snacks

Tijdens het afvallen kan het soms lastig zijn om de juiste snacks te vinden. Je wilt iets met niet te veel vet, suiker, zout en koolhydraten. Maar welke snacks voldoen aan deze voorwaarden? Daarom heb ik vandaag de 4 beste- én lekkerste snacks voor je op een rijtje gezet!

Afvallen snack 1

Wanneer je denkt aan lekkere maar ook verantwoorde snacks bij het afvallen, staat groente en fruit toch wel op de eerste plek. Maar kauwen op kleine worteltjes of een stuk komkommer spreekt mij nou niet echt aan. Ik heb het wel eens meegenomen naar werk, maar ik eet het niet. Het is gezond en voedzaam, maar voor mij toch vaak een beetje smakeloos. Het is misschien wat aantrekkelijker met een bepaalde dip, om er wat extra smaak aan te geven. Maar welke dips zijn passend bij gewichtsverlies? Hieronder een aantal lekkere, verantwoorde opties:

– Cottage cheese
– Hummus of Hoemoes
– Zuivelspread light
– Smeerkaas van Slankie

Deze bovenstaande spreads zijn laag in calorieën en daar kan je jouw komkommer, paprika of worteltje lekker in dippen. Gegarandeerd meer smaak en alijd low-calorie! Een heerlijke optie dus.

Afvallen snack 2

Lang leve de rijstwafels! Wat zijn die dingen ideaal. Ja, ze bestaan voor het grootste gedeelte uit koolhydraten, maar hé, die heb je nodig. Vaak bevat één rijstwafel maar 40 calorieën en daar heb je dus al een perfecte snack. Toch zijn die dingen nogal droog dus ik kan me heel goed voorstellen dat je hier wat lekkers op wilt hebben. Ik eet ze zelf vaak naturel, maar mocht je ze willen beleggen, denk dan eens aan deze opties:

– Komkommer met ham
– Zuivelspread light met een plakje kipfilet en wat zwarte peper
– Pindakaas van alleen pure pinda’s dus zonder toevoegingen
– Een beetje boter of honing

Mocht je dit willen meenemen naar je werk of een andere plek, dan zou ik de rijstwafels ter plekke beleggen en niet van te voren klaar maken. De rijstwafels kunnen dan slap / slof worden en hun knapperigheid verliezen.

Afvallen snack 3

Proteïne repen! Ze zijn er tegenwoordig in allerlei soorten en maten dus voor ieder wat wils. Ze hebben dus ook speciale repen die laag in calorieën en koolhydraten zijn (perfect voor het afvallen). Toch hoef je daar niet gericht op te zoeken. Als de reep ongeveer maximaal 20 gram aan koolhydraten bevat, is het als nog prima. Het hoeft nooit helemaal koolhydraat vrij te zijn, want dat is waar je je energie deels uit haalt. Ik zoek vaak naar een reep die rond de 200 calorieën bevat, met 20 gram eiwitten en 20 gram koolhydraten. Een aantal voorbeelden van lekkere repen die ongeveer deze voedingswaarden bevatten zijn:

– Musclepharm Combat Crunch
– Snickers protein bar
– Mars protein bar
– Nitro tech crunch bar van Muscletech

En lekker! Dat zijn echt snacks om naar uit te kijken.

Afvallen snack 4

Zonder zout vind ik ze zelf ’t lekkerst. Ik heb het natuurlijk over nootjes. Na een klein handje ben je verzadigd en wanneer je een mix koopt heb je ook nog eens van alles wat. Ik koop zelf vaak een mix waar cashews, pinda’s, amandelen en walnoten in zitten. Dat zijn namelijk mijn favorieten. Een zakje of bakje van ongeveer 30-40 gram bevat vaak rond de 200 calorieën en is een goede, natuurlijke snack. Ideaal voor tussen de middag of bij de koffie om 10 uur!

En dit zijn mijn beste snacks om verantwoord af te vallen. Het zijn allemaal vrij basic snacks die niet heel veel moeite kosten om te bereiden. Het is dus snel, makkelijk en lekker! Houd het voor jezelf leuk en zorg voor voldoende afwisseling. Je hoeft heus niet iedere dag hetzelfde te eten. Lees de labels en ontdek hoeveel je gewoon ‘mag’ en kunt eten tijdens het afvallen. Het is niet moeilijk, het kost soms alleen wat extra tijd, maar dat moet je er voor over hebben. Zodra je weet wat wel en wat niet kan, is het niet meer nodig om alle labels te lezen. Je kiest vanzelf verantwoord!

Veel succes en ik hoop dat deze snacks je zullen helpen om beter te kiezen.

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here