voedingsmiddelen

Afvallen kan al heel snel gaan als je de juiste voedingsmiddelen eet. De 10 producten in deze lijst mogen dan ook echt niet in jouw leefstijl ontbreken want ze gaan je zeker helpen om jouw doelen te bereiken!

1. Appels

Een appel bevat pectine. Dit is een oplosbare vezel die heel goed werkt tegen het hongergevoel. Het voordeel van een appel is dat je het op ieder moment van de dag kunt eten en het is makkelijk mee te nemen. Daarnaast is het lekker bovenop een bakje havermout of door een salade.

2. Avocado

Een avocado kan hetzelfde wat een appel ook doet: de hersenen vertellen dat je vol bent. Een avocado bevat veel vezels, vetten en eiwitten om je dat verzadigde gevoel te geven. Deze groene vriend kan echt altijd. Denk maar eens aan een broodje zalm met avocado spread of een broodje ei met tomaat en avocado, mmm!

3. Broccoli

Broccoli is echt heerlijk. Een van mijn favoriete groenten. Wist je dat broccoli van alle groenten de meeste vezels bevat? Ook heeft deze groente een hoog vochtgehalte, waardoor je je wederom langer verzadigd zult voelen.

4. Blauwe bosbessen

AdvertentieMake It Fit

Er zitten zo weinig calorieën in, maar behoorlijk wat vezels. Je kunt een handje eten als snack, bovenop pannenkoeken of door je havermout, yoghurt of kwark. Heerlijk!

5. Eieren

Eieren zijn een fantastische bron van calorie-arm eiwit. Veel mensen eten ’s ochtends eieren om de dag goed te beginnen en om later op de dag te voorkomen dat ze een snack attack krijgen! Eieren zijn erg veelzijdig en je kunt ze op allerlei manieren eten. Gebakken, scrambled, gekookt, op een broodje.. Noem maar op! Je kunt er ook voor kiezen om vloeibare ei-eiwitten in een fles te kopen. Zo kan je bijvoorbeeld 1 ei bakken en hier vloeibare ei-eiwitten aan toe voegen om niet te veel vet binnen te krijgen, maar wel voldoende extra eiwitten!

6. Hete pepers

Spicy food kan heel goed zijn wanneer je bezig bent met afvallen. In pittig eten zit namelijk een stof genaamd capsaïcine wat helpt om je eetlust onder controle te houden. Cayennepeper, chilipoeder en hete pepers bevatten deze stof. Dus wanneer je een maaltijd aan het bereiden bent, doe er dan eens iets pittigs door heen!

7. Boerenkool

Als stamppot of door een salade, boerenkool (of ‘Kale’) levert heel wat goede voedingsstoffen. Vezels, ijzer en het ondersteunt gewichtsverlies. Ideaal dus bij het afvallen.

8. Havermout

Wie kent deze super koolhydraat nou niet?! In havermout zitten koolhydraten die langzaam worden vrijgegeven. Hierdoor heb je langdurig een verzadigd gevoel. Er is zelfs onderzoek naar gedaan en deelnemers die havermout als ontbijt aten hadden aanzienlijk minder honger dan de test personen die ontbijtgranen aten. Je kunt er van alles mee doen en ook toppen met de ingrediënten die jij lekker vindt! Chocolate chips, vers fruit, superfoods en zaden, nootjes, noem maar op.

9. Wilde zalm

Mijn favoriet: zalm. Een heerlijk stukje verse zalm is altijd goed, vooral omdat het veel eiwitten bevat en ook veel gezonde vetten. Een tip om zalm heerlijk te bereiden is om deze in een pan op laag vuur in boter langzaam gaar te bakken. Regelmatig keren en bestrooien met viskruiden. Heerlijk!

10. Water

Ik kon het niet laten om deze wederom te noemen. Overal lees je het: als je wilt afvallen moet je veel water drinken! Het hydrateert je lichaam en hoe meer je drinkt, hoe minder vocht je vasthoud, waardoor je er dus minder vol en ‘fluffy’ uit zult zien.

Ik hoop dat je wat aan deze lijst met voedingsmiddelen hebt. Natuurlijk zijn er nog veel meer ingrediënten en producten die je zullen helpen bij het afvallen, maar dit zijn mijn persoonlijke toppers! Wanneer je gezond eet en veel beweegt zul je langzaam maar zeker gewicht verliezen. Maak steeds kleine aanpassingen in je leefstijl en zorg er voor dat je lichaam de kans krijgt om te wennen aan deze veranderingen. Zo werk je aan een blijvend resultaat!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here