nadeel meal preppen

Yes! Mijn weekupdate staat weer klaar met o.a.: dit is de reden dat ik écht moet uitslapen, het nadeel van meal preppen, mijn nieuwe Fitbit én mijn haar redden met de Curly Girl Method…

Nieuwe indeling: het is gelukt!

Nou, het is me gelukt hoor! Afgelopen week had ik het over een betere verdeling van mijn workouts en ik moet zeggen dat ik daar nu wel in ben geslaagd. Het was even passen en meten, maar wel veel fijner. Ik heb mijn indeling namelijk nu als volgt:

  • Maandag: benen / buik
  • Dinsdag: schouders / 20 min cardio
  • Woensdag: cardio
  • Donderdag: armen
  • Vrijdag: rug
  • Zaterdag: borst
  • Zondag: rust of wat lichte cardio

Het is alsnog een heel vol en zwaar schema, maar de verdeling is beter. Ik struggle hier nu mee omdat ik behoorlijk laag in mijn calorieën zit (1850) en daarbij nog best zwaar train. Het herstel is langzamer en dat merk ik nu heel erg. Ook zit ik weer rond mijn maandelijkse periode dus dan voelt alles net wat zwaarder en lastiger, haha. Ik denk dat ik dit ritme voor de komende tijd nog wel zo aan zal houden, totdat ik weer aan een nieuw schema toe ben.

Ik moet gewoon uitslapen

Op donderdag heb ik vaak echt mijn ‘breaking point’ bereikt. Ik heb dan mn werkdagen erop zitten en ga vol aan de bak voor mijn eigen onderneming. Ik slaap nooit uit en sta juist heel vroeg op om zoveel mogelijk uit de dag te kunnen halen. Persoonlijk ben ik iemand die heel veel slaap nodig heeft, dus even blijven liggen tot een uurtje of 8 is voor mij geen overbodige luxe. Toch negeer ik dit iets te vaak en sta ik al voor 7 uur buiten m’n bed. Tja en dan moet je ook op de blaren zitten haha. Maar ik ben wel lerende! Vaak probeer ik te denken: ‘als ik nu wat langer blijf liggen, kan ik ook wat langer door want ik heb dan meer energie.’ En dat is vaak ook zo! Dus op zaterdag een uurtje meer meepakken en lekker woelen tot 8 uur probeer ik zeker wel te doen.

Het nadeel van meal preppen

AdvertentieMake It Fit

Mijn voeding was deze week ook goed on point. Ik had twee dagen mijn meal prep gegeten en de andere dagen ingevuld met waar ik zin in had op dat moment. Meal preppen is leuk en handig, maar ik merk toch dat ik de laatste tijd wat meer neig naar het maken van waar ik zin in heb, op het moment zelf. Het kan een nadeel zijn van altijd maar voorbereiden, dat je niet veel zin hebt in wat je hebt geprept. Ik weet van mezelf dat ik het dan alsnog niet eet en dat is gewoon zonde. Dus ik prep niet meer voor een hele week, maar voor een paar dagen. Dat ik dan toch wat makkelijks bij de hand heb en snel door kan.

> Meer informatie over meal preppen

Nieuwe Fitbit!

Dan is het tijd voor pakketjes! Ik heb er deze week heel wat ontvangen, waaronder nieuwe kleding, een mooie sportlegging en! Mijn nieuwe Fitbit Charge 3! Ik ben hem nog steeds dagelijks aan het testen zodat ik alle ins- en outs voor jullie kan verzamelen. Ik ga er nog een blogpost / review over schrijven zodat jij de beste keuze kunt maken. Dus stay tuned!

> Voor een review van de Fitbit Versa kan je hier kijken

Dit kan mijn haar redden

Aan het begin van de week had ik een gesprek met mijn collega over krullend haar. We gingen een foto maken en toen zei ik: ‘Nee, met los haar is leuker.’ En terwijl ik mijn haar los deed, vertelde ik haar dat mijn haar ontzettend raar is. Altijd pluizig, kan er niks mee, als ik het kam wordt het een grote pluizenbol en er zit een rare slag in. Ze zei: ‘Ah dit klinkt echt als mijn haar!’ Ik keek haar raar aan en zei: ‘Maar jij hebt juist super mooi haar! Super mooie krullen!’ Ze knikte en zei: ‘Ja maar ik heb de Curly Girl Method gevolgd.’ En toen was ik een en al oor. Ze vertelde me dat het een methode is om krullen in je haar te krijgen, alleen dan moet je wel hele specifieke stappen volgen voor een lange tijd.

The Curly Girl Method

Ik wou alles weten en ze vertelde me haar stappenplan. Ik schreef alles op en na werktijd gingen we samen producten halen. Op Instagram deelde ik later die week dat ik de methode aan het volgen was en er waren heel wat meiden die interesse hadden om er een uitgebreide blog over te lezen. Dus die komt er! Het duurt nog wel even want er staat voor de komende tijd al heel wat content gepland, maar volledige uitleg, producten en alles wat je moet weten komt dus nog online.

Ik ben zo enorm benieuwd hoe dit mijn haar kan ‘redden’ en ik moet zeggen dat mijn haar de afgelopen dagen al 10x beter zit dan eerst. Ik doe het meestal gewoon in een knot en kijk er niet meer naar om, maar dit kan er dus echt voor zorgen dat ik weer mooie lokken krijg. Zo benieuwd!

Spannende dingen

Voor de komende week houd ik gewoon weer 1850 calorieën aan, wil ik wat meer eiwitten consumeren om mijn herstel te versnellen en ga ik er weer volle bak tegenaan. Ik heb wel een aantal spannende en leuke dingen op de planning staan, waar je snel meer van hoort!

Succes allemaal en een fijne week toegewenst!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here