droog trainen

Geen trek? Hoe kan dat nou weer? Het was misschien de warmte, maar ik at afgelopen week behoorlijk weinig. Daarbij had ik iedere dag last van mijn maag en ik vermoed dat het door iets heel anders komt dan eten…

#4. FitTalk EP.4

Droog trainen – Geen trek

Ik had echt heel weinig trek de afglopen week. Ik heb echt geen idee hoe dit kon, want mijn energie niveau was verder ook normaal ondanks dat ik nóg minder calorieën binnen kreeg. Nou ja, ‘normaal’ wat is normaal haha. Ik merk dat ik zó druk bezig ben om mijn passie en dromen te realiseren, dat er steeds minder tijd is om te slapen. ‘s Avonds ga ik pas rond een uur of half 12 naar bed en ik sta rond half 7 op. Een paar weken terug had ik dit ook heel erg. Nou ben ik wel een persoon die veel slaap nodig heeft, dus dat werkt niet echt in mijn voordeel. Gelukkig bestaat er koffie en cafeïne pillen dus die helpen me er echt door heen. Ondanks dat ik dus vrij weinig eet (op sommige dagen haal ik net 1400) en minder slaap, zijn mijn trainingen wel optimaal. Ik verbrand niet iedere dag 3000 calorieën, maar ik kom er erg dicht in de buurt. Niet dat dat mijn doelstelling is hoor, maar ik vind het toch wel fijn om die cijfers te zien omdat ik dan een soort bevestiging heb van mijn harde werk!

Doe ik te veel?

Ik train zo hard dat ik trillende handen en benen heb dus dat zegt genoeg. Ik merk alleen wel dat ik misschien iets te veel wil doen. Ik doe een uur krachttraining, een half uur cardio (3-4 x per week) en daarna nog stretchen, foam rollen en de handstand oefenen. Tja. Dan ben je zo twee uur in de sportschool en dat kan ook niet iedere dag de bedoeling zijn. Daarom moet ik beter leren plannen, maar dat is nog best lastig. Ik houd er heel erg van om steeds een beetje hetzelfde ritme aan te houden, maar dat kan niet altijd. Nu ik ook zoveel dingen wil doen voor mijn blog is plannen essentieel. Nu heb ik bedacht dat ik op de dagen dat ik cardio doe, geen handstand oefen. En dat ik alleen ga foam rollen en stretchen als ik daar genoeg tijd voor heb. Langer dan twee uur kan ik écht niet in de sportschool zijn, want dat is een beetje overdreven. In het weekend vind ik het dan niet zo erg. Dan ben ik toch vrij dus maakt het niet uit. Maar als ik er ook al een hele werkdag op heb zitten, tja dan wordt het toch wel een ander verhaal.

Handstand oefenen

Over de handstand gesproken! Dat gaat goeeed! Ik ben echt zo trots op mezelf, ik oefen nu 4-5 keer per week, thuis en in de sportschool. Ik leg dan een matje neer en plaats daarop mijn handen en doe dan een handstand tegen de muur. Ik zoek op Youtube tips en advies hoe ik het moet doen en kan leren. Ik kan nu al een paar seconden blijven staan zonder de muur en dat geeft me zo’n kick! Heerlijk gevoel is het. Soms ben ik zelf zo enthousiast dat ik een sprongetje van vreugde maak en een enorme smile op mijn gezicht krijg, haha. Die mensen in de gym zullen wel denken… Maar er zit ook een nadeel aan. Althans, ik denk dat het daardoor komt: elke ochtend krijg ik last van gassen in mijn buik en een opgeblazen gevoel als ik de handstand heb geoefend. Ik eet namelijk niet anders en doe niks anders dan normaal. Ik denk dus dat ik buikpijn krijg door het oefenen van de handstand, maar dat lijkt me ook iets raars. Echt heel rot want het zijn ook zware krampen waardoor ik amper normaal kan zitten. Ik heb dit afgelopen week 3 keer op werk meegemaakt, dat mijn buik zó zeer deed dat ik bijna naar huis wilde gaan. Maar ik nam een paracetamol en dat hielp gelukkig. Daarbij heb ik nu ook dat mijn vingertoppen gaan tintelen als ik een half uur de handstand aan het oefenen ben. Deze tintelingen voel ik dan ongeveer nog een dag na het oefenen en dat is soms best irritant. Mijn lichaam is dit natuurlijk helemaal niet gewend en dan krijg je dit soort dingen. Maar, ik heb het er voor over! Het voelt super om nu al zoveel progressie hier mee te maken. De grootste uitdaging blijft toch wel het balans vinden en focus houden. Oefening baart kunst!

Let’s talk numbers:

Verder zie ik op dit moment best grote veranderingen in gewicht en voel het ook aan alles! Het gaat goed en ik voel me echt weer fit en lekker in mijn vel. Ik weeg momenteel 75,9 en mijn vetpercentage zit rond de 18%. Mooie cijfers waar ik zeker heel tevreden over mag zijn. Voor komende week hoop ik iets stabieler in mijn voeding te zitten, want dat was deze week wel een beetje aan de lage kant. Ik wens jullie allemaal weer een hele fijne week toe, doe je best en crush your goals!!!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here