update

Merry Christmas everyone! Tijd voor de update van de week. Nou, de hele week had ik bijna iedere dag last van hetzelfde terugkerende fenomeen en ik wil hier écht mee stoppen, want dit is een super slechte gewoonte!

Fit Talk – Update | Hier moet ik echt mee ophouden!

Merry Gainsmas!

Afgelopen week ben ik weer in gains city beland en heb ik heel wat goede workouts gehad. Zoals ik vorige week ook al schreef lukt het me echt heel goed om mezelf steeds te pushen en uit te dagen. En oh wat is het fijn om dit verschil zo duidelijk te merken. Al die tijd zonder schema’s getraind en ik vraag me af: hoe dan?! Het is zo fijn om gericht te zien wat ik moet doen, en zodra ik dat gedaan heb, ook echt ‘klaar’ te zijn en een voldaan gevoel te krijgen. Want wat er dus bij mij gebeurt als ik zonder schema train, is dat ik denk dat ik nog niet ‘genoeg’ heb gedaan, en dat ik dus nog meer ga doen. Zelf weet ik natuurlijk wel dat er maar 3-4 oefeningen per spiergroep nodig zijn om optimaal resultaat te kunnen boeken, maar toch. Omdat het dan niet op papier staat, en ik eigenlijk ‘uitzichtloos’ trainde kwam er dus ook geen einde aan. Dus nog maar eens herhalen hoe blij ik ben met deze schema’s.

Een vraag aan jou!

Ook wil ik nog even een handige tip geven! Want ik print mijn schema’s niet uit. Misschien heb je het wel eens voorbij zien komen in één van mijn vlogs, maar al mijn schema’s vul ik digitaal in. Ik gebruik hiervoor Google Docs. Daar maak ik de schema’s in en met de app kan ik op mijn telefoon alle aantallen invullen en wijzigen. Dus daarom ook aan jullie de vraag: zou je het handig vinden als ik de schema’s voortaan ook beschikbaar maak in een excel variant? Zodat je dit ook kan doen? Laat het maar even weten zodat ik inzicht krijg in hoe jullie het liefste trainen. Ik vind het namelijk altijd erg veel gedoe om al die losse papieren mee te nemen naar de sportschool. Ik heb vaak genoeg gehad dat de papieren enorm kreukelig werden en drinken er over heen gooien kwam ook vaak genoeg voor. Dus, laat het maar weten!

#Realitycheck

Laatst postte ik een foto op Instagram hoe ik er uit zie tijdens mijn workout’s en ik kreeg een reactie dat het niet ‘effectief’ is op deze manier. Gelukkig was dit mijn laatste rep en het zou inderdaad niet best zijn als ik bij iedere herhaling zo scheef op het apparaat zou zitten, haha. Wat ik er mee wilde laten zien is dat wanneer je echt tot het uiterste gaat en jezelf pusht, dat je dit soort gezichten gaat trekken en dat dit de realiteit is. Het is zo belangrijk om dit soort ‘minder mooie’ foto’s ook te laten zien omdat het echt weer even een reality check is. Deze foto’s geven heel goed weer dat ik echt de uitdaging op zoek tijdens mijn trainingen.

??❗️4 Stages of challenging yourself❗️ > Swipe voor alle foto's > When really pushing yourself over the edge, shit does NOT look pretty❌⚠️Wearing: @womensbest . ??En ik ga nu GEEN verhaal houden met een negatieve ondertoon en mezelf bekritiseren met: 'Wow zie je mijn onderkin' o.i.d want dat is het laatste wat hier boeit! ❌Het enige wat wél boeit is dat ik hier een mooi shoulder press record heb verbroken (met een beetje smokkelen haha) waar ik echt super trots op ben en dat dit is hoe het er in real life uit ziet? . ??Dit soort foto's plaats ik te weinig omdat ik het liefst ook altijd leuk op foto's wil staan. Toch is het goed om af en toe even een #realitycheck te laten zien van hoe het er écht uit ziet tijdens het trainen. ?We weten het allemaal wel, maar het blijft belangrijk omdat de verhouding mooie foto's vs. 'echte' foto's niet in balans is. ?Dat is nou eenmaal de werkelijkheid want we kijken graag naar mooie plaatjes?Maar het belangrijkste is dat ik mezelf iedere week kan verbeteren en nét dat stapje verder kan gaan tijdens mijn trainingen. And you know what? It's the best feeling!!!???
. . . . #reallife #wednesday #positivity #positive #happy #workout #motivation #health #fitspiration #inspiration #healthy #foodie #lovelife #traininsane #fitdutchies #fitaddictnl #dutchbodybuilding #fitnessmotivation #fitgirl #girlboss #motivated #blogger #bodypositivity #training #womensbest

Een bericht gedeeld door F I T A D D I C T . N L (@fitaddictnl) op

Uitdaging & mezelf pushen

Mezelf pushen lukt steeds beter. Soms zit ik namelijk op een apparaat en denk ik: ‘Ja, vorige week ging dit ook al best lastig, dus laat ik maar hetzelfde gewicht gebruiken.’ Al heel snel volgt daarop een stemmetje die zegt: ‘Eh, Lou, je moet jezelf wel blijven uitdagen, misschien lukt het nu al veel beter!’ En daar luister ik dan ook naar. Ik zet de pin een gewicht hoger en ga de uitdaging met mezelf aan. 9/10 keer luk het me en zet ik een nieuw record. En ja, ookal betekent dat dat ik af en toe bij de laatste rep scheef op mijn stoel zit. Als ik er voor ga, ga ik er ook echt voor en knal ik die laatste reps er hoe dan ook uit! Aan het eind van de training heb ik zo’n fijn gevoel en voel ik me op en top omdat ik weet dat ik alles heb gegeven. Er is geen beter gevoel!

Hier moet ik echt mee ophouden!

Oke, dit was allemaal super positief en goed, maar er is ook één ding in deze update, waar ik heel graag afscheid van wil nemen. Dit tergt me nou al de hele week en iedere dag doe ik het weer. Ik lijk er niet aan te ontkomen! Oké, het gaat als volgt: Ik kom thuis, maak eten, eet mijn avondeten op en daarna begint het. ‘Hmm, ik heb nog best zin in iets. Wat zou ik eens snacken? Nee, geen eiwitshake, dat is saai. Wat dacht je van een heerlijk toetje? Stuk chocolade? Of Kit Kat door wat Alpro yoghurt? Of misschien wat pepernoten die nog over zijn?’ Laat dit stoppen a.u.b. Deze gedachtes heb ik serieus zowat iedere avond en het begint nu echt onwijs irritant te worden. Keer op keer trap ik er in en ga ik de ‘fout in.’ Natuurlijk is het wel iets minder erg nu ik weet dat meerdere mensen hier last van hebben en dat het juist de high carb en suikerige voedingsmiddelen zijn waar ik naar verlang, maar toch! Het blijft lastig. Ik weet dat ik niet moet toegeven, maar het lijkt gewoon niet te stoppen. En ik kreeg laatst ook al de reactie dat het soms ook gewoon goed is om toe te geven, en daar ben ik het volledig mee eens. Maar ie-de-re dag?! Meh.

Ik probeer steeds sterk te blijven en mezelf te blijven motiveren dat ik het niet ‘echt’ nodig heb en dat suiker niet de oplossing is, maar het gaat zo makkelijk. Vooral nu de feestdagen zijn heb ik gewoon veel meer ongezonde dingen in huis en als het niet voor mezelf is, dan is het wel voor mijn vriend en dan pak ik dat alsnog. Het is soms zo lastig. En ja, ik geef natuurlijk tips om dit soort dingen te voorkomen maar het lukt mij ook niet altijd. En tja, als de gedachtes dan echt niet te stoppen zijn, geef ik gewoon toe.

Dit is mijn oplossing

Ik heb mijn gedrag ‘ge-analyseerd’ en het enige moment waarop dit gebeurt is wanneer ik uitgegeten ben en nog even tv aan het kijken ben. Ik focus me wel op het programma wat ik kijk, maar ondertussen dwalen mijn gedachten af omdat ik er geen laser focus voor nodig heb om een tv show te kijken. In feite ben ik aan het ‘ontspannen’ en niks aan het doen. Want, wanneer ik blogs aan het schrijven ben, video’s opneem of bezig ben met mijn Bullet Journal en planning, heb ik er echt NOOIT last van. Ik moet er dus voor zorgen dat ik mijn avondeten langzamer eet zodat ik het hele programma kan afkijken zonder nieuwe cravings te krijgen, of dat ik wat later begin met avondeten en eerst het grootste gedeelte van de show alvast kijk. Want iedere avond kijk ik ‘House Rules Australië’ (super leuk, haha) en dat begint dus om half 6. Dat is etenstijd. Als ik nou later begin met eten, heb ik het tegelijk op met het einde van het programma en ga ik weer aan het werk. Dit zou dus mijn oplossing kunnen zijn. Ik ga het deze week eens testen.

Trial & Error

Ik vind het super belangrijk om altijd 100% eerlijk tegen jullie te zijn (of het nou een update is of een informatief artikel) en daarom deel ik dit nu ook. Ik heb mezelf dan wel de naam ‘Fit Addict’ gegeven en het lijkt soms misschien alsof ik altijd alleen maar gezond eet, maar dat is echt niet zo. Natuurlijk draait alles altijd weer om die balans en heeft het geen zin om de volgende dag te gaan compenseren, maar omdat dit mij wel een goed gevoel geeft, doe ik dat wél. Gewoon om het mentale aspect voor mezelf weer te herstellen en uit te balanceren. Zoals ik altijd zeg is het goed om dingen te blijven ontdekken en voor jezelf duidelijk te krijgen hoe een gezonde leefstijl in jouw leven past. Dit ontstaat door proberen, falen, testen en weer door gaan dus dat moedig ik alleen maar aan. Zo zie je dat ik ook altijd verschillende dingen probeer en dat dit er uiteindelijk voor zorgt dat mijn leefstijl meer en meer vorm krijgt.

Ik wil je heel veel succes wensen in deze nieuwe week. Zet ‘m op!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here