droog trainen

Yes! Eindelijk gebeurd er iets. Man, dat heeft lang geduurd, maar nu is het dan eindelijk zo ver: mijn vetpercentage is aan het dalen! En ik heb ook echt het idee dat ik droger aan het worden ben. Lees snel verder voor alles over mijn voeding en training van afgelopen week.

Droog trainen – Update

Omdat ik op zaterdag mijn cheatday heb, vind ik het altijd fijn om dan sowieso tot woensdag of de dagen daar na te wachten, met het meten van vetpercentage en gewicht. Ik houd na zo’n cheatday behoorlijk wat vocht vast en dat is natuurlijk niet heel ideaal tijdens het droog trainen. En om nou te voorkomen dat ik ‘m weer helemaal flip en gek word van eventuele hogere cijfers zie door mijn cheat moment, neem ik me tegen mezelf in bescherming en wacht ik eerst een aantal dagen met het meten van nieuwe statistieken.

Over mijn cheatday gesproken! Ik zit er aan te denken om binnenkort misschien alleen 1 cheatmeal te houden en de cheatday te schrappen. Het droog trainen gaat voor mijn gevoel gewoon niet snel genoeg en ik weet dat ik het niet te veel moet haasten, maar toch voelt het echt heel erg rot. Alle voorgaande jaren ging het echt super snel en was ik het gewicht zo weer kwijt, maar het lijkt wel alsof het ieder jaar langer duurt en het me meer moeite kost om ook maar iets van progressie te boeken. Maar goed, ik moet het gewoon omarmen en doorgaan. Want….

droog trainen

Ik heb eindelijk iets van ‘solid’ progressie geboekt. Op donderdag stond ik dus weer op de weegschaal en toen schrok ik echt enorm: nog steeds 80 kilo en geen gram er af. Dat betekend dat ik nu sinds januari echt geen gram ben afgevallen. Hoe gek is dat? Toen kreeg ik weer een preek van de week door mijn vriend, die zei: ‘wees blij! Want je ziet er wel leaner uit.’ Ok. Ik knikte maar wat en dacht, er is maar een manier om daar achter te komen: vetpercentage meten. Dus ik drukte die meter in z’n hand en zei: ‘meet me maar op.’ Dus hij begon te meten en bij het eerste getal wat hij opnoemde nadat hij het tangetje op mijn buik had gezet, werd ik al blij. Ik was dus echt wat buikvet verloren, hoera! Uiteindelijk had ik uitgerekend wat mijn vetpercentage nu is, na het meten van de drie plooien en ik kwam uit op 21,3. Dat betekend dat ik -0,7% vet ben verloren in best wel korte tijd. Yeeeeesssss. Maar, twee dagen later stond ik nog eens op de weegschaal en toen gaf hij 79,3 aan! Er gebeurd dus genoeg.

Daar was ik echt onwijs blij mee en doet me echt ontzettend goed om eindelijk wat échte progressie te boeken. En tja, dat gewicht… Fuck dat gewicht. Hop ik heb dikke gainz gemaakt en nu ga ik ze shredden to the max. Ik weet namelijk van mezelf dat ik meer dan mijn best doe en dat ik echt alles geef. En zolang je dat weet van jezelf, geeft dat toch een geruststellend gevoel.

Schouder Blessure

Ja en daar gaat het dus ook helemaal top mee hè. Mijn schouder voelt echt al zo veel beter, echt het is niets vergeleken met een paar weken. Momenteel voel ik hem amper, alleen met bepaalde, aparte bewegingen dat ik denk: oh ja, even opletten. Maar verder, tijdens het trainen voel ik hem al stukken minder en dat is echt heel fijn. Ik had geen idee hoe lang het nog zou gaan duren, omdat het dus in de pezen zit. De fysio gaf ook aan dat het daardoor best lang kan duren, maar hoe het er nu uit ziet, voel ik me echt al stukken beter. Ik train nog steeds met meer herhalingen (15 reps 4 sets) en dat bevalt voor nu goed. Omdat ik aan het cutten ben heb ik ook veel te weinig kracht en uithouding om echt zwaar te liften. Het komt nu dus allemaal wel goed uit.

Voor deze week staat er op de planning om wat meer cardio te doen en wat beter te letten op mijn zout-inname. Dat is vaak een beetje aan de hoge kant door veel consumptie van vis en omdat ik vaak soep eet. Ik moet daar beter op letten omdat mijn lichaam ook snel vocht vasthoud. Voor mijn cheatday wil ik dus proberen te minderen, en ik hoop dat dat me gaat lukken. Ik wens jullie allemaal een fijne week toe!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here