calorieen

Er zijn talloze manieren om 1800 calorieën te ‘besteden’ en in te vullen. Zo kan je er voor kiezen om 3 grote maaltijden te eten, maar ik houd echt van meerdere malen per dag eten. Daarom ga ik je laten zien wat ik op een normale, door de weekse dag eet!

Zoals ik al zei is het voor mij ideaal om meerdere malen per dag te eten en mijn calorieën goed te spreiden over de dag. Dat is ook het fijnst in combinatie met mijn PDS (prikkelbare darm syndroom). Ik moet er niet aan denken om maar 3 hoofdmaaltijden te eten en daar tussenin helemaal niks. Dat houd ik niet vol. Ik ga je laten zien hoe een normale dag er voor mij uit ziet qua voeding en dit is bij elkaar opgeteld om en nabij de 1800 calorieën.

calorieën
Als het komt tot ontbijt, houd ik het vaak heel simpel. Ik eet meestal rond kwart over 7 twee volkoren waldkorn crackers van Bolletje en soms ook een sapje of een proteïne shake. Ik vind het fijn om met iets ‘lichts’ de dag te beginnen en kies daarom altijd voor iets wat ongeveer 200-300 calorieën bevat. Heel vaak vergeet ik de shake en neem ik ook geen smoothie omdat het zuur van het vruchtensap soms verkeerd kan vallen. Als ik in het weekend ontbijt cake heb gebakken of kwarkbollen, dan eet ik die als ontbijt.

calorieën
Als ik op werk ben eet ik rond een uur of 10 mijn eerste tussendoortje. Dat zijn vaak 4 dikke rijstwafels met zeezout zonder beleg. Dat zijn weer extra calorieën die niet echt noodzakelijk zijn. Ik probeer me er wel van bewust te zijn dat ik aan het eten ben, omdat ik dan merk dat ik me veel meer verzadigd voel. Ik eet dit achter mijn computer dus ik kan zo mijn gedachten ergens anders hebben, waardoor ik me niet eens realiseert dat ik aan het eten ben.

calorieën
Rond 11:30 / 12:00 uur eet ik 30 gram ongezouten amandelen. Ik vind dit echt een van de lekkerste noten en ik eet ze dan ook dagelijks. Dit is een handje en bevat ongeveer 180 calorieën.

calorieën
Tijdens de lunch eet iedereen brood, maar ik heb dan standaard altijd iets van kip met groenten bij me. Het is vaak 100-130 gram kip met 2 grote eetlepels groenten. Het lijkt weinig, maar soms krijg ik dit nog niet eens op.

calorieën

calorieën
Rond een uur of 4 eet ik mijn pre-workout snack. Ik ben om half 6 vrij en daarom eet ik rond dit tijdstip nog een proteïne bar zoals deze van BPI. Met 15 gram vezels is dit echt een ideale bar voor mij. Zo houd ik mijn pds goed onder controle en daarbij smaken ze heerlijk! Deze bar bevat 230 calorieën.

calorieën
Dit is de smaak Salted Caramel & Pretzel, maar ik heb ‘m ook nog in s’mores smaak! Voor het geval je deze ook wilt aanschaffen, ze zijn te koop bij de Body en Fitshop.

calorieën
Als het tot avondeten komt eet ik vaak iets zonder te veel koolhydraten, maar als ik genoeg calorieën over heb, wil ik nog wel eens gaan voor een lekker bordje pasta! Het recept van deze garnalen pasta met paturain en zongedroogde tomaatjes staat online, dus je kunt ‘m zelf ook eenvoudig maken.

calorieën
En als ik geen koolhydraten eet, en extra op mijn calorieën wil letten, kies ik vaak  voor een stuk zalm met groenten. Heerlijk vind ik dat. Dit is zalm met huid, in de pan gebakken met een salade van paprika’s augurk en gemengde sla.

En dat is eigenlijk hoe ik mijn maaltijden indeel op een normale door de weekse dag. Soms als ik na dit alles nog genoeg over heb, eet ik nog een bak kwark of Kvarg van Lindahls. Als je meer wilt zien van wat ik eet kan je me toevoegen op My Fitness Pal, waar ik dagelijks actief ben: LouellaAimee.

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here