opstartproblemen

Welkom bij een nieuwe update! Ook deze week heb ik genoeg om je over bij te praten. Ik test een nieuwe ‘High Performance Planner’, gaat het reverse dieting nog niet zoals ik wil en merk ik dat mijn kracht weer toeneemt…

Opstartproblemen

Ken je dat? Dat je het idee hebt dat je de dag niet helemaal goed start, of dat je ochtend ‘beter’ kan? Nou daar zit ik dus al een tijdje mee. Iedere ochtend begin ik de dag met mijn nieuwe posts delen op social media, waarna ik een tijd lang op Instagram blijf hangen. Er gaat zo een kwartier voorbij zonder dat ik van mijn scherm opkijk. Dat vind ik niet helemaal chill en ik wil de dag liever bewuster starten. Helaas kan ik mijn ritme hierin gewoon niet zo vinden en ik heb nog niet echt een idee wat kan gaan helpen om dit te veranderen.

via GIPHY

All over the place

Waarom dit lastig is? Omdat ik vaak een klein, simpel ontbijt eet, die je ook tijdens het make-uppen kan opeten. Daarbij wil ik iedere ochtend wel even journalen en opschrijven wat de planning gaat worden, maar omdat ik 3 dagen op kantoor werk is het niet altijd even logisch om dit te doen. Het grootste gedeelte van de dag ben ik aan het werk dus er valt niet zoveel te plannen haha. Dan ben ik weer een dag vrij en dan kan ik wel starten met het maken van een planning, maar het is zo verschillend. Ik zou het echt heel fijn vinden als ik gewoon een vast ritme hierin kan aanhouden waardoor ik ook minder op mijn telefoon zit.

Een nieuwe planner

AdvertentieMake It Fit

Ik heb vorige week ook een High Performance Planner gekocht, om te kijken of dit mij eventueel kan helpen. Het is een ongedateerde planner die je dus vrij kunt invullen. Het is geen standaard planner. Iedere dag start met ‘morning mindset’. Tijdens dit onderdeel krijg je allerlei vragen waardoor je heel bewust je intenties voor de dag kunt bepalen en je focus kunt opschrijven. En aan het eind van de dag sluit je af met ‘evening journal’ waardoor je dus 2 keer per dag een soort zelfreflectie hebt. Dit is een try out want ik heb al een keer een soortgelijke planner gehad van Mel Robbins. Op de dagen dat ik vrij ben ga ik hierin aan de slag en de andere ochtenden kan ik misschien gaan journalen. Ik ben echt nog super zoekende hierin, maar ik denk dat ik gewoon wat moet gaan proberen. Alleen zo kan ik ontdekken wat gaat werken en kan ik er structuur in aanbrengen. Ik moet het dan ook zo lang mogelijk volhouden, zodat het echt een routine wordt, anders heb ik er nog vrij weinig aan.

Krachtige start

Ik ben echt van mening dat als je je dag goed start met een positieve mindset, goede intenties en zelfreflectie, dat je dagen krachtiger worden. Nu moet ik het alleen nog doen, om alles eruit te halen wat erin zit! Laat me weten wat jullie hiervan vinden. Misschien heb je zelf een hele fijne ochtendroutine? Deel dan vooral jouw tips!

Mijn kracht groeit!

Yes! Ik ben nu zo’n 3 weken bezig met mijn nieuwe trainingsschema en ik kan je zeggen dat hij erg goed bevalt. Ik heb er hier en daar wat dubbele en onnodige dingen uitgehaald en gaandeweg pas ik hem steeds een beetje aan. Soms is de volgorde ook niet helemaal zoals ik wil, dus ook dat verander ik dan. En uiteindelijk ontstaat er een heel fijn schema die dan natuurlijk ook gedeeld kan worden op mijn blog! Ik kreeg er al veel vragen naar en of ik hem al wil delen, maar dat doe ik pas als ik de volle 6 weken met dit schema heb getraind. Zo kan ik het beste tips en advies delen bij het trainingsschema zodra die online komt.

Ik merk echt dat 10 herhalingen voor mij gewoon goud is. Ik kan redelijk zwaar gaan, blijf de oefening goed uitvoeren en voel dat mijn kracht toeneemt. Ik voel me super sterk en dat komt ook omdat ik mezelf blijf uitdagen. Natuurlijk heb ik ook mijn dagen dat ik er met de pet naar gooi en de ‘easy way out’ kies, maar dat heeft iedereen. Dan zit ik niet lekker in mijn focus, of is het iets te gezellig in de sportschool, haha.

via GIPHY

Een tijdje terug dacht ik er ook over na om misschien weer creatine te gebruiken, maar dat doe ik toch liever niet. Dit omdat ik zo goed inzicht krijg in wat écht mijn eigen kracht is en daarbij houd ik van sommige creatines ook vocht vast, wat weer een vertekend beeld geeft in het reverse dieting. Momenteel gebruik ik weinig tot geen supplementen, maar dit wil ik wel gaan doen. Ik moet consequent worden in het nemen van vitamines, omega’s en BCAA’s want die staan toch in de kast en als ik ze niet gebruik is het ook zonde.

Kortom er zijn echt heel wat vlakken op fitness gebied die mijn aandacht kunnen gebruiken. Ik blijf altijd lekker open over alles omdat dit jullie ook laat inzien dat het bij mij ook niet 24/7 van een leien dakje gaat. Ik doe mijn best en daar is alles mee gezegd!

Lost in my food

Qua voeding ben ik de afgelopen weken een beetje ‘lost’. Ik weet niet goed wat ik kan en wil eten dus ik houd me maar bij de simpele dingen zoals havermout, Pokébowl en proteïne pannenkoeken. Ik heb vrij weinig inspiratie en dat is terug te zien in mijn voedingspatroon. Ik kan een werkweek lang hetzelfde eten en ik vind het prima, haha. Het begint langzamerhand saai te worden, dus ik moet weer aan de bak om nieuwe receptjes te ontdekken en te proberen. Wat ik in zo’n geval in het verleden heb gedaan, is kijken naar oude recepten die ik gedeeld heb op mijn blog en mijn eigen vlogs kijken. Zo herinner ik mezelf eraan wat ik ‘vroeger’ altijd at en haal ik inspiratie uit wat al eerder voor me heeft gewerkt. Ideaal zo’n blog, haha.

Hoe gaat het Reverse Dieting?

Nou het reverse dieting gaat niet helemaal zoals gepland. Ik merk gewoon echt dat ik veel in verleiding kom en dat ik de afgelopen tijd wat vaker heb ‘genoten’ dan ik wil. Niet dat ik er nu spijt van heb, maar als ik wil dat ik kan opbouwen, moet ik toch wat meer balans hierin vinden. Ik ga nu steeds bewust niet verder omhoog en zit nog steeds op 1825, omdat ik dus die dagen er tussen heb zitten waarop ik meer eet dan dat. Ik heb vaker gekozen voor genieten met vrienden / familie en mijn vriend en dat was goed, gezellig en leuk. Maar ik moet nu wel een beetje grip op de situatie krijgen, anders ben ik zo weer uit shape en dat is allesbehalve de bedoeling. Er komt nog een life update aan waarin ik hier verder op in ga, dus stay tuned voor die!

Meer focus. Please?

Ik hoop de komende week al deze punten wat meer aan te pakken. Het hoeft niet meteen compleet anders, maar wat meer consistentie en focus zou fijn zijn! Ik ga d’r weer voor en ik hoop jullie ook. Let’s do this!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here