de weegschaal

Na een jaar niet meer op de weegschaal gestaan te hebben, twijfel ik nu toch om er wel weer gebruik van te maken. Daarbij vertel ik je alles over mijn nieuwe schema, meal prep en voeding struggles…

Ik kan weer knallen!

Eindelijk gaat mijn progressie weer wat meer de goede kant op. Na mijn blessure, af en aan niet fit voelen en verkoudheid kon ik het afgelopen week weer wat beter oppakken. Ik begon op zondag met een uitgebreide meal prep, zodat ik de rest van de week mijn voeding goed onder controle kon houden. En ik moet zeggen dat dit erg goed lukte, maar omdat ik ook houd van nieuwe recepten uitproberen, was het soms een uitdaging om niet te gaan koken en gewoon dat bakje uit de koelkast te pakken en dat te eten. Ik weet dat zodra ik me heel strak aan mijn voeding houd en geen gekke dingen doe, dat het dan heel snel kan gaan. Ik weet dat ik nog best veel progressie moet maken om bij mijn doel te komen, dus het is nu alles of niets en ik moet er tegenaan.

Het houd me gefocust

Want tja, ook ik heb af en toe last van uitstelgedrag en dat ik denk dat ik het nog wel even ‘rustig aan’ kan doen. Dit is aan de ene kant goed, omdat het me in balans houd en voorkomt dat ik tunnelvisie krijg. Maar aan de andere kant moet ik daar soms ook een knoop in doorhakken (zoals nu) en weer heel gericht inzicht krijgen in waar ik het voor doe en waarom ik dit wil. Dan helpt het voor mij goed om dus een meal prep te doen, zodat ik mezelf gefocust houd en eet wat ik moet eten. En dat is soms wel een uitdaging, want zoals ik zei is voeding voor mij echt een ding. Ik houd van lekker eten en dat kan ook tijdens een cut, maar simpel werkt voor mij toch het beste.

Een schema zonder deadlifts en squats

Ook ben ik van start gegaan met een nieuw schema. Eentje waar geen deadlifts, squats en andere bewegingen in voor komen en die de kans op een rugblessure kunnen vergroten. Het is dus volledig aangepast en ‘veilig’ voor mijn onderrug. Ik merk dat dit wel echt nodig is, omdat ik nu al behoorlijk vaak blessures op die plek heb gehad en het is overduidelijk dat er gewoon iets niet goed zit. Daarom ga ik eerst werken aan een sterkere core en onderrug, voordat ik weer met dat soort oefeningen aan de slag ga.

Kicked ass!

AdvertentieMake It Fit

Terwijl ik dit aan het einde van de week typ, heb ik onwijs veel spierpijn door mijn nieuwe schema en weet ik echt dat ik alles heb gegeven. Ik heb heel wat top workouts gehad en ben er echt keihard tegenaan gegaan. Je kan wel stellen dat ik mijn focus en motivatie weer helemaal terug heb. Kan ook niet anders na een week alleen maar uitzichtloze cardio om te herstellen, haha. Wel merk ik dat mijn herstel wat langzamer gaat. Niet alleen qua spierpijn, maar ook met mijn verkoudheid. Het houd behoorlijk lang aan en dat terwijl ik super gezond eet en echt op mijn vitamines let. Zo heb ik iedere dag flinke porties bimi, broccoli, paprika’s naar binnen gewerkt en ook bananen en appels. Ik ben persoonlijk helemaal niet zo fan van fruit, maar als mijn lichaam echt ‘kwakkelt’ vind ik het niet meer dan logisch om dat gevoel opzij te zetten en het toch maar te doen.

Ik drink mijn calorieën liever niet

Ook nam ik hier en daar een smoothie en speciale ‘vitamine shots’. Een nadeel hiervan vind ik dat ik dit soort sapjes onwijs lekker vind en het liefst de hele fles zo in een keer wil opdrinken. Want dat kan nu niet. Een sapje bevat al snel meer dan 300 calorieën en dat vind ik toch echt zonde! Calorieën drink ik liever niet, en vooral niet als ik aan het droog trainen ben. Ik vind het zonde van mijn budget, want er is al zo weinig te besteden, haha. Ik eet momenteel nog 1850 calorieën en zoals eerder gezegd zal het ook nog wel een tijd duren voordat ik hier weer een cut in ga maken. Eerst kijken wat er allemaal gebeurt met deze hoeveelheid en daarna verder.

Oh, die weegschaal…

Dan wil ik tot slot nog wat kwijt over de weegschaal. Ik merk dat ik er weer tot aangetrokken wordt. Vetpercentage meten kan ik alleen doen samen met mijn vriend, maar door zijn wisselende diensten is het heel lastig om een consequente meting te krijgen. Ik ben namelijk altijd super vroeg op en begin dan de dag, en hij slaapt dan vaak nog omdat hij dan heel laat is thuis gekomen van werk. En soms is hij er nog niet en dan heb ik al ontbijt gehad en ben ik de dag gestart. Dit kan een meting beïnvloeden, want ik doe het dan het liefst op een lege maag als ik net wakker ben. Hierdoor krijg ik steeds meer ‘drang’ om toch voor iets simpelers te kiezen zoals dus die weegschaal. Ik heb er echt een beetje een haat liefde verhouding mee, want aan de ene kant krijg je heel snel een indicatie van je gewicht en statistieken, maar aan de andere kant vraag ik me ook steeds af wat zegt dat gewicht nou eigenlijk? En nu ik er een jaar niet meer heb opgestaan is het ook een best grote stap om er weer gebruik van te gaan maken… Lastig! Haha. Ik weet het nog niet…

Dit was de update so far, komende week ga ik er weer keihard tegenaan en ik hoop dat jullie dat ook doen! Veel succes en kick some ass!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here