voedingsdagboek

Het leek mij wel leuk om weer een voedingsdagboek te doen omdat ik afgelopen week de hele week vakantie heb gehad. Ik had met mezelf afgesproken dat ik iets ‘losser’ mocht eten maar wel zo goed mogelijk mijn macro’s moest behalen. Benieuwd wat ik allemaal heb gegeten?

Dat was fijn, een hele week lekker ‘vrij’ kunnen eten. Normaal gesproken maak ik op zondag altijd mijn meal prep klaar voor de rest van de week en bijna iedere dag eet ik dan ongeveer hetzelfde. Dit is niet heel leuk om te delen, want na één keer hebben jullie het dan al gezien en heb je een duidelijke indicatie van wat ik zoal eet. Maar in mijn vakantie is dat natuurlijk helemaal anders. Ik at geen meal prep, geen rijstwafels, geen amandelen, maar allemaal andere dingen. Dus ik hoop dat ik je met dit voedingsdagboek kan inspireren of dat je er wat maaltijd ideeën uit kunt halen voor je eigen voeding!

Dit voedingsdagboek is één dag uit een hele week vakantie. Per dag verschilt het calorie aantal, maar ik heb wel iedere dag rond 1600-1800 calorieën gegeten. Behalve op mijn cheatday en de dag waarop ik een eetbui had, haha.

Ontbijt

voedingsdagboekVoor ontbijt eet ik een broodje met kalkoenfilet. Dit is gewoon normaal tijgerbrood met boter en daar onder zitten nog komkommer schijfjes. Ik drink koffie met kokosmelk (aparte smaak, wilde het eens testen maar best lekker!) of ik gebruik de melk van Mymuesli (Hafer Nilk) voor een meer noot achtige smaak.

AdvertentieMake It Fit

voedingsdagboekZie! Daar had ik de komkommer verstopt haha. Vind dat altijd wel lekker voor de ‘crunch’ op brood. Verfrissend ook.

voedingsdagboekIk weet ook niet wat ik heb met die potjes. Vind dat leuker om uit te drinken dan een gewoon glas of mok. Ik vind het sowieso altijd leuk om koffie in een glas te zien omdat de kleur zo mooi is. Vooral met melk omdat je dan de laagjes ziet. Bij deze is het handige dat je een handvat hebt zodat je je handen niet verbrand (zoals bij andere gewone glazen!)

voedingsdagboekTussendoor eet ik niks meer. En dat is ook wel een van de grootste verschillen wanneer ik op werk zit en thuis. Op werk heb ik echt rond half 10 alweer trek en zin om iets te eten terwijl ik daar thuis echt geen last van heb. Raar. Dit is dus mijn lunch. Het zijn twee varkensschnitzels met super veel proteïne. Volgens mij bijna 60 gram voor deze twee. Ik heb ze in de pan gebakken en die grote witte klodder op mijn bord is Yofresh mayo (bereid met yoghurt). Scheelt best wat calorieën in vergelijking tot normale mayo en net zo lekker! Ik ben echt gek op saus en dip dingetjes. Maakt alles net wat lekkerder (duh ;P).

voedingsdagboekOok hier eet ik tussen de middag weer geen snack. Dus dit is mijn avondeten. Penne pasta (volkoren spelt variant) met broccoli, tonijn (1 heel blik), pesto en kruidenkaas light met bieslook. In die kruidenkaas van Jumbo zit echt heel weinig calorieën en heel handig en lekker om door de pasta te doen. Het is eigenlijk voor op brood maar dat maakt niks uit. Ook heb ik er hier nog wat pijnboompitjes door heen gedaan die ik van te voren even kort heb geroosterd in de pan.

voedingsdagboekZoals je ziet eet ik dit na mijn training want ik heb mijn legging nog aan!

voedingsdagboekAls toetje eet ik Skyr (naturel) met 20 gram Women’s Best proteïne crème. Echt heel lekker. Geeft een lichte choco smaak aan de Skyr, maar niet té overheersend. En daar bovenop heb ik nog wat mini Oreo’s gedaan om het er leuk uit te laten zien. NOT. Oreo is life en omdat het vakantie was mocht ik steeds wat ‘extra’ van mezelf. Balans!

voedingsdagboekDeze twee bij elkaar dus! Heerlijk!

voedingsdagboekEn zoals ik al zei: het was vakantie dus lekker wat nieuwe chocolade geproefd! Deze twee zag ik liggen en had er al heel wat foto’s van voorbij zien komen en nu toch maar gehaald. En ik had geen spijt, wat lekker zeg!

voedingsdagboekKijk dan!!! Dit is de fudge brownie. Man man man. Lekker. Ik had van iedere reep het puntje afgebroken om even te proeven. Uiteindelijk kwam ik deze dag uit op ongeveer 1800+ calorieën. Dat is meer dan normaal, maar nog steeds onder mijn onderhoud dus geen nood aan de man.

voedingsdagboekAan het eind van de avond wou ik nog wat bloggen maar mijn energie niveau werkte niet echt mee. Koffie had ik al genoeg gehad dus deze Bullit was wel lekker. Ik drink normaal helemaal geen prik, ik vind dat echt niet heel lekker, maar af en toe kan het wel. Vroeger als kind mocht ik nooit veel koolzuurhoudende drankjes, en ik denk dat dat ook de reden is dat ik het nu amper drink.

En dat is mijn voedingsdagboek van een dagje uit mijn vakantie. Zoals je ziet eet ik onwijs anders dan wanneer ik op kantoor zit. Ik vind het heel fijn om echt even alles te kunnen eten wat ik wil, want op werkdagen lukt dat niet altijd. Ik eet dan wat ik heb voorbereid en besteed eigenlijk niet zo veel tijd om per dag compleet anders te eten. Het zou wel kunnen, maar ik vind het fijn en makkelijk om de tussendoortjes en lunch het zelfde te houden. Ik hoop dat je het leuk vond om te zien wat ik zoal eet als ik thuis ben!

DELEN

16 REACTIES

  1. Leuk om te lezen. Die chocolade zou ik inderdaad ook niet kunnen weerstaan.. en ik zou er denk wat meer van gegeten hebben :’)

    Wat betreft die Bullit, die zou ik laten staan 😉

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here