platte buik

In 2015 heb ik keihard gewerkt om een platte buik te krijgen en uiteindelijk ook een sixpack! Hoe ik dit heb gedaan? Al mijn geheimen vind je in deze post…

Merry Christmas!

Ik weet het, morgen is het pas écht kerst, maar bij deze alvast: een hele fijne kerst toegewenst. Ik hoop dat je een fijne tijd doorbrengt met vrienden, familie en dierbaren. Geniet lekker van al het eten en doe gewoon wat goed voelt!

In deze nieuwe update deel ik hoe ik mijn sixpack in 2015 heb kunnen krijgen en geef ik in de tweede weekvlog tips en voordelen wanneer je pen en papier gebruikt om je doelen te behalen. Ook vertel ik waarom visualiseren zo belangrijk is en hoe dit jou gaat helpen. Are you ready to dive in? Let’s go!

Weekvlog #37 / DEEL 1. Zo krijg je een platte buik / sixpack – Waardevolle tips (!)

Flashback to my sixpack

AdvertentieMake It Fit

Als onderwerp voor de eerste weekvlog heb ik nog wat meer informatie gegeven over hoe ik mijn sixpack in 2015 heb kunnen krijgen. Ik krijg er nog regelmatig veel vragen over en daarom leek het me goed om dit nog wat verder te bespreken. Het is namelijk niet niks en je moet echt super toegewijd zijn, wil je dit ook bereiken. Sowieso is het voor een vrouw lastiger om echt heel droog te worden. Wij hebben niet alleen een hoger vetpercentage maar ook factoren zoals ongesteldheid en hormonen spelen een rol.

’Dit was ontzettend heftig en heel zwaar’

Toen ik al heel veel was afgevallen wou ik graag een ‘eindsprint’ trekken om echt buikspieren te kunnen zien. Ik at al behoorlijk weinig (1700 calorieën) en ben in een paar weken tijd nog verder gezakt naar iets boven de 1500. Hierbij at ik heel weinig koolhydraten (90 gram maximaal) en trainde ik 3 dagen per week twee keer per dag. De overige dagen had ik ‘maar’ 1 workout. Als ik twee keer per dag trainde ging ik ‘s ochtends rond een uur of 5 hardlopen. Nog voor werktijd of stage. Toen ging ik douchen, ontbijten en naar werk. Het hardlopen was dus vaak op de nuchtere maag, waardoor ik mijn vetreserves beter kon aanspreken en meer kon verbranden. Dit was ontzettend heftig en heel zwaar. Als ik niet ging hardlopen zat ik een half uur op mijn hometrainer fiets. Hier deed ik dan een HIIT training op. Ik had geen cheatdays, geen cheatmeals en at alleen maar clean.

Don’t copy. Please.

Aan de ene kant heb ik een dubbel gevoel om dit zo tot in detail te delen, omdat er veel mensen zijn die dit één op één willen kopiëren. Echter is dit alles behalve handig, omdat dit niet is afgestemd op jouw lichaam. Daarom wil ik je aanraden om zelf op Google ‘macro calculator’ of ‘iifym’ te zoeken en daar een berekening te maken van jouw persoonlijke behoeftes, passend bij jouw doelstelling. Zo voorkom je teleurstellingen of minder goede resultaten. Ieder lichaam is anders, onthoud dat! Vergeet ook niet dat ik niet in één keer die ‘cut’ heb gemaakt naar zo weinig calorieën. Ik bouw altijd langzaam af met -50 calorieën per twee weken om te voorkomen dat mijn lijf gaat vasthouden in plaats van afvallen.

Allemaal factoren

Het is echt niet voor iedereen en ik was toen ook echt in de perfecte positie om zoiets te doen. Nu is het een stuk minder goed haalbaar omdat ik qua werk, mindset en lichaam in een hele andere positie zit. Toen ging ik nog veel naar school en had ik stage, dit kon ik op mijn eigen tempo doorlopen en vergde niet zoveel van me als een fulltime baan. Ook woon ik nu samen in tegenstelling tot 2015, want toen zat ik alleen in een studio. Dan is het veel makkelijker om heel vroeg je bed uit te gaan omdat je geen rekening hoeft te houden met anderen. Daarbij weet ik hoe prikkelbaar ik rond die tijd was, dus dat wil ik mijn vriend niet nogmaals aandoen.

En dit zijn zomaar wat factoren die meespelen bij zo’n proces. Dit is behoorlijk extreem en zeker niet voor iedereen. Daarom vind ik het belangrijk om dit nogmaals uit te lichten, zodat er geen misverstanden over ontstaan. Met 2019 om de hoek zullen mijn transformatie en de bijbehorende video’s over afvallen meer aandacht gaan krijgen, maar ik heb niet het idee dat ik daarin deze factoren ook zo expliciet genoemd heb. Daarom deze update!

1900 calorieën

Vorige week heb ik mijn calorieën verlaagd naar 1900. Dit merk ik wel want ik herstel veel minder snel, heb langer spierpijn, ben eerder moe en merk dat de trainingen ook zwaarder aanvoelen. Door de kou buiten en minder eten heb ik het continu koud en leef ik in dikke truien en warme laarzen. Ook thee is niet aan te slepen, haha! Ik heb ook meer ‘cravings’ gehad deze week. Ik had teveel lekkere dingen in huis waardoor de verleiding groter was om even tussendoor te snaaien. Toch heb ik het onder controle kunnen houden en is mijn progressie niet geschaad hierdoor.

Mindset = 100% on point

Het was een top week. Ik kwam helemaal in mijn element en merkte dat ik weer volop bezig was met ‘alle kleine losse eindjes’ aanpakken en alle to-do’s die er al een tijdje liggen heb ik af kunnen werken. Dat voelt goed! Hierdoor kreeg ik meer rust in mijn hoofd wat ruimte gaf aan nieuwe ideeën, plannen en concrete acties. Ik ben ook weer aan het lezen geslagen en ik heb ‘How to be a badass at making money’ (die er al maanden lag) eindelijk uitgelezen! Ik was nog niet eens op de helft, maar nu besloot ik dat ik hem uit ging lezen en het lukte. En toen beloonde ik mezelf met, jawel, een nieuw boek. Heerlijk en voel me super in mijn flow en onwijs gemotiveerd. Echt top.

Vakantie!

En nu? Nu heb ik vakantie! Een aantal weken om me even lekker te focussen op nieuwe doelen, mijn nieuwe project, het halen van mijn rijbewijs (ik krijg theorieles) en het verbeteren van mijn mindset. Ik heb ontzettend veel zin in deze nieuwe periode en duik er vol gas in. Helemaal ready voor 2019 dus!

En hoe zit dat bij jou? Ook al helemaal gereed voor het nieuwe jaar, of heb je nog wat voorbereiding nodig? En heb je nog nieuwe doelen gesteld? Let me know!

DELEN

1 REACTIE

  1. Ik ben al jaren tevreden klant bij https://www.sportspalace.nl/, waarbij ik gebruik maak van een personal trainer die precies weet wat goed is voor mijn lichaam. Wat ik zo fijn vind aan deze personal trainer, is dat zij rekening houdt met mijn geslacht, leeftijd, gewicht en lengte. Ik heb mijn doelen uitgelegd en we zijn ondertussen een jaar bezig om dat doel te behalen. Soms ben ik niet zo gemotiveerd en dan zorgt zij er altijd voor dat ik alsnog tot het uiterste ga. Top!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here