weekvlog update

Ik moest wel even inkomen hoor, na een week ziek zijn. Ik begon direct met een nieuw schema en heb andere prioriteiten gesteld waardoor mijn workouts vele malen korter zijn dan voorheen…

Weekvlog #34 / DEEL 1. Dit is nu belangrijker dan mijn workouts

But first: uitzieken!

Ooh jongens! *Ahem* Meisjes! Ik ben weer up and running hoor. Gatverdamme wat was ik er ook klaar mee. Ik dacht dat het na vrijdag alweer wat beter ging maar de rest van het weekend ook nog nodig gehad om even goed uit te zieken. Ik had zo’n zin om te beginnen met mijn nieuwe schema en deze week mocht ik eindelijk weer. Ik merkte wel dat ik weer even moest inkomen na een week ziek zijn en bankhangen, maar heb toch lekker kunnen knallen. Ik vertel je er alles over in deze nieuwe update!

Training

Yes, ik was gestart met een nieuw schema. Ik doe nu 12 herhalingen en dat bevalt goed. Ik merk dat ik door deze verhoogde reps net wat meer ga zweten en dat is top. Wel merk ik dat ik echt heel veel vocht vasthoud, dus tijdens de training zweet ik minder dan normaal. Ook komt de periode van de maand er weer aan dus niet meer dan logisch dat ik er even wat meer fluffy uit zie.

Mijn schema staat vol met leuke, nieuwe en uitdagende oefeningen. Ook heel veel dingen die ik al in een tijdje niet meer heb gedaan, dus dat geeft weer een lekkere motivatie boost. Ik wil deze schema’s binnenkort ook weer online zetten voor jullie want het is alweer eventjes geleden dat ik nieuwe workouts op mijn download pagina heb gezet. Dus stay tuned, hij komt eraan!

Dit is nu belangrijker dan mijn workouts

En ik houd er echt van om weer lekker te trainen, maar ik heb nu wel andere prioriteiten. Ik ben zo onwijs druk met een nieuw project en het kost zoveel tijd, dat het me vaak niet lukt om langer dan 40 minuten te trainen. Eerder was ik altijd 1,5 uur of langer in de sportschool, gewoon omdat het kon en omdat ik het zo leuk vind. Maar nu is dat geen optie meer. Ik probeer echt de juiste balans te vinden tussen workouts en mijn hobby’s en vrije tijd. Ook denk ik maar zo: in het weekend heb ik meer dan genoeg tijd om lekker wat langer te sporten, dus dan kan ik altijd wat langer gaan. Doordeweeks heb ik al zo weinig tijd door mijn fulltime baan, dus daarin schipperen en de tijd goed verdelen is erg belangrijk!

Voeding

Ik had de boel niet op orde. Dat werd me in de loop van de week wel duidelijk. Ik heb onder werktijd echt bagger gegeten. Ik vergat mijn lunch en als ik het dan mee had, at ik het niet op?! Like WTF. Wie doet dat. Tja, ik dus. Wat at ik dan? Crackers. Want dat geeft zo veel energie. NOT. Geen idee waarom en hoe dit zo is gegaan maar ik ben niet goed voorbereid geweest. Deze week ga ik hier echt beter op letten want dit gaat ook ten koste van mijn workout. Ik kan altijd alles geven als ik goed heb gegeten, maar op een pakje crackers en een eiwitreep gaat dat niet. Beter plannen en weer meal preppen en dan moet ‘t deze week helemaal goed komen!

Dat krijg je ervan!

Jup. Ik heb ze ook hoor: eetbuien. Afgelopen woensdag had ik een rustdag en ging ik niet sporten. Dit werkt heel fijn omdat mijn trainingen behoorlijk zwaar zijn. Maandag train ik borst en schouders, dinsdag benen, billen en buik. Woensdag is de perfecte dag midden in de week om even bij te tanken en wat voor mijn blog te doen. Maar omdat ik dus zo slecht had gegeten op kantoor, kwam ik thuis met enorme cravings. Ik wou lekker frietjes uit de airfryer gaan eten dus die had ik er vast in gegooid. In de tussentijd nam ik wat crackers met kwarkspread van Heksn en daarna liep het uit de hand.

Chips, vlokken, friet = eetbui!

Ik heb wel drie handjes vlokken gehad (needed chocolate en dat was het enige wat ik kon vinden haha) en twee grote handen patatje joppie chips.Deze snacks alleen al liepen al snel op tot zo’n 400 calorieën. Toen at ik mijn avondeten en daarna gebeurde er iets opmerkelijks. Waar ik normaalgesproken het gevoel van ‘spijt’ zou krijgen, ervaarde ik dat nu helemaal niet. Waarom? Omdat ik wist dat ik dit zelf in de hand had gewerkt. Ik ben hier verantwoordelijk voor. Had ik maar beter moeten eten op werk. Eigen schuld. Dat voelde goed want hier leer ik van. Natuurlijk weet ik wel dat als ik over de dag verspreid niet goed eet, ik dit soort eetbuien krijg, maar nu gebeurde het ook ‘echt’ en werd ik eraan herinnerd dat het wel degelijk belangrijk is om goed te blijven eten.

Toch nog even vastleggen…

Ik had het eerst niet gevlogt, maar toen pakte ik de camera en dacht ik vermeld het toch nog even. Dit soort momenten zijn voor jullie ook heel belangrijk om te zien. Niet alleen voor de herkenbaarheid maar ook omdat deze momenten echt voorvallen en ook bij mij spelen. Ik heb er niet vaak last van, maar alleen als ik ongesteld moet worden of rondom die periode.

Nou, ik zou zeggen kijk snel het eerste deel van mijn weekvlog, heel erg bedankt voor het lezen en kijken en ik wens je weer veel succes deze week. Zet hem op!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here