balans tips

Wil je Sinterklaas morgen zonder schuldgevoel doorkomen, voorkomen dat je té veel geniet van al dat lekkers en dat je een eetbui krijgt? Kijk dan de video waarin ik laat zien wat mij ‘triggert’ om alles te willen eten en voorkom dat dit bij jou gebeurt!

Weekvlog #34 / DEEL 2. Hierdoor krijg ik een eetbui + 4 Sinterklaas balans tips!

4 Sinterklaas balans tips

In dit tweede deel van de weekvlog heb ik wat aanvullende bonus informatie! Morgen is het Sinterklaasavond. Een gezellig moment die je vast samen met familie en vrienden zal doorbrengen. Er zijn cadeau’s en natuurlijk heel veel lekkers. Maar hoe zorg je ervoor dat deze avond je geen schuldgevoel achteraf zal bezorgen? Ik heb tips!

1. Kies voor balans

Als je weet dat je jezelf heel moeilijk kan inhouden op zo’n avond, probeer dan over de dag zo min mogelijk te snoepen. Eet gezonde, vullende maaltijden die je lange tijd verzadigd zullen houden. Vergeet hierbij niet genoeg water te drinken. Door deze balans houd je voor het heerlijk avondje nog genoeg calorie budget over om lekker te genieten!

2. Eet iets wat je écht heel lekker vindt

Je hoeft niet alles te eten wat Sinterklaas je geeft. Stel dat je familie of vrienden echt hebben uitgepakt met taart, pepernoten in alle smaken, chocoladeletters en toetjes, kies dan iets wat je écht heel lekker vindt en geniet daar zoveel mogelijk van. Ga rustig zitten, doe ondertussen geen andere dingen en eet bewust.

3. Eet bewust

Over bewust eten gesproken… Als je je cadeautje uitpakt, aan het kletsen bent en ondertussen een pepernotentaart naar binnen werkt, weet ik zeker dat je er niet optimaal van kunt genieten. Door ‘hersenloos’ te eten heb je minder snel een verzadigd gevoel en dat is nou net wat we niet willen! Neem ‘in het moment’ hapjes van al het lekkers en kijk naar je eten. Wedden dat je er 10x meer van geniet?

4. Voorbereiding is het halve werk

Als je van te voren al een goede gezonde maaltijd hebt gegeten, is de kans veel kleiner dat je ook nog veel zal gaan snacken. Kies daarom voor een diner met veel vezels, gezonde vetten en eiwitten. Hierdoor zal je langer verzadigd blijven en heb je minder last van cravings. Ook kan je jezelf beter in de hand houden omdat je een vol gevoel in je maag hebt.

Ik hoop dat deze tips je morgen zullen ondersteunen bij het heerlijk avondje van Sinterklaas. En vergeet niet: geniet ervan en veel plezier met familie en vrienden!

Abonneer je op mijn kanaal!

Ik hoop dat je deze vlog leuk vindt. Ik zou het super tof vinden als je op de abonneer / subscribe knop wilt klikken, want dat zou mijn kanaal enorm helpen om te groeien. Zo kan ik nog meer leuke content voor jullie blijven maken en blijf jij altijd op de hoogte van alle nieuwe video’s. Alvast bedankt!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here