back on track herstellen

Na een zware week moest ik mezelf resetten en herstellen om weer door te kunnen gaan. Een nieuwe start, zonder Oma… In deze update lees je daarom alles over hoe ik opnieuw begin en weer back on track kom.

Het lijkt me goed om in deze update per ‘onderdeel’ te delen hoe ik het heb aangepakt, zodat je hier ook van kunt leren en inspiratie uit kunt halen als je zelf ook een ‘reset’ wilt gaan doen!

Mindset

Mijn gedachtegang was echt all over the place. Ik wist niet goed wat ik nodig had, wat ik wel kon doen en wat juist niet. Hoeveel ik kon werken zonder super gestresst te raken. En of ik in staat was om te trainen of niet. Ik had afgelopen week eigenlijk best goede dagen, alleen soms krijg ik gewoon ineens zo’n klap dat ik denk: ‘ze is er niet meer’ en dat komt dan heel hard binnen. Ik merk ook dat ik door alle stress veel vaker buikpijn heb, last heb van krampen, vlagen van misselijkheid en gewoon niet helemaal fit ben.

Dat was best naar omdat je er eigenlijk ook vrij weinig aan kunt doen. Ik heb sowieso al last van prikkelbare darm en dat wordt door stress natuurlijk alleen maar verergerd. Het is niet zo dat ik continu zit na te denken over de hele situatie, maar meer dat je het een plekje probeert te geven en alle emotionele impact die het over de afgelopen weken heeft gehad.

AdvertentieMake It Fit

In mijn hoofd had ik wel echt goede vibes om keihard te gaan knallen en alles op alles te zetten, maar er was ook een duidelijke stem aanwezig die zei: ‘doe nou ff rustig en pak het leven op je eigen tempo weer op.’ Geen haast. En door de afleiding van de dagelijkse sleur heb ik me er opzich best goed doorheen geslagen. Het is en blijft een lastige periode.

Ook heb ik het schrijven weer opgepakt. Ik heb een tijdje niks in mijn journal geschreven omdat ik er simpelweg niet veel behoefte aan had, maar dat is nu wel anders. Ik probeer alledaagse dingen te noteren en ook het verdriet te verwerken door mijn pen op papier te zetten. Het is een goede manier om mijn hoofd leeg te maken en alles een plekje te geven.

Dit bericht bekijken op Instagram

Loslaten & weer back on track⁣ #balance ⚡️ ⁣ Alles even loslaten is soms super fijn, maar uiteindelijk is het ook belangrijk om weer gefocust aan de slag te gaan voor je doelen. Dit is hoe ik dat doe:⁣ ⁣ De afgelopen tijd heb ik mijn vaste “voedingsplan” en macro’s opzij gezet om op gevoel te eten. Zoals ik eerder aangaf is voeding voor mij iets wat comfort geeft. In een moeilijke tijd vind ik het dan ook fijn om even af te stappen van dit plan en te luisteren naar wat mijn lichaam nodig heeft.⁣ ⁣ Soms is dit erg lastig en krijg ik schuldgevoelens, maar die kan ik dan toch al redelijk snel op zij zetten omdat ik weet dat het me helpt om mezelf weer te worden. Ik ben de afgelopen weken 50/50 doorgekomen, dus 50% gezond en 50% niet zo healthy voedsel zoals chips, chocolade, pizza en friet. ⁣ ⁣ Nu ik dit een tijdje heb gedaan voel ik nu dat ik er klaar voor ben om weer “on track” te komen. Dit doe ik dan ook direct om zo meteen weer in mijn oude, vertrouwde ritme te komen. Vanaf morgen probeer ik de draad met trainen en gezonde voeding weer op te pakken en dat voelt goed. ⁣ ⁣ Ik ben benieuwd hoe mijn lichaam zal reageren en of ik al weer wat kracht en uithouding heb voor mijn workouts. Eén ding is zeker: ik ga de komende week mijn best doen en dat is al goed genoeg!⁣ ⁣ Wat staat er in deze nieuwe week voor jou op de planning? Laat het me weten♥️

Een bericht gedeeld door 𝙁𝙞𝙩𝙣𝙚𝙨𝙨 𝘽𝙡𝙤𝙜𝙜𝙚𝙧 /𝙑𝙡𝙤𝙜𝙜𝙚𝙧 (@fitaddictnl) op

Voeding

Mijn voedingspatroon kon ik redelijk snel weer oppakken. Door het werkritme gaat dit sowieso altijd wel wat makkelijker. Ik kon alleen eten wat ik had meegenomen en dat is een fijne grens. Zo eet ik nooit meer dan ik van te voren bedacht had! Wel had ik echt een heel wisselend ritme. De ene dag at ik 300 te weinig en de volgende dag at ik precies goed. Ook had ik momenten dat ik door drukte amper aan eten toe kwam, waardoor ik te weinig energie had voor een workout. Dus het fluctueerde nogal. Ik denk dat het allemaal met elkaar te maken heeft en dat er nog wel een tijdje overheen gaat voordat mijn lichaam weer de oude is. Ik voel nog heel erg de nasleep van de stress dus ik probeer het vooral rustig aan te doen en te blijven luisteren naar wat mijn lijf nodig heeft. Al is dat vaak wel heel lastig…

Training

Op het gebied van mijn workouts kon ik wel echt lekker knallen. Maandag, dinsdag en woensdag heb ik redelijk goede trainingen gehad. Al voelde het wel heel zwaar. Ik was iets sneller uitgeput en merkte dat mijn lijf echt even de tijd nodig had om weer in te komen. Op donderdag deed ik een half uurtje steady cardio (gewoon wandelen) en daarna ging ik weer naar huis. Vervolgens die vrijdag een rustdag ingelast omdat ik heel snel moe werd en ik nog veel voor mijn blog moest doen. Zaterdag en zondag heb ik het trainen wel weer opgepakt en alles gegeven wat er nog in zat.

Ik merk dat ik ook heel erg kijk naar de balans tussen trainen en het werk wat er ligt. Dus stel dat ik nog heel wat content moet maken, dan train ik een dagje minder om me hier volledig op te focussen. Zo probeer ik een goede balans te vinden.

Conclusie

Kortom, op alle gebieden gaat het redelijk, maar het kan beter. En dat vind ik helemaal niet erg. Ik doe mijn best en ondanks de omstandigheden ben ik juist heel blij met hoe het gaat. Ik doe lekker mijn ding en luister zoveel mogelijk naar mijn lijf en dat is iets heel moois. Het is een fase die ik even door moet, maar zodra ik mijn vibe weer terug heb, weet ik zeker dat ik weer optimaal kan knallen!

Bedankt voor het lezen en ik wens je een hele fijne week toe!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here