sporten met warm weer

In deze Fit Talk: dit is hoe ik kan blijven sporten met warm weer (tips!), Ik heb pokébowls herontdekt en ik deel waar ik erg onzeker over ben…

Even over die hitte

Man! Wat was het warm hè, niet normaal. Met temperaturen van meer dan 35 graden was het op z’n zachts gezegd nogal lastig uit te houden. Met alles wat je doet zweet je je al helemaal de pleuris en zelfs sommige drankjes en gerechten zijn even volledig uitgesloten van je voedingsplan. Ik heb namelijk diverse keren geprobeerd om havermout als ontbijt te eten, maar dat was zelfs ’s ochtends al te warm. Ook warm avondeten had ik liever niet, maar je moet toch wat eten!

Ik heb gedurende de week in een poll op Instagram gevraagd wie er gaat sporten met het warme weer. Veel mensen gaven aan dat ze de gym toch echt liever overslaan. En ik geef je groot gelijk: het is ook echt té warm om te sporten, vooral als je sportschool geen airconditioning heeft. De mijne heeft dat gelukkig wel en het was er dan ook prima uit te houden. Toch merk je wel dat je natuurlijk nog meer zweet dan normaal en dat je lijf sneller ‘slap’ voelt.

Sporten met warm weer: ik heb 3 tips!

Maar de vraag is: ‘hoe heb ik me toch door al mijn workouts kunnen slaan tijdens deze hitte?’

  1. Allereerst heb ik mijn hele schema omgegooid. Ik heb het weer goed in de gaten gehouden en op de warmste dagen heb ik mijn ‘makkelijke’ spiergroepen getraind. Een legday met 35 graden is toch heel wat heftiger dan een arm dagje. Dit hielp erg goed!
  2. Ga ’s ochtends sporten! Dat het in de ochtend een stuk frisser is dan later op de dag, dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen. Ik had de luxe dat ik de meeste dagen van de week rond half 9 kan trainen en dan is het nog heerlijk koel. Ook als je de gym uit loopt is het niet meteen een klap in je gezicht en kan je lijf nog een beetje rustig bijkomen van de intense workout.
  3. Een energiedipje is natuurlijk ook niet te vermijden. Daarom nam ik voor de training een Dextro Energy tabletje. Deze had ik toevallig gekregen uit een PR pakketje, dus die kwamen nu goed van pas! Dit gaf me genoeg energie om optimaal te kunnen knallen. Daarbij had ik ook iedere dag een blikje zero cola, en Energy mee. Dit hielp echt tegen de dip.
AdvertentieMake It Fit

En zo heb ik mijn trainingen overleefd. Ik ben groot voorstander van gewoon het ritme vasthouden en doortrainen, wat er ook gebeurt. Niet alleen omdat ik me dan veel fijner voel, maar ook om te voorkomen dat ik dan thuis ga hangen en door verveling naar eten ga grijpen. Dat wil je ook niet, haha. Ook zijn dit natuurlijk de laatste weken dat ik aan het droogtrainen ben, en ik wil nog echt even door pushen om te kijken hoe ver ik kan komen!

Poké is Oké

Qua eten heb ik de Pokébowls weer helemaal herontdekt! Een heerlijke frisse bowl met veel groente, boontjes, avocado en zalm of tonijn. Dit was echt de beste keuze om te eten met dit weer, want alleen de rijst was een beetje warm. Lekker koud en verfrissend, helemaal na een workout.

Een favo recept is:

  • 100 gram witte rijst
  • 1/2 avocado
  • 1 blikje tonijn op waterbasis
  • 60 gram edamame
  • Kleine rode ui
  • Handje geschrapte worteltjes
  • Mayo (zero saus van The Leann) en Wasabi mengen met elkaar.
  • Alles in een bowl doen, tonijn mengen met de saus, kruiden naar keuze, aftoppen met wat zwarte sesam en een beetje gebakken uitjes.

Echt zó lekker! En ook mega gezond, high protein en het houdt je lekker koel. Hier kan je natuurlijk ook eindeloos mee variëren en allerlei verschillende groentes en vlees- en vis soorten gebruiken. Nom nom!

Hier ben ik écht onzeker over…

Ook werd ik deze week weer geconfronteerd met een onzekerheid. Ik vind mijn benen altijd echt een dingetje. Of ze zijn niet bruin genoeg en te wit in combinatie met mijn armen en bovenlijf, of ik heb weer uitslag van het scheren (scheerbultjes) doordat ik vaak leggings draag ontstaat er irritatie op mijn benen. Dus ik voel me gewoon alles behalve gemakkelijk als ik een korte broek of rokje draag.

Tijd voor actie

Daarom dacht ik: ik moet actie ondernemen! Ik ben het hele internet afgestruind naar tips voor gladde benen zonder uitslag en heb ik wat dingen geprobeerd met zelfbruiner. Dit hielp al een beetje. Ook heb ik een epilator gekocht (Silk epil 9 van Braun) die ik nu uitgebreid aan het testen ben! Super benieuwd of dit mijn haar probleem eindelijk gaat verhelpen, maar mijn eerste indruk is al mega goed. Ik vind ‘m fijn, makkelijk en helemaal niet zo pijnlijk als gedacht!!

Mijn haar groeit namelijk zo snel, dat als ik het ’s avonds na het sporten heb geschoren, dat er in de ochtend alweer kleine stoppeltjes op zitten. Drama! Voor het haar op mijn hoofd is het top, want binnen no-time heb ik weer lange lokken, maar ik heb nu al mijn hoop gevestigd op deze epilator voor ongewenst haar. Ik houd jullie op de hoogte…

Betere mindset over mijn benen

Gelukkig zijn dit nu mijn onzekerheden over mijn benen en heeft het niks meer te maken met de vorm of grootte. Vroeger vond ik het namelijk zo storend dat ik best stevige benen heb, maar dat heb ik nu niet meer. Ik vind ze in dat opzicht gewoon oprecht mooi en heb ze geleerd te accepteren. De ene keer heb ik er een beter gevoel over dan de andere keer, maar mijn mindset hierover is al een stuk gegroeid en dat is al heel fijn!

En dat was de update so far, ik hoop dat je het leuk vond om te lezen en ik wens je weer veel succes deze week! Let’s go!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here