Wil je wat kilo’s kwijt? Of gewoon uitgebalanceerd de dag starten? Tijd voor 4 lekkere én praktische tips voor een gezond ontbijt voor afvallen.

Tip 1. Groente en fruit

Er zijn zoveel manieren om meteen aan het begin van je dag al groente en fruit in je maaltijd te verwerken. Niet alleen zorgt dit voor goede energie, maar zo krijg je ook de benodigde vitamines en mineralen binnen. Denk maar eens aan een scrambled egg met wokgroente, een omelet met tomaat en paprika, een smoothie met spinazie, boerenkool, appel en banaan of probeer mijn ontbijtmuffins eens! Klik hier voor het recept.

Tip 2. Protein power

Eiwitten zijn voor mij tijdens het ontbijt altijd een must. Niet alleen omdat ik veel sport en ik mijn spieren een continue stroom aan eiwitten wil geven, maar ook omdat het een langer verzadigd gevoel geeft. Daarbij heeft je lijf tijdens je slaap geen eiwitten binnen gekregen, dus ’s ochtends meteen aanvullen is een ideale start van je dag. Denk maar eens aan een omelet (zoals ik net al schreef!), een eiwitshake met fine oats en pindakaas, of wat kwark met wat heerlijke granola.

Tip 3. Vet verzadigd

Wat ook bijdraagt aan een goede start van de dag, zijn vezels en gezonde vetten. Niet alleen zijn vezels goed voor je spijsvertering, ook zijn ze gezond en geven je een langer verzadigd gevoel. Het geeft je een continue energiestroom waardoor je minder snel weer trek hebt. Hierdoor voorkom je onnodige (extra) snacks later op de ochtend en kan je gewoon lekker door! Vetten ondersteunen hier ook bij. Vet heeft vaak een slechte reputatie, maar dat is onjuist. Gezonde vetten als noten, avocado en chiazaadjes zijn juist ontzettend goed voor je en dragen ook weer bij aan dit verzadigde gevoel. Wat dacht je van een eiwitrijke cracker (AH) met avocado? Havermout met pindakaas en frambozen, of een broodje ei met guacamole? Onwijs lekker en een fijne start van je dag.

Tip 4. Experimenteer & varieer!

Niets is zo fijn als variatie. Als je dag in dag uit hetzelfde eet is de kans groot dat je er snel op uitgekeken raakt. Blijf daarom ontdekken, struin Pinterest af voor heerlijke #healthy recepten en probeer eens wat nieuws. Ook buiten de standaard ‘ontbijtkaders’ denken kan je de inspiratie bieden die je nodig hebt. Wie zegt dat je geen wrap als ontbijt kan eten? Of een pizza? Yep, het kan. Wat dacht je van een mini Magioni pizzabodem met wat lekkere toppings? De mogelijkheden zijn eindeloos en verandering van spijs doet eten.

DELEN

1 REACTIE

  1. Hoi!

    Ik vind je filmpjes op youtube echt geweldig!
    Welke whey proteïne raad je aan?
    Mijn vriend bestel bij xxl nutrition, maar ik wil graag eentje van womans best bestellen. Ik ben momenteel bezig met afvallen en ga ook weer sporten.

    Groetjes Michelle

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here