cut

Op woensdag besloot ik op de weegschaal te stappen, maar ik had gewild dat ik dat niet had gedaan. Ik ben nog zwaarder dan mijn startgewicht en dat is echt flink balen.

Deze week begon ik met mijn herstelplan om weer helemaal back on track te komen. Dit plan deelde ik vorige week met jullie en ziet er zo uit:

Cut – Het herstelplan

Komende week moet ik dus echt weer even de balans terug vinden. Wat ik daarom ga doen is het volgende:
1. Beter eten – De overtollige carbs en suikers vliegen de deur weer uit want hier moet ik echt mee stoppen. Ook merk ik dat ik te vaak mee eet met wat mijn vriend eet (’s avonds) en dat wil ik niet meer. Ik moet mijn eigen voeding eten, hij kan meer hebben dan mij dus ik moet me echt weer richten op mijn groente, smoothies en goede proteïnes zoals zalm, kip en ander mager vlees. Mijn calorieën zal ik verlagen naar 1850. De afgelopen weken zat ik op 1900, wat dus heel vaak niet is gelukt en daarom kijk ik hoe het nu gaat als ik nog iets lager ga zitten om even een balans cut week te houden. Daarna kan ik kijken hoe ik het verder wil gaan laten verlopen.

2. Meer cardio – Cardio ging afgelopen cut week wel goed en mijn verbranding lag opzich wel lekker hoog, maar ik ga het deze week nog beter doen.

AdvertentieMake It Fit

3. Meer water – Ik merk echt dat ik te weinig heb gedronken dus dat moet ik echt weer oppakken. Daarbij mis ik ook mijn groene smoothies dus die zal ik ook weer in mijn levensstijl gaan verwerken.

Nu vraag je je zeker af, wat is hier niet van gelukt waardoor je nu 81,8 kilo weegt? JA je leest het goed: 81,8 kilo!!!! GVD. Sorry maar ik ben hier best pissed over. Ik ben niet alleen terug bij af, ik ben nog verder dan terug bij af. Ik weet natuurlijk waardoor het komt en ik kan het mezelf eigenlijk ook niet kwalijk nemen omdat het gewoon een hele moeilijke tijd was voor me, maar ja. Je moet het zo zien, fitness en gezond leven en de doelen behalen die ik voor mezelf stel, is echt mijn leven. Als ik me ergens toe zet, dan wil ik het bereiken. Nu we al bijna in maart zitten, en ik nog eigenlijk geen steek verder ben met mijn cut, doet me echt heel veel. Ik doe echt onwijs mijn best en heb naast de afgelopen twee weken van mijn cut echt alle tijd goed op mijn voeding gelet en ik train altijd super hard. Dat ik dit nu van de weegschaal af kon lezen was daarom ook echt een diepe teleurstelling. Maar goed. Wat kan ik doen. Ik kan hier nog wel de hele blogpost over blijven zeuren, maar daar kom ik ook geen steek verder mee. Blijkbaar moet ik het anders doen, want wat ik nu doe werkt dus niet.

Afgelopen week heb ik rond de 1800 – 1900 calorieën gegeten en dat is ver onder mijn onderhoud (2400). De cut weken daar voor was ik al afgebouwd tot 1900 calorieën dus het is niet zo dat ik in een keer ben gedaald. Toch ben ik niets afgevallen en het zou zo kunnen zijn dat mijn lichaam in shock is en niet goed weet wat het nu moet met deze lage hoeveelheid voeding. Maar ik denk wel dat ik dit gewoon ga aanhouden. Ik hoop dat als ik hier een paar weken op zit dat het wel beter wordt. Dat moet.

Qua training is het ook echt bizar slecht gegaan. Maandag en dinsdag waren goede dagen, maar na de dinsdag merkte ik toch dat mijn onderrug rare pijntjes begon te vertonen. Na het squatten kon ik amper mijn beker van de grond oppakken en dat was eigenlijk genoeg signaal voor mij om ook daar rust van te nemen. Ik heb dus nu twee blessures, mijn schouder en mijn onderrug wat eigenlijk heel kort door de bocht betekend dat ik bijna niks kan trainen. Fijn. Wat een feest. Ik ben dus de komende weken een cardio bunny en zal de gewichten met rust laten tot ik echt helemaal hersteld ben. Dit is echt wat ik zó ontzettend haat. Het voelt gewoon leeg. Na werk heb ik altijd zin om te trainen, maar nu ik echt niks kan doen voel ik me echt nutteloos en heb ik eigenlijk geen zin. Geen gewichten en meteen door naar de cardio… Mehh that sucks bigtime.

Anyway ik ga het deze week gewoon weer opnieuw proberen. Het zal me lukken en als er iets is wat ik absoluut niet doe is het opgeven. Fijne week allemaal, zet ‘m op!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here