ik denk dat ik er nog wel even last van zal hebben omdat ik nu dus ook veel minder eet dan normaal. Wat ik nu wel heel veel doe is foam rollen, om mijn spieren los te maken en de triggerpoints te verhelpen. De zijkant van mijn linkerbeen doet zo’n zeer!

Daarom moet ik er nu een consequente gewoonte van maken om dagelijks even te rollen. Mocht je nou meer informatie willen over de foam roller, dan kan je altijd even het artikel lezen die ik er over geschreven heb.
> Foam rollen

weekvlog

Naar de fysio…

Donderdagavond ging ik naar de Fysio. Want niet alleen mijn benen, maar ook mijn schouders doen zeer. Tja, ik ben nog maar een maand 25 maar begin nu al af te takelen. Het is wat. Hahaha. In februari had ik een spier verrekt in mijn linker schouder. Die heb ik eigenlijk genegeerd en heb gewoon rustig doorgetraind. Dit ging goed en had uiteindelijk geen last meer. Maar sinds ik bezig ben met mijn nieuwe schema en meer herhalingen doe, ervaar ik iets raars.

Groeipijn?!

De dag na mijn schouder workout krijg ik rond de middag pijn. Deze pijn straalt door naar de rest van mijn arm en voelt slap en doof aan. Echt een soort groeipijn. Eerst dacht ik: niet meteen naar de therapeut, eerst even aanzien, wellicht dat het iets tijdelijks is. Maar nu het al 3-4 weken aanhoudt ben ik toch maar even langs de fysio gegaan. Het bleek uiteindelijk niks ergs te zijn, gewoon een zenuw die knel zit. Deze week moet ik weer, dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat.

Voor nu is het dus heel belangrijk om goed op mijn eiwitinname te letten zodat mijn spieren de nodige voedingsstoffen krijgen om optimaal te herstellen. Daarbij is het doel voor komende week om ook wat meer slaap te pakken want dat kon ook wel wat beter, haha.

Bekijk de weekvlog & abonneer! (gratis)

Benieuwd hoe mijn hele week er uit zag? Kijk dan mijn weekvlog! En ben je al geabonneerd op mijn Youtube pagina? Dit is geheel gratis en zo blijf je als eerste op de hoogte van al mijn nieuwe video’s. Daarbij steun je mijn kanaal en kan ik leuke content voor jullie blijven maken. Alvast bedankt en kick ass deze week. Je kunt het!
#omdatjijhetookkan

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here