balans met de feestdagen

Nieuwe Fit Talk in aantocht! Met dit keer: kerst in mn kop, reverse dieting update en mijn huidige balans met de feestdagen in aantocht…

Kerst in m’n kop

Nou ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik vind het de hoogste tijd voor kerstdecoratie! Als je mijn huis binnenstapt is het overal waar je kijkt al een beetje kerst en ik heb in de woonkamer de kerstboom ook al opgezet. Heerlijk! Vorig jaar had ik er ook heel veel zin in, maar mijn enthousiasme lijkt nu nog wel wat groter. Waarom weet ik niet, maar ik voel me geïnspireerd en zit compleet in de #kerstvibes! Hoe zit dat bij jou? Ik ben benieuwd!

Reverse dieting update

Ik kreeg er de afgelopen tijd veel vragen over: het reverse dieting. Hoe gaat het nu? Waar sta je? En wat zijn je vervolgstappen? De hoogste tijd voor wat opheldering. Momenteel eet ik nog steeds 1900. Ja, nog steeds. Het gaat heel langzaam, maar dit doe ik met een reden. Ik merk dat ik met dit calorie-budget genoeg energie ervaar en er hetzelfde uit blijf zien. Wat natuurlijk het doel is. Meer eten, niet aankomen en mijn shape behouden. Wel merk ik dat ik in het weekend, wanneer mijn vriend er ook is, dat ik toch wat sneller grijp naar meer ongezonde tussendoortjes. Er is ook iets meer in huis (in de zin van chocolade, snacks en andere lekkernijen voor de feestdagen) en dat draagt bij aan meer verleiding. Het is lastiger om er niet aan toe te geven, maar heel eerlijk, ik ervaar dit vaak alleen voor en tijdens mijn ongesteldheid. De andere weken kan ik er prima van afblijven, dus dat scheelt al iets!

Balance is key

De vervolgstappen voor mijn reverse dieting zijn nu om sowieso in de decembermaand nog 1900 calorieën aan te houden. Dit omdat ik dan het weekend een beetje kan balanceren met de rest van de week. Het is en blijft een feestmaand en ik merk dat deze balans nu heel fijn voor mij werkt. Dus why change a winning team? Pas in januari ga ik opbouwen richting de 2000 calorieën, dan heb ik nu iets meer buffer voor alle lekkernijen. En ik weet het, nu denk je misschien: ‘waarom verdeel je het dan niet over de hele week en eet je niet ook doordeweeks wat ‘ongezondere’ producten?’ Omdat het weekend voor mij betekent: leuke dingen doen met mijn vriendinnen en mijn vriend en daar komt vaak lekker eten bij kijken. Dus doordeweeks houd ik het liever zo clean mogelijk voor een fijne balans.

Toch weten jullie dat mijn doel is om zoveel mogelijk gezond te eten omdat ik me hier het fijnst door voel en het meeste energie van krijg. Hier heb ik de oplossing al voor gevonden, namelijk het meal preppen. Ik doe dit nu al een aantal weken ook voor het weekend en het helpt perfect. Ook merk ik dat ik echt heel erg mijn best doe om iedere week met iets nieuws te komen. Voorheen at ik keer op keer hetzelfde tot het mijn neus uit kwam, maar dat is nu wel anders. Ik focus me echt op lekkere, voedzame maaltijden waar ik ook oprecht van geniet. Dus droge rijst met broccoli en kip komen echt niet meer voor en dat is top! Op mijn Youtube kanaal staan sinds kort weer veel meal prep vlogs, dus mocht je benieuwd zijn naar wat ik zoal maak, moet je daar even kijken.

Schema-loos trainen

Ik had een schema, maar die verwaterde langzamerhand. Het ging heel geleidelijk tot ik ineens realiseerde: ‘oeps, ik train niet meer met een schema.’ Toch vind ik het wel prima zo. Luisteren naar mijn gevoel, trainen waar ik zin in heb en lekker knallen zonder steeds op mijn schema te kijken. Het zijn echt fases. De ene maand vind ik het heerlijk om super gestructureerd te zijn, en de andere juist om volledig vrij te trainen. I just go with the flow!

Gratis schema’s

Ben je nou zelf wel geïnteresseerd in trainingsschema’s, maar heb je geen idee waar te beginnen? Ik heb gratis schema’s op mijn download pagina staan. Af en toe krijg ik een mail van meiden die geen wachtwoord hebben ontvangen, dan zijn er teveel aanvragen geweest en sta je in de buffer, waardoor de code niet doorkomt. Stuur me even een mailtje als dit het geval is en ik stuur je de code handmatig toe!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here