vet verbranden

Meer calorieën en vet verbranden? Er zijn allerlei manieren om dit te bereiken, maar deze combinatie werkt echt het best!

Spiermassa en vet verbranden bij vrouwen

Er zijn veel onderzoeken gedaan die aantonen dat vrouwen door krachttraining uiteindelijk meer vet gaan verbranden. Spiermassa opbouwen, is toch wat lastiger. Dat gaat bij ons moeizamer dan bij mannen. Maar als je twee tot drie keer per week aan krachttraining doet zul je zien dat je 0,5 kilo aan vetvrije massa kunt opbouwen. Natuurlijk bereik je dit niet alleen door te trainen. Alles is altijd in combinatie met gezonde voeding en voldoende rust. Hierdoor kan je lichaam de stofwisseling verhogen waardoor het ook in ruststand vet verbrand. Wanneer je vijf kilo aan spiermassa opbouwt en er ook vijf verbrand in vet, kan je lichaam per dag wel 300-500 calorieën meer verbranden! Hoe tof is dat.

Hoe kan je spiermassa opbouwen?

Natuurlijk is het dan ook van groot belang om te weten hoe je die spiermassa kunt opbouwen om vervolgens meer vet te kunnen verliezen. Zoals ik net al beschreef is het ten alle tijden een combinatie van genoeg trainen (krachttraining)en goed eten. Als je spiermassa wilt opbouwen kan je thuis oefeningen doen met gewichten, maar je kunt ook naar de sportschool gaan. In dat geval heb ik een gratis schema voor je, die je kunt gebruiken om spiermassa op te bouwen. Let op dat dit schema wel voor gevorderden is, dus niet voor beginners. Als je net begint en eigenlijk op zoek bent naar een basis schema dan moet je even hier kijken. Dit is ook gelijk het schema waar ik in 1,5 jaar tijd 30 kilo mee ben afgevallen (in combinatie met goede voeding).

Wat is goede voeding om spiermassa mee op te bouwen?

Denk aan de basics en denk vooral niet te moeilijk:

Eiwitten
Het is belangrijk dat je lichaam voldoende eiwitten binnen krijgt, want dit zijn de belangrijkste bouwstenen van onze spieren en de lichaamsweefsels. De eiwitten worden in je lichaam omgezet in aminozuren die zorgen voor gezond spierweefsel en stimuleren je metabolisme (stofwisseling). Ook helpen deze eiwitten om je spieren te herstellen. Daarom zie je ook vaak dat sporters een eiwitshake consumeren na de training. Zo vul je je spierscheurtjes gelijk aan met hoogwaardige eiwitten, voor optimaal herstel. Houd zo’n 1,8 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht aan.

Voorbeelden van eiwitten: kwark, eieren, kip, kalkoen, rood vlees zoals rosbief en tartaar en vis.

Koolhydraten
Schrap nooit je koolhydraten uit je nieuwe leefstijl. Als je spieren wilt opbouwen heeft je lichaam deze hard nodig. Denk aan rijst, havermout en volkoren producten.

Waarom werkt het niet met cardio op die manier?

Cardio zorgt voor een tijdelijk gewichtsverlies. Je gaat los op de loopband, step-apparaat of misschien wel de fiets. Je weet dat je hierdoor gaat afvallen, want je zweet je te pletter! Maar helaas geeft afvallen met behulp van cardio vaak niet het gewenste resultaat. Je hebt gewichtsverlies door vocht- en spierafname. Je zult dus wel slanker worden, alleen wanneer je krachttraining doet, zal je er ‘strak’ uit zien en haal je er uiteindelijk meer voordelen uit, zoals het meer vet verbranden in ruststand.

Daarom kan de weegschaal met krachttraining en het opbouwen van spiermassa best een grote vijand zijn. Je staat op de weegschaal en je ziet dat je gewicht is toegenomen, maar ondertussen pas je wél weer goed in je oude kleding. Bekijk je progressie dus wat meer in de spiegel en wat minder op de weegschaal.

DELEN

3 REACTIES

  1. Hi girl!

    Ik ben zo enorm trots op je, en ook jaloers hoe je alles aanpakt! Daarom volg ik je ook.. om zo stapje voor stapje aan t handje sterker kan worden!!

    Ik doe erg graag mee met je win actie, je weet hoe ik over boeken denk.. en dit is nou precies een titel die mij verder helpt!!

    YouTube volg ik je, hier volg ik je, via de mail volg ik je, ALLES!!

  2. Goed uitgelegd, thnx ! Vooral je laatste stukje is wat ik preach naar mensen die vragen hoeveel kilo’s ik al ben afgevallen, fijn om het hier ook weer te lezen

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here