fit talk bloedprikken

In deze update: naar de dokter en bloedprikken voor mogelijk ijzertekort, trainen met extreme hitte en dit ontbijt bespaart me wel 200 calorieën!

Zeurende spierpijn

Als je me op Instagram volgt kan je je wellicht nog wel herinneren dat ik laatst om wat advies vroeg. Ik had steeds trekkende spierpijn in mijn benen terwijl ik ze niet had getraind. Het voelde aan als een soort groeipijn van vroeger. Jullie gaven mij als tips om magnesium te slikken en goed te blijven stretchen en foamrollen. Na dit allemaal gedaan te hebben bleef de pijn toch steeds aanhouden. Het zeurende gevoel ging niet vanzelf over dus ik dacht, ik laat het voor de zekerheid even checken bij de dokter. Op maandagochtend had ik een afspraak. De dokter controlleerde de stand van mijn benen, ruggenwervels en ging met mij op ontdekking waar de pijn precies vandaan kwam.

Net geen IJzertekort

Uiteindelijk gaf ze mij als resultaat dat er niks aan de hand was. Dit kan af en toe voorvallen, door bijvoorbeeld een knoop in een spier, overbelasting, zware ongesteldheid en mogelijk ijzertekort. Ze vroeg of ik me voor de zekerheid nog wou laten testen op ijzertekort en ik zei graag! Hoe meer ik weet hoe beter, want dan kan ik er zelf wat aan doen. Na een prikje in mijn vinger bleek mijn HB gehalte 7,9 te zijn en 7,5 is de ondergrens. Je moet tussen de 7,5 en 10 zitten, dus het was wel wat aan de lage kant. Meer bladgroente, appelstroop en rundvlees om het ijzergehalte aan te vullen. Ik ben blij dat dit het enige was en dat ik verder niks heb. Scheelt weer!

Trainen met extreme hitte

Het is je waarschijnlijk niet ontgaan vorige week: de extreme hitte. Man, ik vond het echt wel heftig hoor. Ik kon me redelijk goed staande houden, maar ik heb ook echt momenten gehad dat ik echt niet meer kon of geen puf had om te trainen. Met dit weer ben ik gewoon veel sneller moe en dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik een training wil overslaan. Toch heb ik bijna al mijn workouts kunnen doen door de airconditioning in de sportschool. Daar is het goed vertoeven en heb ik vrij weinig last van de warmte.

AdvertentieMake It Fit

via GIPHY

Deze ontbijt switch bespaart me 200 calorieën!

Zoals ik in een vorige update al had gedeeld ben ik klaar met havermout voor ontbijt. Vooral met de warmte heb ik echt totaal geen zin om ook maar iets warms te eten. Daarbij vind ik het ook fijner als ik iets meer calorie-budget overhoud voor het einde van de dag. Zo kan ik wat meer variëren. In een havermout ontbijt zit al snel 400+ calorieën en als ik dit vervang door een rijstwafel met pindakaas scheelt dat de helft. Ideaal dus. Ik heb iedere dag ontbeten met een chocolade Snack a Jack en dat beviel goed. Vaak heb ik dan wel wat meer cravings aan het eind van de ochtend, maar dat houd ik nog wel vol tot de lunch.

Laatste week van mijn cut!

Ook mijn dagelijkse Pokébowls moesten eraan geloven. Ik had er niet iedere dag meer zin in. Ik verruilde het voor proteïne pannenkoeken en hierdoor was het nog makkelijker om mijn eiwitdoel te kunnen behalen. Deze week is mijn laatste cut week en dan ga ik langzaam opbouwen en meer eten. Er komt nog een aparte video over hoe mijn cutfase in zijn totaliteit is verlopen en hoe ik nu verder ga.

via GIPHY

Bijna 5K abonnees: Winactie!

Tot slot heb ik nog een tip voor je: houd mijn blog en Youtube pagina goed in de gaten! (abonneer je vast!) Ik ga namelijk zeer binnenkort iets heel tofs weggeven omdat ik bijna 5000 abonnees heb op mijn kanaal. Het is iets wat de meesten van jullie wel echt enorm tof zouden vinden, dus zorg dat je het niet mist! Fijne week toppers, let’s go!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here