aangekomen na genieten

In deze Fit Talk: bang dat ik was aangekomen na iets te veel genietmomenten, verhoging van calorieën, focus op mentale groei en de start van mijn vakantie!

Lekker bikken!

Ik heb afgelopen week behoorlijk veel genoten. Van saucijzenbroodjes tot pizza en van ijs tot chips, alles is wel een keer voorbij gekomen. Ik had daarna dus echt verwacht dat ik wel wat zwaarder zou zijn, of dat ik in ieder geval iets was aangekomen. Dus een paar dagen later stapte ik op de weegschaal, maar er was helemaal niks bijgekomen! Geen gram. Ik was exact hetzelfde gewicht als begin september en dat gaf me eigenlijk wel een heel fijn gevoel.

Aanvoelen wat ik nodig heb

Niet per se omdat ik dacht: ‘yes ik ben niks aangekomen’, want let’s get real: dat cijfer op de weegschaal interesseert me niet heel veel. Maar meer omdat ik dacht: ‘wow, ik kan dus écht al een stuk beter naar mijn lijf luisteren.’ Ik probeer namelijk steeds meer aan te voelen wat ik nodig heb qua voeding en dit zorgt ervoor dat het de ene dag wat meer is dan de andere. Soms eet ik alles wat los en vast zit en andere dagen heb ik weinig trek. Ondanks dat ik een vast budget aanhoudt, is dit voor mij geen reden om dat budget ook iedere dag te raken. Als ik eronder zit is het goed, als ik er wat boven zit is dat ook prima. Dit zorgt voor echt een fijne balans en meer rust in m’n hoofd. Zoals ik laatst ook al zei: ik eet nog steeds onder mijn behoefte (wat ik werkelijk nodig heb aan calorieën) dus aankomen zal niet gebeuren. En die mindset geeft me echt een vrij gevoel!

Weegschaal tip

Side note: ik weeg mezelf dus echt maar 2 keer per maand of zo. Vaak om de 2 weken dus. Dit zorgt ervoor dat ik geen last heb van die fluctuerende cijfers en dat ik hierdoor niet mentaal wordt beïnvloed. Als je iedere dag op de weegschaal staat zie je steeds een ander getal omdat het afhankelijk is van zoveel factoren in je lijf. Daarom wil ik je adviseren om ook zo’n soort ritme aan te houden.

Hoeveel eet je nu?

AdvertentieMake It Fit

Vanaf het moment dat je dit leest zit ik op 1875. Deze week zet ik weer een extra stapje omhoog, dus +25 calorieën. En dit klinkt misschien als super weinig, maar reken maar eens uit wat dat op wekelijkse basis is. Ik ben nu super blij met m’n shape en zit écht lekker in m’n vel, dus dit wil ik koste wat het kost vasthouden. Ik ben niet te droog maar toch zie je m’n spieren wel als ik ze aanspan, dus dat bevalt me wel!

Mentale groei

Zoals ik in de vorige update ook al had geschreven ben ik nu steeds meer bezig met mentale groei en vooruitgang op dat vlak. Ik merk namelijk dat ik met mijn ‘paniekaanvallen’ nog niet helemaal de oude ben. Ik onderneem nu verschillende stappen om hier verder mee te komen en de keuzes die ik maak voelen erg goed. Ik wil hier wel meer over vertellen, maar ik kies er nu nog even voor om het voor mezelf te houden. Ik wil eerst zien wat deze stappen voor me kunnen betekenen en hoeveel vooruitgang ik hiermee boek. Als ik er klaar voor ben zal ik er zeker wat meer over delen.

Vacay!

Yes, je leest het goed, ik heb twee weken heerlijk vakantie. Alles mag, niks moet en ik ga vooral heel hard relaxen. Ik ga niet op reis, maar wel dagjes weg. Nu al zin in. De afgelopen weken waren erg druk en in combinatie met die ‘mentale groei stappen’ is het fijn om nu even uit te kunnen blazen. Het doel is wel om nog wat extra vooruitgang te kunnen boeken met mijn studies, want ik zit heerlijk in de flow. Ik loop nu zo’n 2 maanden voor op de oorspronkelijke planning dus dat zegt genoeg.

Mijn vriend is ook vrij dus die kan een oogje in het zeil houden dat ik niet een complete ‘workation’ ga houden en dat ik ook genoeg quality time met hem door breng, haha. Altijd als ik zeeën van vrije tijd in het vooruitzicht heb, ben ik nogal geneigd om al die tijd in mijn passies te stoppen. Dat is aan de ene kant goed, maar dan doe je nog niets om écht te ontspannen dus daar moet ik waakzaam voor zijn.

Knallen!

Hoe jouw week er ook uitziet, wat je ook gaat doen: veel succes met alles! Je kunt het! En vergeet niet: dit zijn de laatste maanden van 2019, maak er nog wat moois van. Heb je doelen? Schuif ze dan niet vooruit naar januari 2020. The time is now. Let’s go!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here