Alles over iifym

Het kon ook echt alleen maar beter worden na vorige week. Want het was niet één dag dat het even tegen zat, echt ie-de-re dag was er wel wat. Niet heel fijn, maar gelukkig is dat over en kan ik het achter me laten. Deze week was gelukkig een stuk beter. Ik ging er op maandag weer vol gas tegenaan.

Weekvlog #32 / DEEL 1. Alles over IIFYM – Mijn favo methode voor succesvol afvallen

Get balanced

In het weekend heb ik lekker mijn rust gepakt en niet al te veel gedaan wat er voor gezorgd heeft dat ik aan het begin van de week goed kon knallen. Het was een fijn gevoel om mijn drive weer wat meer terug te vinden en echt alles te geven. Na mijn legday workout voelde ik me super en doordat ik ook weer beter heb gegeten was het geheel weer in balans. Herpakken na zo’n zware week vind ik altijd heel fijn. Soms is de omschakeling moeilijk, maar het moet gewoon gebeuren. En als ik de boel eenmaal weer op de rit heb, voel ik me al een stuk beter.

‘Nee Lou. Het is nu klaar.’

Ik herinner me die zondag nog. Ik voelde me nog steeds rot en wou niets liever dan blijven eten. Ik at noodles, crackers en eigenlijk best veel gezonde dingen, maar ik bleef maar eten. En ondanks het best gezond was, calorieën blijven calorieën. Niet heel handig dus. Ik opende weer een keukenkastje om te kijken wat ik nog meer kon snacken en ineens dacht ik: ‘Nee Lou. Het is nu klaar.’ Ik gooide het keukenkastje dicht en begon direct heel obsessief te preppen. Ik nam heel bewust het besluit om mijn gedachten te verzetten door te meal preppen. Hierdoor begon ik langzaam in te zien dat dit is wat ik wil. Dit is wat ik fijn vind en dit is waar ik me goed door ga voelen. Ik bakte mijn muffins, sneed groenten voor en pakte mijn tas vast in. Het werkte echt heel goed! Daarna ging ik nog wat bloggen en merkte ik dat mijn hele mindset was veranderd. Ik zat weer in mijn flow en was klaar voor een nieuwe week.

Leuk pakketje!

AdvertentieMake It Fit

Dinsdag was een hele leuke dag! Werk was niet zo bijzonder, maar toen ik thuis kwam na het trainen keek ik in de koelkast en daar stond ‘ie dan. Een enorme emmer vol met lekkernijen van Heks’n! Je kent het ongetwijfeld en hebt het vast al eens voorbij zien komen in mijn stories of op mijn Youtube kanaal: de kwark spread! Ik ben obsessed en sinds de eerste keer dat ik het had geproefd, was ik verkocht. Dus toen ze mij vroegen of ik een proefpakket wou ontvangen zei ik hardop ‘Ja!’ Ik dacht ik krijg gewoon een doosje kwark spread, maar ik kreeg letterlijk een hele emmer met al hun producten én mijn favoriete crackers (Bolletje lichte spelt crackers). Wauw wat een leuke verrassing was dit. Ik heb mijn reactie ook gefilmd dus als je die wilt zien moet je de vlog even kijken. En tja, ik houd van eten dus ik ben heel snel blij als je mij iets te bikken opstuurt, haha.

Samen gegeten

Ook hebben mijn vriend en ik die avond samen gegeten. Dat gebeurt niet zo vaak omdat we echt verschillende smaken hebben. Daarbij ben ik aan het cutten en hij niet, dus dat is ook een groot verschil. Maar nu hadden we allebei wel zin in stamppot boerenkool met worst dus dat gingen we eten. En lekker dat het was! Toen ik thuiskwam kon ik meteen aanschuiven want hij had alles al klaar. Heerlijk. We hebben er twee dagen van kunnen eten dus dat is helemaal makkelijk.

IIFYM uitgelegd

Het info topic van de eerste weekvlog is IIFYM. Zoals ik een paar weken terug heb verteld vind ik het belangrijk om altijd genoeg waarde toe te voegen aan de video’s die ik deel. En voor mijn gevoel kan ik dat niet als ik alleen maar laat film hoe mijn dagen eruit zien. Na een paar keer weten jullie het ook wel en is mijn ritme bekend. Daarom bespreek ik vanaf nu elke keer een topic of iets waar ik vragen over heb gekregen, zodat de weekvlogs informatief zijn en dat jullie er iets van kunnen leren.

Ik leg in de video uit hoe deze methode mij al bijna 5 jaar succes brengt. Het is een hele fijne manier van eten en daarbij bespreek ik niet alleen de voordelen, maar ook de eventuele downsides die je zou kunnen ervaren. Het is zeker niet voor iedereen maar wel de moeite waard om te proberen als je nog niet goed weet hoe je jouw nieuwe leefstijl wilt aanpakken.

Progressie

Ik zie tijdens het trainen steeds meer lijnen, maar helaas zie ik dit nog niet terug in mijn vetpercentage. Afgelopen week voelde ik me af en aan ziekjes en heb ik bijna iedere dag bouillon of cup a soup gedronken. Ik merk dat dit mij echt ondersteund als ik me niet lekker voel of grieperig word. Hier zit extra zout in en aangezien ik echt gevoelig ben voor zout en het vasthouden van vocht merk ik dat aan mijn lijf. Ook heb ik natuurlijk niet super healthy gegeten door de stress, maar ook dit komt wel weer goed. Het is even een hobbelige tijd, maar ik kom er wel doorheen. Ik ben ontzettend trots op hoe mijn lijf er nu al uit ziet, want hier mag ik ook echt niet over klagen! Natuurlijk is dit niet mijn doel en werk ik momenteel naar (in mijn ogen) nog iets beters toe, maar genieten van het proces is ook heel belangrijk. Ik zit op de goede weg!

Nieuw schema

Enneh, om de boel weer even nieuw leven in te blazen ga ik deze week aan de slag met een nieuw trainingsschema. Ik heb nu bijna 6 weken mijn huidige programma gevolgd en nu is het tijd om weer wat anders te gaan doen. Ik ga een schema ontwikkelen met leuke circuitjes waar ik lekker van ga zweten dus er is een hele bak met nieuwe motivatie op komst!

Ik heb er zin in en ga er weer flink tegenaan. Let’s kick some ass!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here