iedere dag pizza

In deze update: iedere dag pizza eten, macro’s aangepast, expres niet wegen en zoete cravings onder controle. Dit en meer in de nieuwe Fit Talk!

Vet veel pizza

Maar hoe dan? Hoe kan je nog zo laag in je calorieën zitten en alsnog pizza eten? Nou, ik kreeg laatst een heel leuk PR pakketje met allemaal pizza spullen van Mister Kitchens. Het lag al een tijdje in de kast en deze week dacht ik, ik heb er nu wel zin in! Dus ik ging er mee aan de slag en maakte de meest lekkere pizza’s. En het grootste voordeel: doordat de bodems erg dun zijn, bevatten deze weinig calorieën waardoor je meer over houdt voor toppings. Zo komt de gemiddelde pizza uit rond 400-500 calorieën en dat is natuurlijk perfect te doen! Helemaal omdat je zelf de toppings bepaalt. Ik belegde mijne met zalm, tomaatjes en rode ui. Nom!
*Mister Kitchens heeft mij niet gevraagd om dit te delen, dit doe ik uit enthousiasme en omdat ik zeer tevreden ben over hun producten.

Macro’s aangepast

Het was weer tijd om mijn macro’s aan te passen. Iedere week zou ik stapsgewijs wat calorieën omhoog gaan, maar dan moeten de macro’s ook mee. Ik zat nog behoorlijk laag in koolhydraten dus dat heb ik iets opgeschroefd en mijn eiwitten konden iets omlaag. Nu merk ik dat er een betere balans is en dat het geen extreme uitdaging meer is om mijn eiwitdoel te halen. Want ja, als je laag in carbs zit, heb ik niet veel opties met de eiwitten en vetten. Die moeten dan omhoog om uiteindelijk tot 100% te komen. Vetten vind ik een fijne macro omdat dit me lang verzadigd houd, maar je hebt er niet heel veel van nodig. Daarom gooi ik altijd mijn eiwitten omhoog als ik aan het cutten ben. Dit werkt voor mij altijd goed. Maar gelukkig hoef ik me nu niet meer zo druk te maken over het behalen van mijn dagelijkse proteïnes, want de verhouding is nu echt fijner! Mijn huidige macro’s zijn als volgt:

Calorieën: 1850
Koolhydraten: 162 gram
Eiwitten: 139 gram
Vetten: 72 gram

Geen weegschaal de komende tijd

AdvertentieMake It Fit

Ik krijg vaak de vraag hoe het kan dat je tijdens de ongesteldheid zwaarder bent. Nou een simpele reden: je houd meer vocht vast. Dit is waarom ik me een week vóór en een week ná mijn maandelijkse periode niet weeg. Mijn gewicht is dan niet accuraat en het heeft dus geen zin om er op te gaan staan. Ik weet dat ik meer vocht vasthoud en uiteindelijk komt het dan weer neer op die eeuwige mindgame. ’Shit, zwaarder geworden!’ Het zien van de hogere cijfers en deze gedachten kunnen me negatief beïnvloeden dus ik kies er heel bewust voor om dan even niet te wegen. Je lijf heeft tijd nodig na de ongesteldheid om weer ‘normaal’ te worden, dus ook dan stap ik er nog even niet op.

Flared life!

Ik weet dat dit al een tijdje een trend is, of nu inmiddels al niet meer, maar ik heb de flared broeken ontdekt! En dan met name de leggings met wijd uitlopende pijpen. Super leuk. Ik had eerst een zwarte besteld van Cars via Wehkamp en die beviel goed. Nog geen twee dagen later kocht ik er nog een in een bruine kleur. Leuk voor het najaar dacht ik zo! Qua kleding merk ik echt dat ik nu pas een soort eigen stijl begin te ontwikkelen. Ik ben nooit zo bezig met mode en trends en pik er eigenlijk alleen uit wat ik écht leuk vind. Soms moet je gewoon wat proberen om te ontdekken wat bij je past.

flared broek

Zware trainingen

Nou ja, ze waren niet zwaarder dan normaal, maar ze voelden zwaarder doordat ik middenin mijn maandelijkse periode zat. Ik merk dat mijn trainingen dan altijd toch wat meer tegenvallen. Ik ben sneller moe, lusteloos en heb niet die ‘knal power’ die ik normaal heb. Maar ik probeer er dan niet in te blijven hangen en onderneem wel actie om mijn mindset anders in te stellen. Als ik eenmaal bedenk ‘het gaat vast niet goed doordat ik ongesteld ben’ gaat het ook niet lekker. Dus ik moet dan heel bewust die knop omzetten en denken: ik ga alles geven en gewoon knallen! Werkt lang niet altijd, maar dat ik er bewust mee bezig ben is al top.

Snack attack!

Chocolade is echt mijn grootste vriend én vijand in zo’n week. Ik krijg echt zieke cravings en ben in staat om gewoon met een lepel in de Nutella pot te duiken en te graven tot ik de bodem heb bereikt. Ik haal expres niks in huis omdat het dan he-le-maal op gaat. Als ik het op die manier een beetje kan voorkomen werkt dat voor mij prima. Helaas was het op werk wel één groot chocolade feest: er waren nog mini candybars van een traktatie overgebleven. Dus iedere dag heb ik wel een Twix of een KitKat naar binnen gewerkt. Niet dat dit erg is, maar voor jouw beeld: dit doe ik nooit, haha.

De vele pizza’s, hier en daar een chocolade snack en iets zwaardere trainingen hebben ervoor gezorgd dat dit een afwisselende week is geworden met een toch wel fijne balans. Ik heb dit weekend een nieuw trainingsschema gemaakt, omdat ik wel weer toe ben aan wat afwisseling. Mijn ‘oude’ schema zal binnenkort weer op de download pagina verschijnen, dus stay tuned voor die!

Ik wens je weer een hele fijne week, zet hem op en kick some ass!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here