bikiniproof

Wil jij zo snel mogelijk bikiniproof worden? Dan is het de hoogste tijd om aan de slag te gaan. Ik heb 5 praktische tips voor gegarandeerd succes!

Bikiniproof in 5 stappen!

De zomer staat weer voor de deur en de druk wordt weer opgevoerd: we moeten zo snel mogelijk bikini ready zijn! Maar laat me je meteen uit de droom helpen: de kans is zeer klein dat je de komende tijd nog even ‘snel’ 20 kilo verliest. De kilo’s zijn er namelijk niet in een paar weken aangekomen, dus verwacht ook niet dat ze in korte tijd weer van je lijf zullen verdwijnen.

Maar! Er is genoeg wat je wél kunt doen om een vliegende start te maken naar jouw ideale lichaam en om bikiniproof te worden. Verwacht geen wonderen, maar wat ik je wel kan verzekeren is dat je je al snel stukken beter gaat voelen. Want door goed voor je lichaam te zorgen en haar met respect te behandelen, zorg je ervoor dat je van binnenuit gaan stralen, wat je uiteindelijk ook een enorme confidence boost zal geven. Dus aarzel niet, duik samen met mij in deze tips en onderneem actie! Vandaag nog!

1. Mindset

Het begint allemaal in je hoofd. Je kunt zoveel snelle manieren en tijdelijke oplossingen zoeken, maar uiteindelijk komt het allemaal neer op hoe graag je iets wilt. Een quick fix zoals een streng dieet kan je misschien na 4 weken resultaat bieden, maar vergeet niet hoe je daarna verder gaat. Na die 4 weken val je weer terug in je oude gewoonten en begin je weer helemaal terug bij af. Het schiet niet op! Vooral niet als je dit keer op keer blijft doen. Je bouwt steeds meer frustratie op en snapt niet waar het steeds mis gaat. Je hebt zoveel geprobeerd maar uiteindelijk zijn het allemaal tijdelijke oplossingen.

AdvertentieMake It Fit

Daarom wil ik je nu aansporen om het anders te gaan doen. Om bewust te kiezen voor een gezonde leefstijl die je voor de rest van je leven resultaat zal gaan bieden. En niet alleen voor dit moment. Voor deze komende zomer, maar voor alle zomers die nog komen gaan. En dan ben je jezelf een stap voor. Want als je NU begint, is de kans groot dat je over een jaar een volledig custom leefstijl hebt gebouwd die 100% aansluit bij jou als persoon en jouw leven.

bikiniproof

Geloof me als ik zeg dat je het effect van gezonder leven al heel snel zal merken. Niet per se in het gewicht op de weegschaal, want dat gaat geleidelijk, maar wel in wat én hoe je je vanbinnen voelt. Dit is zoveel meer waard dan die tijdelijke keuzes. Dus als jij momenteel een brandend verlangen voelt om dit jaar lekkerder in je vel te zitten en écht te veranderen, dan is het nu toch wel de hoogste tijd om die motivatie om te zetten in actie. Aan uitspreken hoe graag je wilt veranderen heb je niks en zal je ook nergens brengen. Je moet doen!

2. Voedingspatroon

Zoals ik net al kenbaar heb gemaakt ben ik geen fan van diëten en tijdelijke oplossingen. We gaan voor een leefstijl. Ik ga je niet vertellen dat je geen koolhydraten meer mag en dat je al het ongezonde moet laten staan. Dit is juist niet het doel. Het doel is om alles te kunnen blijven eten, zodat er een happy mindset ontstaat en je in de juiste balans een nieuw voedingspatroon kunt samenstellen. Want gezond eten is goed voor je lichaam en lekker eten / de ongezondere dingen zijn goed voor je ziel. Ieder mens heeft dit nodig. En dit betekent niet dat gezond niet lekker is, want dat is absoluut niet waar! Kijk bijvoorbeeld maar eens op mijn receptenpagina. Daar staan zoveel heerlijkheden die ook gezond zijn.

Maar om je een paar ‘key tips’ te kunnen geven wil ik je dit adviseren:
Kies voor veel groenten en vul aan met wat fruit. Hierdoor houd je jezelf een lange tijd verzadigd, het bevat veel vocht, vitaminen en mineralen. Je voelt je er goed door en het voorziet je lijf van alles wat het nodig heeft. Fruit is ook super voor de natuurlijke suikers, vitaminen, mineralen en vezels, maar eet hier niet teveel van. Voor alles geldt: heb je een negatieve energiebalans (minder eten dan je verbruikt) dan val je af. Heb je een positieve energiebalans en eet je meer dan je verbruikt? Dan kom je aan. Dit is de basis van alles dus houdt dit in gedachten.

Drink genoeg water en probeer zo min mogelijk calorieën te drinken! Veel mensen houden van frisdrank, koffie van Starbucks en sapjes, maar deze bevatten onnodig veel calorieën, die je in feite niet veel energie leveren. Je raakt er niet verzadigd door en dit is zonde van je budget! (calories in vs. calories out!) Houd hierbij ook rekening met sausjes, bakvet en andere toevoegingen. Hier gaan meer calorieën in schuil dan je denkt.

3. Stress

Je maakt je druk over of je straks wel bikiniproof bent en je zit in over de zomerse kleding die je aan moet. Je staat dag in, dag uit op de weegschaal om te zien of je al vooruitgang hebt kunnen boeken. Dit gedrag produceert stress. En stress is slecht voor je hormoon Cortisol. Dit is ook wel bekend als het stresshormoon. Wanneer je veel onrust ervaart en je druk maakt over dit soort dingen, heb je kans dat Cortisol actiever wordt waardoor je juist vet rondom je buik zal gaan vasthouden. Voor veel mensen die willen afvallen, scheelt het al heel veel als ze simpelweg meer rust in hun leven creëren. Een voorbeeld hierbij is dat ik ook pas succes had met afvallen, toen ik eindelijk op mezelf woonde. Ik had geen stress meer van mijn thuissituatie en kon mijn dagen vrij indelen zoals ik dat wou. Dit gaf zoveel rust, dat ik me 100% kon focussen op mijn journey en in alle rust kon leven. Dit scheelt enorm.

> Meer info over mijn afslank verhaal van -30kg vind je hier.

Dus maak je niet te druk, schrijf je (negatieve) gedachtes van je af en zorg dat je wat liever voor jezelf gaat zijn, want dit gaat je zeker ondersteunen in het afslankproces.

bikiniproof

4. Move!

Ja, super standaard tip, ik weet het. Maar toch doen veel van jullie het niet. Je pakt liever de bus in plaats van de fiets. Je pakt liever de lift in plaats van de trap. En gaat liever op een terras zitten met vriendinnen, in plaats van dat je tijd investeert in een goede workout. Voor niets gaat de zon op en als je fitter wilt worden zul je dus ook meer moeten bewegen. En begrijp me niet verkeerd: ik zeg niet dat je meteen 5 keer per week naar de gym moet, maar als je nou eens met 1x per week begint? Dat is al beter dan helemaal niets. Combineer dit met wat meer beweging in het dagelijks leven en ik weet zeker dat je al grote sprongen voorwaarts kunt maken! Het zit hem echt in de kleine dingen. Hoe meer kleine dingen je goed doet, hoe langer je het volhoudt, hoe beter je jouw eigen leefstijl kunt vormen en hoe eerder je bikiniproof bent.

5. Stop met vergelijken

En ik weet het, dit is zo makkelijk om te zeggen want in praktijk kan het een behoorlijke uitdaging zijn. Toch wil ik je wel aansporen dit echt te proberen want hoe meer je de focus op jezelf houdt, hoe meer je in het moment kunt genieten. Social speelt hier een grote rol in dus: unfollow mensen waarmee je je vergelijkt en waar je negatieve gedachten van krijgt en volg meiden die je een boost geven! Zo zorg je voor meer rust in je koppie en krijg je dus ook meer controle over dat stresshormoon Cortisol waar we het net over hadden!

Bikiniproof? Yes! You can do this!

Ik hoop dat deze ‘bikiniproof’ zomertips je gaan helpen om je gezonde leefstijl te starten. En het is nog niet te laat hè! Hoe eerder je begint, hoe eerder je resultaat ziet. Dus start nu, onderneem actie en neem je zelfvertrouwen terug. Jij kunt dit!

DELEN

2 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here