succesvol afvallen

Na een paar weken ‘off-track’ geweest te zijn, heb ik nu het gevoel dat het deze week een stuk beter is gegaan! In deze update vertel ik je alles over hoe ik succesvol kan afvallen en wat voor mij goed werkt…

Ik voel dat het steeds beter gaat…

Na het overlijden van mijn Oma had ik nergens zin in, voelde ik geen drang om iets te doen, had ik veel cravings en zin in ongezond en vettig eten. Na twee weken zo geleefd te hebben besloot ik dat het genoeg was en probeerde ik weer langzaam ‘back on track’ te komen. Dit is de tweede week dat ik dat probeer en ik voel dat het steeds beter gaat.

Spontaniteit in eten

Op zondag ben ik weer bezig met het preppen en voorbereiden van mijn eten voor de komende week. Dit helpt altijd als ik heel gericht naar een doel toe wil werken. Wat echter niet werkt is om een hele week aan voedsel klaar te maken. Dit werkt helemaal averechts. Waarom? Omdat ik ook houd van variatie en ‘in het moment’ beslissen wat ik wil eten. Vaak is het zo dat als ik zoveel gepland heb, ik de spontaniteit in mijn eten verlies en dat zorgt ervoor dat ik bepaalde maaltijden ‘moet’ eten in plaats van dat ik er echt zin in heb. Tijdens het afvallen eet ik al veel minder en daarom wil ik van hetgeen wat ik eet wel optimaal kunnen genieten.

Prep voor slechts 2 dagen

Daarom bereid ik dus maar 2 dagen voor. Ik werk altijd 3 dagen per week op kantoor en door twee van die drie geprept te hebben, scheelt dit gewoon heel veel tijd en ‘on the spot’ nadenken wat ik wil gaan eten en wat in mijn planning past. Ik eet altijd volgens macro’s en deze probeer ik op dagelijkse basis te behalen. Zo zorg ik ervoor dat ik altijd de juiste mix van eiwitten, koolhydraten en vetten binnen krijg. Afgelopen week had ik 100 gram rijst, kalkoendij shoarma en broccoli. Dit was erg lekker! Aan het eind van deze week kan je hier een meal prep video van verwachten, waarin ik alles uitleg en onderbouw waarom ik bepaalde keuzes maak. Dus stay tuned voor die video!

Voor snijden, voorkoken, voorbereiden!

AdvertentieMake It Fit

Soms is het voor mij lastig om te bepalen wat ik de rest van de week ga eten omdat ik zo impulsief ben. Ik kan de dag van te voren bedenken dat ik morgen zin heb in rijst, maar dan op de dag zelf totaal weer iets anders willen eten. Daarom zorg ik nu dat ik veel basisingrediënten in huis heb waar ik allerlei soorten maaltijden mee kan maken. Denk aan voorgekookte rijst, gesneden paprika’s, tomaatjes, zakjes sla, wraps en zo voorts. Dit maakt het voor mij heel makkelijk om in het moment iets te maken met de dingen die ik in huis heb. Dit systeem probeer ik sinds kort en het werkt beter dan alle maaltijden kant en klaar voorbereiden.

Ik moet zweten. Veel zweten.

Ik weet heel goed wat voor me werkt, maar ik wou ook zo graag mijn kracht behouden. Helaas gaat dat voor mij niet altijd goed samen. Ik weet dat ik sneller progressie kan maken als ik hoog in herhalingen ga zitten tijdens een workout. Dus rond de 12-15 reps per set. Dit heeft altijd goed voor me gewerkt, alleen de afgelopen tijd heb ik een schema van 10 reps aangehouden om kracht te behouden. Dit was leuk en het werkte ook super goed, alleen ik zweet dan veel en veel minder! En zweten is voor mij key, omdat ik zo snel, zo veel vocht vasthoud. Dus ik ben sinds deze week overgegaan op 4 sets met 15 reps. En ik kan je één ding zeggen: aan het eind van de week zag ik er al een stuk ‘leaner’ uit! En dat doet me goed. Ik weet wat werkt, alleen dan moet ik het wel doen, haha. Gelukkig heb ik nu dit ritme weer opgepakt en weet ik dat dit de komende weken echt progressie gaat brengen.

Het is niet wat je denkt!

Laatst kreeg ik de vraag: ‘Louella, hoe meet jij je progressie eigenlijk?’ Dit was heel toevallig, want diezelfde dag was ik van plan om een video op te nemen waarin ik hier wat meer over uitleg. Deze video komt morgen online en er komt iets in voor wat een beetje tegenstrijdig voelt met wat ik de afgelopen tijd heb gedeeld, maar het is voor mij nu even een makkelijkere manier om mijn vooruitgang bij te houden. Wat het is vertel ik nog niet, want dat zie je morgen! Enne, kleine hint: het is niet wat je denkt!

Tot zover deze update, ik voel dat ik langzaam maar zeker weer de goede kant op ga. Ik heb echt een fijne week gehad en ook qua voeding en training heb ik de smaak weer te pakken. Ik ga er weer volledig tegenaan en ik hoop dat jullie dat ook doen! Succes!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here