trainen

Happy Monday girls! In deze update: non stop trainen, heftige paniekaanval, fasted cardio en weer een hele grote portie maaltijd inspiratie!

Fit Talk – Weekvlog #1. Non-stop trainen | Fasted cardio proberen | Gezonde maaltijden!

Optimaal trainen

De week begon goed: ik kon alles uit mijn workout halen en was zeer tevreden met het resultaat aan het einde van de dag. Maandag is altijd mijn squat dag. De focus ligt dan op ‘push’ (push / pull schema) en ik merk dat deze dagen me wel heel veel energie kosten. Daarom is het fijn dat deze dag aan het begin van de week zit, want dan heb ik vaak de meeste energie om alles te geven. Toch voelde ik nu meer het effect van 1800 calorieën eten dan de week ervoor. Ik herken dit van mijn lijf want meestal gaat het de eerste weken rustig en merk ik er nog niet heel veel van, maar vaak in de tweede of derde week krijg ik ineens zo’n klap.

Als ik meer wil eten, doe ik dat

Ik voelde dat ik (ondanks dat ik de hele dag gewoon normaal heb gegeten) prikkelbaarder was naar mijn vriend toe. Daarbij had ik steeds sneller trek maar was dat ook het resultaat van bijna iedere dag een half uur extra cardio bovenop mijn avond workout. Want nu het weer echt heerlijk is ga ik bijna iedere pauze een half uur buiten lopen met mijn collega’s. Dit zorgt voor zo’n drie tot vierduizend extra stappen en ook heel wat meer trek! Ik probeer me echt in te houden, maar als ik merk dat ik écht meer voeding nodig heb, geef ik dat mijn lichaam ook. Het is heel belangrijk om ten allen tijden goed naar je lijf te blijven luisteren.

AdvertentieMake It Fit

Later in de week kreeg ik echt een klap. Ik was heel vaak erg vermoeid aan het einde van de dag. Dit komt vooral door iets te weinig slaap in combinatie met minder voeding en wel hele zware trainingen. Geeft niks, hoort er nou eenmaal bij. Nu weet ik wel dat ik deze week iets meer moet letten op mijn nachtrust omdat dat nu nóg belangrijker wordt.

Paniek en een huilbui

Ook gebeurde er iets heel onverwachts. Op donderdag voelde ik me ‘s ochtends al vrij onrustig, maar het was niet echt een paniekaanval. Ik kon mezelf goed onder controle houden en er was vrij weinig aan de hand. Ik ging met een collega buiten filmen en toen we rond een uur of tien weer terug kwamen werd ons verteld dat de waterdruk was weggevallen. Eerst viel het kwartje bij mij nog niet echt, maar later realiseerde ik me dat je dus ook niet naar de wc kunt omdat je niet kan doorspoelen. En dat was de trigger. Mijn onrustige gevoel, plus deze gebeurtenis zorgde ervoor dat er bij mij een paniekaanval ontstond want ik moest écht plassen. Ik drink ‘s ochtends altijd heel veel water en dat was nu dus niet zo handig. Maar je verzint natuurlijk ook niet dat dit gebeurt. Ik raakte in paniek en liep naar buiten. Ik kon mezelf wel onder controle houden, maar kreeg last van een huilbui. Dit heb ik vaker bij dit soort dingen en als ik dan huil en mijn emoties de vrije loop laat kan ik het wél loslaten en functioneert het als een soort uitlaatklep. Twee collega’s kwamen naar me toe en vervolgens hebben we heel lang gepraat. Ik voelde me begrepen en kreeg echt steun van ze. Dit was echt heel fijn. Ik kon mijn dag verder gewoon normaal vervolgen en had verder nergens last van.

> Meer over mijn paniekaanvallen lezen kan hier

Non stop trainen

Momenteel train ik al een volledige week non stop. Iedere dag doe ik wel wat. Of het nou een krachttraining workout is van mijn schema of een cardio workout, ik blijf bezig. En ik moet zeggen dat het wel vermoeiend is, maar tegelijkertijd voelt het ook echt goed. Ik ben super gemotiveerd en haal er echt plezier uit om dagelijks in de gym te zijn. Ook heb ik vrijdag en zaterdag fasted cardio gedaan. Dus op een lege maag sporten om vetverbranding aan te spreken. Dit is best lastig omdat ik daar soms duizelig van word, maar het is ook een kwestie van mindset veranderen en gewoon gaan. Ik moet er niet teveel over nadenken en gewoon doen. Maar hier geldt ook hetzelfde als bij mijn voeding: als ik echt niet meer kan dan stop ik gewoon. Listen to your body!

Voeding en maaltijd inspiratie

Voeding ging echt top deze week. Door mijn hoge motivatie kon ik goede en bewuste keuzes maken. Kijk de vlog om te zien wat ik allemaal voor avondmaaltijden eet en ik hoop dat ik je daarmee kan helpen om nieuwe inspiratie te krijgen voor je eigen maaltijden!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here