meer calorieën eten

Back on track met supplementen, tips en tricks bij stijve nekspieren, meer calorieën eten en heb ik een bril nodig? Ontdek het in mijn nieuwste Fit Talk update!Het is alweer november! Wat gaat de tijd absurd snel. Ik heb het idee dat vooral het uiteinde van het jaar altijd enorm snel voorbij gaat, maar dat kan ook aan mij liggen, haha. Het was weer een drukke week met heel wat veranderingen, to-do’s en leuke dingen. Ik neem je mee in deze nieuwe Fit Talk update!

Nekpijn all day every day

Ja, het houdt niet op en het blijft aanhouden: de spieren in mijn nek blijven vastzitten. De afgelopen tijd heb ik dit veel vaker dan normaal, want ik heb er tijden geen last van gehad. Nu is dat helaas wel het geval. Ik heb wat meer stress, denk meer na en maak lange uren achter mijn computer. Dit draagt hier natuurlijk allemaal aan bij. Ik probeer zoveel mogelijk te rekken en te strekken, maar dat helpt niet altijd.

Gelukkig heb ik nu een aantal tools ontdekt om mijn pijn iets te verzachten. Allereerst mijn mini triggerpoint balletje. Het lijkt een beetje op een hondenspeeltje, maar het is een mini spier-massage-ding. Geen idee hoe het exact heet, maar het is een rubberen balletje met stekels. Deze doe je dan in je nek en dan ga je met je rug tegen de muur staan zodat het balletje ‘klemt’ tussen jou en de muur. Dan ga je rollen en heen en weer bewegen en dan rol je de spieren los. Wat een uitkomst! Hij is makkelijk mee te nemen dus ook op kantoor kan ik af en toe even rollen. Ideaal.

Daarbij heb ik al een tijdje een Hittepit, maar die gebruikte ik amper. Simpelweg vergeten dat ik hem had, maar nu herontdekt! Dit is een soort nekkussen met daarin kersenpitten. Deze spray je dan met wat water tot hij vochtig is en leg je dan voor een paar minuten in de magnetron. Vervolgens wordt het kussen lekker heet en deze leg je dan in je nek. Hier worden de spieren heerlijk warm van en zo dus ook losser. Daarbij heeft het een heerlijke lavendel geur dus ontspannen to the max!

AdvertentieMake It Fit

Ook moet ik goed op mijn houding letten. Ik zit nu vaak nog langer achter de computer wat er voor zorgt dat ik onbewust mijn schouders ophaal. Dit zorgt voor spanning waardoor de spieren nog meer vastzitten. Daarom probeer ik genoeg te blijven drinken zodat ik wat vaker van mijn beeldscherm wegloop. Ik kan namelijk zo uren onafgebroken achter mijn computer zitten, maar als ik moet plassen, tja, dan moet je wel! Goede truc dus haha.

The supplements are back!

Ik heb weer een nieuwe lading dedication en motivatie te pakken hoor! Dit was de laatste tijd een beetje ingedamd, maar nu voel ik dat het langzaam weer terug komt. Daarom dus ook weer aan de slag met mijn supplementen. Ik heb nieuwe vitamine pillen besteld, gebruik mijn eiwitshakes weer vaker en neem weer BCAA’s tijdens de training. En even een belangrijke side note: je hebt dus echt GEEN supplementen nodig om je doelen te behalen. Het is dat ik dit allemaal in huis heb en het alles net wat makkelijker maakt. Een eiwitdoel is namelijk makkelijker te behalen met hier en daar een shake of een reep. Dit betekent echter niet dat je het nodig hebt en niet zonder kunt. Dit is ook het enige wat ik gebruik. Vitaminepillen probeer ik iedere dag te nemen, eiwitpoeder af en toe (ook door havermout) en BCAA’s is lekker voor de afwisseling tijdens het sporten. Als ik zin heb in een snack ’s middags kies ik al gauw voor een proteïne reep, maar ook dat is af en toe.

Brillie?

Ik heb de afgelopen tijd vaak last gehad van hoofdpijn en duizeligheid. Vaak kwam dit aan het einde van de dag opzetten. Daarbij frons ik heel vaak als ik naar mijn scherm kijk en staat het beeld al snel te fel. Ik deed een online oogtest (ja, dat kan tegenwoordig!) en wat blijkt: ik moet mijn ogen op laten meten, want ik zie niet alles zoals het zou moeten. Maar ik heb er goed over na gedacht en het lijkt me toch niet slim.

via GIPHY

Zodra je een bril neemt is de kans groot dat je ogen nog meer achteruit gaan, dus ik heb voor nu alleen een bril gekocht met bluelight filter. Deze beschermt mijn ogen tegen de straling van het scherm. Ook ben ik wat meer terughoudend in het nemen van een bril omdat mijn klachten ook het gevolg kunnen zijn van die nekpijn. Daar word je ook duizelig van en kan hoofdpijn opwekken. Het is nog wat vaag allemaal, maar ik hoop dat de computerbril me in ieder geval wat gaan ondersteunen!

Lekker sjokken joh!

Ik volg nog steeds mijn trainingsschema, maar ik moet zeggen dat ik hier en daar ook wat meer flexibel ben. Soms heb ik van die dagen dat ik gewoon ‘vrij’ wil trainen, maar wél de spiergroep voor die dag aanhoud. Want zoals ik al eerder heb gezegd, onderbreekt een schema je flow. Als ik vrij train, kan ik steeds door, door, door en knallen. Maar met een schema moet je steeds kijken wat de volgende oefening is en moet je alle gewichten invullen. Soms is dat fijn, maar soms ook niet! Dus heerlijke balans en afwisseling hierin en dat bevalt goed.

Daarbij doe ik nu in aanvulling op mijn cardio in de sportschool, ook nog wat extra’s. Namelijk: wandelen! Wandelen is super goed voor je en het geeft nieuwe energie. En ook dit heeft dus alles te maken met zo lang achter een computer zitten. Ik word er gewoon duf van. Nu de dagen ook weer korter worden vind ik het zonde om op een werkdag de hele tijd binnen te blijven. Rond de lunch verplicht ik mezelf nu om eventjes naar buiten te gaan. Ookal is het maar een kwartier. Dan heb ik toch weer nieuwe energie, frisse lucht en daglicht op mijn gezicht gevoeld! Heerlijk. Daarbij is het natuurlijk ook ideaal voor het leegmaken van mijn hoofd en het behalen van 10K stappen per dag. Het blijft toch leuk om dat als doel te hebben, want ik krijg dan echt die drang om het te halen. Goede motivatie.

Zo’n fijne balans

Voeding on point hiero! Zoals ik net al zei is de motivatie weer terug en heb ik ook weer die drang om echt gezond te eten. Van groene curry tot zalm met rijst en broccoli: alles komt voorbij en I love it! Ook neem ik weer consequent mijn sapjes van Frecious (shop met €15 korting door code: ‘FITADDICT’ te gebruiken!), eet ik weer wat vaker havermout in de ochtend met frambozen (hallo fruit!) en let ik goed op mijn macro’s. En daarover gesproken: ik heb ze verhoogd! Ik zit nu op 1900 calorieën. Zo fijn om wat meer te eten. Ik merk ook echt in mijn trainingen dat ik sterker ben en meer aankan. Daardoor komt de uitdaging wat meer terug en dat boost mijn motivatie alleen maar meer.

En door!

On to the next week! November is in volle gang, dus gas d’r op, knallen en je best doen. Ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad en klaar bent om een nieuwe week in te gaan. Let’s do this!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here