consistentie

In deze Fit Talk: in 2 weken 2,5 kilo kwijt, mijn ‘geheim’ om consistent gezond te eten en mijn killer workout strategie!

Sinds het begin van januari ben ik onwijs consistent met mijn voeding en training. Het lukt me beter dan ooit om in mijn ritme te blijven en dat komt door een aantal dingen:

1. Meal prep

Ik ben volop aan het meal preppen en dat houd het leuk en afwisselend. Zo had ik vorige week heerlijke Thaise groene curry, pannenkoeken en super lekkere snacks. Dit zorgt er niet alleen voor dat ik met plezier gezond eet, maar ook dat ik niet hoef na te denken over wat ik wil eten. Alles is al van te voren gepland en dat geeft zoveel rust. Ik kan mijn week vervolgen zoals ik dat wil en ervaar geen druk of stress wat ik nu weer moet gaan maken.

2. Creativiteit

Door in mijn vrije tijd door Instagram en Pinterest te scrollen voed ik mijn creativiteit. Steeds als ik een nieuwe maaltijd of gerecht wil bedenken heb ik genoeg ideeën. Dit is een van de belangrijkste dingen van een gezonde leefstijl. Verandering van spijs doet eten! Ik krijg altijd veel vragen hoe ik al die recepten en maaltijden bedenk, nou dit is hoe ik het doe. Daarbij vind ik het ook leuk om dingen te proberen en te testen dus dat helpt ook mee. Maar key is dat je het leuk maakt voor jezelf!

3. Bewust kiezen

Heb je dan geen moeilijke momenten? Tuurlijk wel, die zijn er zat. Believe me. Zoals afgelopen zondag, ik zat op de bank en had eigenlijk geen calorie budget meer over. Ik had alleen nog een shake op de planning en daarna was het klaar. Maar ik kreeg zoveel cravings naar chocolade en stond op het punt om gewoon wat te pakken en toe te geven. Soms is dat prima. Soms moet je toegeven en mag je hierin meegaand zijn met je gevoel, maar niet altijd. Ik had dat weekend al meerdere malen ongezonder gegeten en ik weet dat hoe vaker ik dat doe, dat ik dan ook heel veel minder goed presteer in de gym. En dat vind ik zonde. Dus toen heb ik heel bewust de keuze gemaakt om niet voor de chocolade te gaan. Ik had gewoon zoete trek en had niet echt honger, maar om die cravings te stoppen maakte ik mijn shake iets eerder zodat ik toch iets kon ‘eten’. Dit zorgde ervoor dat ik mezelf on track kon houden. Bewust kiezen is super belangrijk!

En dat zijn mijn ‘key’ voedingstips die ik vandaag graag met je wou delen. Dit zorgt ervoor dat ik on track blijf met mijn doelen en weer in shape kan komen.

Want ondanks dat ik had aangegeven dat ik weer wil gaan opbouwen en verder wil met het reverse dieting, merk ik dat ik die 1900 nu heel fijn vind om aan te houden. Het is niet te veel, niet te weinig, ik kan knallen in de gym en op sommige intensieve trainingsdagen eet ik wat meer. Deze balans en verhouding werkt nu heel fijn voor me en ik merk ook dat mijn vakantiekilo’s er nu langzaam af gaan.

Ik heb in ongeveer 2 weken 2,5 kilo verloren en heb 1.3% vet verloren. Dit zijn super resultaten en ik merk dat mijn kleding ook weer net wat fijner past. Na de kerst en nieuwjaar voelde ik me opgeblazen, voller en niet zo fit als ik me kan voelen. Nu ik weer een maand on track ben doet dit heel wat met mijn lichaam en geest en voel ik me weer zoals ik me wil voelen. Energiek, fit en sterk.

Killer workout strategie

Dat ik deze resultaten heb kunnen boeken ligt natuurlijk niet alleen aan mijn voeding. Ook mijn trainingen zijn super intensief en ik geef écht alles. Op dit punt realiseer ik me dat ik in mijn vakantie en de eerste weken van januari, echt te weinig heb geknald. Nu zit ik sterker dan ooit in die workout flow en dat voelt goed.

Maar wat doe ik dan precies? Dit is mijn schema nu:
Maandag: Legday // City Fit
Dinsdag: Rug & Triceps // City Fit
Woensdag: verplicht rust
Donderdag: Borst & Biceps // Big Gym
Vrijdag: Schouders & Cardio // Big Gym
Zaterdag: Cardio // Big Gym
Zondag: verplicht rust

Zoals je ziet train ik bij twee verschillende sportscholen. Ik train gratis bij Big Gym en City Fit is mijn ‘homegym.’ Ik heb twee verplichte rustdagen en de overige dagen is het grotendeels een combinatie van een grote spiergroep en een kleine. Dit is een fijne verhouding en de verdeling van de dagen werken zo ook perfect voor me. Ik doe van alles 4 sets en 15 reps. Daar ga ik lekker van zweten!

Verder naar het weekend train ik vaker bij Big Gym. Hier merk ik dat cardio 10x beter gaat dan bij City Fit. Het is daar gewoon te klein om echt intensief te doen wat ik wil doen. Bij Big doe ik hiit circuitjes, gebruik ik de Crossfit cardio apparatuur en ga ik écht kapot. Bij City Fit zijn er alleen basic cardio dingen die ik ontzettend saai vind. Dit merk ik aan mijn inzet en dat is zonde. Daarom ga ik hiervoor liever naar Big!

Dit in combinatie met mijn goede voedingspatroon, genoeg slaap, weinig stress en een positieve mindset zorgen er nu al een aantal weken voor dat ik echt fijne progressie boek en me super fit voel! Een heerlijk gevoel en ik hoop dat ik door het delen van mijn huidige routine jou ook kan inspireren en hopelijk kan activeren om ook vol gas achter je doelen aan te gaan!

Fijne week weer, let’s do this!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here