back to work

In deze Fit Talk: weer aan het werk, ‘s avonds trainen voor meer kracht, back on track met meal preppen en reverse dieting update!

Einde vakantie

Aan alles komt een eind en zo ook de vakantie. Ik heb het echt fijn gehad. Het was een drukke tijd met deadlines, nieuwe samenwerkingen, product launch, familie bezoekjes en natuurlijk veel leuke dingen doen. De laatste twee weken van 2019 stonden voor mij echt in het teken van een frisse start en daar pluk ik nu de vruchten van. Alles voelt georganiseerd, netjes en rustig en dat vind ik een hele fijne manier om het nieuwe jaar in te luiden. Ik ben afgelopen week dus alweer aan het werk geweest en zoals altijd is dat even wennen. Toch merk ik dat het vaak makkelijker gaat dan ik verwacht, maar dat komt omdat ik mijn ritme ook in vakanties zoveel mogelijk vasthoud. Dus op tijd opstaan, niet te laat gaan slapen en blijven sporten. Ideaal, want dan zit je er zo weer in!

Hier heb ik echt moeite mee

Wel is er één ding waar ik in vakanties altijd moeite mee heb en dat is echt rust nemen. Dus echt even helemaal niks doen en tijd maken voor dingen waar ik normaal niet aan toe kom. Zoals gamen, vaker bij vriendinnen langs gaan, ergens eten, Netflixen en lezen. En ik moet zeggen dat het in deze vakantie echt beter is gelukt. Ik heb echt heel veel dagen gehad dat ik echt tijd voor mezelf had en niet bezig was met werk. Dat voelde in het begin erg lastig omdat ik dan denk: ‘ik verspil m’n tijd, ik moet door!’ Maar dan is het een kwestie van volhouden en uiteindelijk kom ik tot rust.

Ik voel me echt het best als ik vroeg opsta, naar de gym ben geweest, een shitload aan werk afmaak en gezond eet. Dat is voor mij een topdag. Natuurlijk is het niet mogelijk en al helemaal niet realistisch om dit iedere dag te kunnen doen, maar vaak lukt het me minimaal 5 van de 7 dagen en dat is een heel fijn gevoel!

Niet meer ‘s ochtends super vroeg sporten

In de vakantie ging ik altijd ‘s ochtends rond half 9 trainen, maar ik merkte dat dat alles behalve fijn was. Ik heb dan echt nog geen optimale kracht en ben op sommige momenten zelfs nog aan het ontwaken, haha. Daarom ben ik erg blij dat ik afgelopen week mijn normale ritme weer kon oppakken. Gewoon overdag werken en ‘s avonds lekker sporten. Deze week merkte ik ook verschil in de cijfers die ik de eerste week had ingevoerd in mijn trainingsschema. Aan het eind van de dag ben ik sterker en op mijn best, dus ik kon flink wat kilo’s meer tillen dan in de vakantie.

Meal preppen gaat weer van start!

Weer aan het werk staat voor mij gelijk aan meal preppen. Dit is ideaal voor de 3 dagen die ik op kantoor werk. Ik kan dan na het trainen direct een maaltijd opwarmen die precies voldoet aan mijn macro’s en die mijn lichaam geeft wat het nodig heeft. De komende week kan je dus ook weer een nieuwe meal prep vlog verwachten. Dit zijn de vlogs die ik niet alleen leuk vind om te maken, maar die jullie ook heel tof vinden, dus dat is helemaal mooi!

Reverse dieting, hoe ga je verder?

Ja en natuurlijk is mijn reverse dieting verhaal een beetje in het niets geëindigd in 2019. Ik gaf aan dat ik in 2020 langzaam weer zou gaan opbouwen vanaf die 1900. In verband met de feestdagen ben ik op 1900 blijven hangen en nu kan ik langzaam weer stappen ondernemen om weer geleidelijk omhoog te gaan. Maar, dat gaat niet zonder slag of stoot want het lijkt mij fijn om sowieso in januari 1900 vast te houden. Gewoon om die balans terug te vinden na de feestdagen en weer in het werkritme te komen. Ik geef mezelf wel de vrijheid om meer te eten als ik het gevoel heb dat ik dat nodig heb, zolang het maar gezond is. In februari wil ik richting 2000 en dan langzamerhand loslaten. Ik merk dat ik nu ook echt makkelijk dagenlang zonder tracken kan en dat ik bijvoorbeeld precies 1900 kan eten omdat ik weet hoeveel dat ongeveer is. Het wordt dus de hoogste tijd om meer te vertrouwen op mijn gevoel en lekker die vrijheid te ervaren.

Let’s go!

Kortom, de eerste week was erg fijn. Ik zit weer lekker in mijn ritme, heb het gezond eten weer opgepakt en ben weer helemaal on track. Ik hoop dat dit bij jou ook het geval is! En wat je doelen ook zijn, heel veel succes. Zet ‘m op!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here