vegetarisch vlees

In deze Fit Talk: vegetarisch vlees ontdekken + reviews, ik ben weer aan het bakken & journalen en een hele lekkere tip…

Een nieuwe week, een nieuwe Fit Talk! We zitten alweer in december, de laatste maand van 2019 is ingegaan, wat een sneltrein! De dagen lijken nu ook zoveel korter doordat het weer heel vroeg donker wordt. Hierdoor gaat het voor mijn gevoel nóg wat sneller, haha.

Lekkere ontdekking

Een tijdje terug kreeg ik van mijn schoonouders zo’n pasje van de postcode loterij waarmee je bij Albert Heijn gratis vegetarische producten kon ophalen. Een unieke kans voor mij om even wat nieuwe producten uit te proberen, die ik anders niet zou kopen. Mijn schoonouders doen nooit boodschappen bij de Appie, dus vandaar dat ze het pasje aan mij gaven. Ik ging voor wat producten van de Vegetarische Slager en kocht o.a.: kipstuckjes, gehakt en de bratwursten. Ik deelde dit in mijn stories op Instagram en veel meiden vroegen of ik over de gekochte producten mijn mening over kon delen, dus hier komt ‘ie!

Kipstuckjes:
Opzich lekker, smaakvol maar voor mij proeft het toch te nep. Ik vind het gewoon niet heel smakelijk en het lijkt voor mij niet op the real deal. Ik heb eerder kipstukjes van de AH geprobeerd, maar die hadden al helemaal een gekke nasmaak. Dit ga ik dus niet weer kopen.

Gehakt:
Dit vegetarische gehakt was echt prima. Ik heb eerder Vega gehakt van de Lidl gehad en dat vond ik ook redelijk goed smaken. Ik had het door de pasta gedaan en dat smaakte goed. Ook de voedingswaarden zijn van dit vegetarische gehakt gewoon vele malen beter dan ‘gewoon’ echt vlees. Dus er is zeker een kans dat ik dit vaker koop!

Bratwurst:
Nou, dit was echt zo ziek! Ik had dit samen met een broodje gegeten en dat was zo onwijs lekker. Ik dacht echt: ‘huh, is dit serieus Vega?’ Onwijs lekker en die heb ik direct weer gekocht! Ook de voedingswaarden van deze worst zijn ook heel fijn, dus dit is een blijvertje.

Ik merk het verschil

Sinds ik nu 3 weken weer aan het meal preppen ben merk ik echt verschil in mijn kracht, uithouding, huid en energieniveau. Doordat ik nu echt heel gericht plan wat ik eet, voel ik me een stuk beter. Ook valt er een enorme last van mijn schouders doordat ik niet iedere werkdag ook nog moet bedenken wat ik wil gaan eten. Dat scheelt een hoop tijd en energie. Ik ging namelijk voorheen tijdens mijn training altijd in MyFitnessPal wat verschillende dingen invullen. Dit kostte niet alleen mijn focus, maar ook meer geld omdat de kans groot was dat ik na m’n workout nog langs de winkel moest om ingrediënten te kopen. Zonde, maar nu niet meer mijn realiteit. Super fijn!

Nieuwe recepten testen en bakken

Ik weet niet wat dat is, maar altijd als het najaar begint krijg ik heel veel zin om lekker te bakken en nieuwe recepten uit te proberen. Ik heb laatst weer heel wat verschillende bakmelen gekocht zoals amandelmeel en spelt, om mee aan de slag te gaan. Ik maak dan altijd een Pinterest board met alle inspiratie en ideeën en zodra ik op zondag mijn prep ga plannen, ga ik even door dit bord om te bedenken wat ik aan snacks wil bakken. Zo heb ik steeds nieuwe inspiratie en wat nieuws als ontbijt of tussendoortje en houd ik het leuk voor mezelf.

Een van de dingen waar ik altijd heel erg op hamer is zorgen voor nieuwe prikkels, recepten en maaltijden. Deze afwisseling zorgt voor blijvende uitdaging waardoor je leefstijl heel wat leuker wordt! Vroeger at ik week in week uit hetzelfde en dat heeft er nu voor gezorgd dat ik klaar ben met zilvervliesrijst, amper nog broccoli eet en bepaalde maaltijden niet meer lekker vind. Erg jammer dus maak niet dezelfde fout als ik, haha.

Journaling my days

Ik heb laatst een nieuw journaling boekje gekocht voor 2020, maar ik ben er alvast in begonnen. Een Leuchtturm 1917 om precies te zijn, in roze. Heel blij mee en het is echt fijne kwaliteit! Dit maakt het schrijven een stuk fijner en leuker, dus meer motivatie om deze nieuwe gewoonte door te zetten. Ik schrijf nu vaak iedere avond even voordat ik ga slapen en soms ook ’s ochtends voordat ik de dag begin. Hierdoor maak ik mijn hoofd leeg, start ik met een fris gevoel en spelen er niet eindeloze to do lists af in mijn hoofd.

En doordat ik nu een betere verdeling heb tussen werk en ontspanning, doe ik meer in minder tijd. Ik zet heel gericht een timer als ik begin met werken en dit zorgt voor meer focus. Ik ben me er dan van bewust dat alles wat ik in die tijd doe (inclusief afleiding op mijn telefoon) wordt gelogd als ‘werktijd’. Hierdoor ben ik in staat om meer werk te verrichten zonder afleidingen, dus gaat alles ook veel sneller. Daarbij krijg ik ook direct inzicht in waar mijn tijd heen gaat, en dat is ook super verhelderend.

En dan nog een fijne tip om deze blog af te sluiten:

Chai Tea Latte van Yogi Tea. My god, wat is dit lekker. Als je me op Instagram volgt weet je wel dat ik dit nu heel vaak maak. De macro’s zijn ook prima want er zit bijna niks in. Je koopt het Yogi Tea pak en dit is een soort concentraat van de chai kruiden. Dit doe je dan 50/50 met melk in een glas. Ik giet altijd m’n glas voor de helft vol met chai, warm dit op in de magnetron, schuim melk op in de melkschuimer en dan samenvoegen. Soms voeg ik ook nog wat honing toe voor iets zoetige smaak. Echt, dit is de real deal, zo lekker!

En dat was ‘m, de Fit Talk voor deze week. Hope you liked it! Veel succes weer deze week, zet ‘m op!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here