vakantie week 2

Hallo! Ja daar ben ik weer met een nieuwe Fit Talk update over de afgelopen week. Ik had nog lekker een weekje vakantie en wat was het fijn! Ik deed veel leuke dingen, heb eindelijk een nieuw trainingsschema, kreeg ik klachten door teveel suiker en deed een poging om weer in mijn ritme te komen.

Klachten door een overdosis suiker

Laatst ging ik naar de bioscoop en ik had echt even het hele ‘YOLO ik heb vakantie’ gevoel. Dit resulteerde in 1 medium bak popcorn in coconut, 1 stroopwafel, 1 kaascroissant en een paar handjes m&m’s. Ja. Dus. Je kan je voorstellen dat ik daar lekker zat te smikkelen in die bioscoopstoel, wuhahah. En ik zeg je één ding: het was heerlijk! Maar omdat ik al die snacks had bleef ik maar bikken, ook al had ik al een beetje dat gevoel van: ‘Meh, misschien moet ik nu stoppen.’ Met als gevolg dat ik aan het eind van de film uit mijn stoel kwam met barstende koppijn. Want ja, je kan ‘wat’ suiker eten en je kan een overdosis naar binnen werken, haha.

Nee, zonder gekkigheid, het was misschien wat veel, maar ik heb er wel onwijs van genoten. Het was zo lekker om echt even geen ‘limiet’ te voelen en gewoon te eten wat je wilt. Dit doe ik natuurlijk wel vaker, maar dit was anders. Ook als ik een dagje ga genieten, houd ik toch nog globaal in de gaten wat ik allemaal eet en probeer ik het niet te bont te maken. Nu had ik in een paar uur zoveel gegeten dat ik niet eens in staat was om het aantal calorieën in mijn hoofd op te tellen. En dat is goed.

Zoals eerder vermeld luister ik steeds meer naar mijn lichaam en probeer ik te eten wanneer ik écht honger heb en te stoppen als ik vol ben. De afgelopen week was het allemaal wat losser en dat is de exacte reden dat ik deze tweede week van de vakantie wat beter heb besteed. Ik vind het fijn om altijd de week voordat ik weer écht moet werken, weer in het ritme te komen. Zo zorg ik ervoor dat er een makkelijke overgang ontstaat en dat ik geen ‘klap’ krijg en weer helemaal moet wennen.

Back on track stappenplan:

  • Back on track komen met voeding: beter opletten, meer macro’s tracken en wat gezonder. Ik hield hierin nog steeds 1850 calorieën aan en dat doe ik de komende week weer. Ik heb in week 1 van de vakantie echt dagen gehad dat ik had ontbeten met afbakbroodjes, ging lunchen met croissants, allerlei snacks tussendoor at en als kers op de taart de dag eindigde met pizza of friet. Wuahah. Lang leve de vakantie! Het was zó lekker en ik heb er zo enorm van genoten, heerlijk. Maar mijn lichaam gaf het al aan: het was weer tijd om het ritme op te pakken. Dan voel ik me niet alleen beter, maar presteer ik ook optimaal. En met alle dingen die me te doen staan, is dat gewoon een must.
  • Starten met een nieuw trainingsschema en vaker de ochtend trainingen verschuiven naar de avond. Dan heb ik ook een betere energie en meer kracht om echt te knallen. ‘s Ochtends voel ik me vaak wat duf. Het was echt de hoogste tijd om weer met een vast schema te werken, want ik merkte dat ik redelijk ‘doelloos’ aan het trainen was. Ik deed wel veel oefeningen en pakte iedere dag een andere spiergroep, maar qua gewicht was het niet altijd uitdagend genoeg. Ik pak toch altijd lichtere gewichten dan wanneer ik met een schema train. Dus weer bijhouden en écht m’n best doen! Ik heb voor de handigheid een oud trainingsschema gepakt van oktober 2018, zodat de drempel lager werd om weer gestructureerd aan de slag te gaan, haha.
  • Vroeg opstaan. In week 1 was mijn hele ritme naar de kloten, haha. Ik sliep soms pas om 00:00 of later en dan heb ik geen kracht om al om 7:00 weer buiten het bed te staan. Daarom ben ik weer rond 22:30 gaan slapen om zo om 6:30 op te staan en te knallen! Toch wel heel fijn om een vast ritme te hebben.

Slappe vaatdoek

AdvertentieMake It Fit

Het was al een hele tijd geleden dat ik voor het laatst naar het zwembad was gegaan, maar toen ik er eenmaal was dacht ik: ‘waarom doe ik dit niet vaker?’ We gingen naar een zwembad waar ze ook kruidenbaden en sauna’s hebben, zodat je echt goed kunt ontspannen. Eigenlijk zwemmen we niet heel veel, maar zitten we meer in kruidenbaden met bubbels. En dat is zó ontspannend, niet normaal. We doen altijd 40 minuten en daarna kom je er echt uit als een slappe vaatdoek, haha. Ik was zo ontspannen dat ik als een slak terug liep naar de kleedkamers. Ik was niet meer vooruit te branden. Een heerlijk gevoel en ik merkte echt dat ik dat nodig had.

Shoppen in Duitsland

Ook zó lang niet geweest! En ik moet zeggen dat het wel weer lastig voor me was. Mentaal merk ik echt dat ik nog zoveel obstakels en beren op de weg zie met dit soort lange autoritjes. Heel irritant. Gelukkig probeer ik nu iets nieuws om er vanaf te komen. Ik hoop je er later dit jaar meer over te kunnen vertellen. Maar, heerlijk in Duitsland geshopt uiteindelijk. Weer verzorgingsproducten ingeslagen en dingen die we in Nederland niet hebben. Zo leuk om lekker te neuzen en te zien wat ze daar allemaal hebben. Ik doe dan ook altijd een ‘protein hunt.’ Ik ga dan op zoek naar alle healthy producten in de Duitse winkels. En hierbij let ik altijd heel goed op het woord ‘protein’. Als ik dat ergens op zie staan trekt dat direct mijn aandacht en ga ik de verpakking lezen, haha. Ik houd ervan om nieuwe producten te ontdekken!

De vakantie is voorbij

Tja, en aan alle leuke dingen komen een eind: ik moet vanaf vandaag weer aan het werk als Grafisch vormgeefster. En dat is echt geen straf hoor! Ik vind het onwijs leuk om te doen en heb mega gezellige collega’s dus dat komt goed. Een nieuwe week, nieuwe focus, nieuwe doelen en een frisse blik door rust en ontspanning. Ik heb er zin in, let’s go!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here