motivatie tips fit talk

De vorige update was onwijs positief. Kan ik dat over deze week weer zeggen? Of is het dit keer wat minder verlopen? + Mijn 4 beste tips om gemotiveerd te blijven!

#Mondaymotivation!

Na aanleiding van mijn goede week leek het me goed om een aantal van mijn favoriete motivatie tips te delen. Veel meiden vinden het lastig om dagelijks het doorzettingsvermogen vast te houden om achter hun doelen aan te gaan, waardoor het al gauw einde oefening is en ze niet meer gericht bezig zijn met hun doelstelling. Dat is onwijs zonde! Dus daarom wil ik vandaag in deze Fit Talk even een momentje nemen om een aantal van mijn top tips met jullie te delen. Ready? Hier komen ze!

1. Youtube vlogs

Ik maak ze zelf natuurlijk ook wekelijks, maar ik vind het ook leuk om ze te kijken: vlogs! Het kan zo onwijs motiveren om anderen te zien sporten en gezond te zien eten. Zo zorg je er tevens voor dat je jezelf aan je doel herinnerd en je de volgende dag vol enthousiasme uit je bed springt. Mijn favorieten zijn: Sarah’s Day, Stephanie Buttermore en SimplyMander. Check them out!

2. Sportkleding

Ja, ik ben de afgelopen tijd wel in een mega shop bui en koop dan ook meteen van alles. Van sportkleding tot schoenen, ik struin het web af naar hippe items. Zo heb ik bij Nepoagym via Aliexpress laatst twee nieuwe leggings gekocht en schafte ik nieuwe Reebok schoenen aan. En dat is nog maar een greep uit de spullen die ik afgelopen weken heb gekocht, hihi.

3. Muziek

AdvertentieMake It Fit

Dit is echt een key element tijdens mijn trainingen: goede muziek. Als ik tunes heb die keihard gaan, dan ga ik dat ook. Zo simpel is het. Ik luister vooral naar uptempo beats. Of het nou dance, trance of hip hop is: m’n playlist moet fresh blijven!

4. Change of scenery

Als je zo nu en dan even een kijkje gaat nemen bij een andere sportschool, kan dit veel doen met je motivatie. Nu ik ook bij Big Gym train merk ik dat ik nóg gemotiveerder ben. Een nieuwe omgeving voelt goed en wakkert het vuur flink aan. Dus probeer eens een keer een proefles bij een andere gym en laat je inspireren.

Zo. En dat was het #mondaymotivation moment van vandaag. Dan gaan we nu over naar hoe afgelopen week vergaan is…

Brekkie

M’n ontbijt moet eraan geloven: verandering! Zo top ik niet alleen mijn oats met fruit (ja, dat hoor je goed: FRUIT!) maar probeer ik ook groente te eten als start van mijn dag. Ik heb laatst liquid egg whites gekocht en dit is mega lekker in combinatie met wat fijne groenten en 2 hele eieren. High protein & vitamientjes: een ideale start van de dag. Ik zoek dus steeds meer manieren om meer groente te eten, want hoe meer, hoe beter. Vooral nu ik aan het droog trainen ben. Het scheelt enorm in mijn hongergevoel en heb minder calorieën nodig om me vol te voelen. Dat is echt top. Dit is eigenlijk de eerste cut fase waarin ik zo op groente focus en ik snap niet waarom ik dat niet eerder heb gedaan. Nou ja, omdat ik vaak niet echt wist wat ik aan groente moest eten en daarom koos ik altijd standaard voor broccoli. Nu koop ik kant en klare voorgesneden mixen met allerlei fijne groente door elkaar. Dat werkt het beste op dit moment.

Ik leer nog steeds

En zo zie je maar, ik ben al 5 jaar bezig maar zelfs nu ontdek ik nog steeds allerlei nieuwe dingen die voor me werken en dat vind ik iets heel moois. Het blijft een doorgaand proces en hoeveel ik ook denk te weten over mijn lichaam, ik leer bijna dagelijks wat nieuws!

Dit goede eten heeft er wederom voor gezorgd dat ik ook deze week optimaal kon knallen. Natuurlijk niet iedere dag, want door mijn calorie tekort heb ik lang niet altijd genoeg energie. Ook herstel ik minder snel dus ik moet mijn energie wel goed verdelen over alle dagen. Zo had ik op maandag mijn schouders getraind en een 5k gerend (training van 1,5 uur) en op dinsdag koos ik dan voor een kleine workout met wat borst en biceps oefeningen (40 minuten). Zo balanceren de dagen elkaar uit en probeer ik ervoor te zorgen dat ik door een goede planning zo optimaal mogelijk kan trainen.

Gebruik je supplementen?

Ik kreeg laatst ook de vraag of ik tijdens mijn cut fase nog supplementen zoals fatburners etc. gebruik, maar dat is niet het geval. Ik slik alleen vitamines, Omega’s en af en toe een eiwitshake. Fatburners helpen namelijk niet, want er bestaan geen ‘magic pills.’

Ik sta in de Happy In Shape!

Yes! Als je NU naar de winkel gaat en daar de Happy In Shape openslaat op pagina 87, ra ra wie zie je dan? MIJ! Ik sta erin! Super vet. Dit is dus waarvoor ik laatst die fotoshoot had. Hieronder de Instagram post die ik erover deelde:

Hé, Ho, Let’s Go!

En dat was de update weer! Op naar een nieuwe week waarin ik weer lekker kan gaan knallen. Ik heb er zin in en ben helemaal klaar om nog meer progressie te boeken. Let’s do this!

DELEN

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here