balans-vinden-blijft-een-grote-uitdaging

In deze Fit Talk: balans vinden tussen deze twee blijft een grote uitdaging, onderrug blessure of gewoon zware spierpijn? En: wenkbrauwen uitgroeien; zo doe ik dat.

Dat moment dat je je realiseert dat je te ver bent gegaan.

Daar stond ik dan, voor de spiegel mijn make-up te doen. De basis zat er al op en toen kwam ik aan bij mijn wenkbrauwen. ‘Heh! Hoezo groeit daar bijna niks meer?’ Ineens viel het me op dat ik op sommige plekken echt nog maar weinig haar had zitten. Zo zonde, want ik had vroeger altijd hele volle wenkbrauwen waar ik bijna niks aan hoefde te doen. Ik dacht, als ik nu door blijf plukken, knippen en stylen, dan heb ik over 5 jaar geen wenkbrauw meer over. Dus ik klapte mijn laptop open, ging naar Youtube en trok het hele internet leeg met tips over hoe je je wenkies weer tot in volle glorie kan herstellen. Ik kwam uit op castor olie gemengd met vitamine E olie en kokosolie. Nou heb ik die laatste vervangen voor avocado-olie omdat dat altijd veel goeds doet voor mijn hoofdhaar.

Dus, mengseltje gemaakt en nu doe ik dat al 2 weken iedere avond voor het slapengaan op mijn wenkbrauwen met een mascara/wenkbrauw borsteltje. En guess what: groeien dat die dingen doen! Ik zie er nu wel uit als een halve holbewoner of iemand die niet cared om haar wenkbrauwen, maar het is voor een goed doel! Ze groeien nu heel snel terug en ik laat het nog een tijdje zo doorgaan. Al is het alleen maar om te zien hoe ik eruit zie met weer een volle bos boven mijn ogen. Daarna ga ik wel weer iets in model brengen, maar het doel is om ook zonder make-up mooie wenkbrauwen te hebben. En ik snap het als je nu met tips komt voor microblading en andere nieuwe methodes om je wenkies te laten shinen, maar dat is niet wat ik wil. Ik leg de nadruk op naturel!

Wat is dit?

Vorige week heb ik ergens iets te intensief getraind, want na mijn legday kwam ik thuis, ging ik na een warme douche in bed zitten en ineens voelde ik een gekke pijn in mijn onderrug. Ik kon het alleen nog maar heel stijfjes bewegen en verder deed het gewoon best zeer. Was dit een blessure? Of ben ik gewoon iets te hard gegaan? Ik kon het niet plaatsen. Ik heb daarom maar extra rustig aangedaan tijdens de trainingen waarin ik mijn onderrug tot last zou kunnen zijn, want een echte blessure is het laatste wat ik wil. Zoals je misschien weet is mijn onderrug echt een zwakke spiergroep die ik nu meer probeer te trainen om hem te versterken. Alle blessures die ik heb gehad waren of daar of in mijn schouders, dus even een klein stapje terug was wel op zijn plaats. Onder het mom: doen wat je kan, met wat je hebt.

Focusweekend

Vorig weekend was mijn vriend naar Barcelona op citytrip en ik had het hele rijk alleen. Met als gevolg: een intens weekend full focus op business, het online programma en persoonlijke ontwikkeling. Ik heb denk ik wel 3 webinars gevolgd en ben in heel wat boeken gedoken. Notities gemaakt en nieuwe plannen in werking gezet. I love it! Het is echt bizar hoeveel nieuwe inzichten je kunt krijgen door meer focus op die ontwikkeling. Ik merk het ook aan hoe ik communiceer en hoe ik informatie overbreng. Alles gaat langzaam maar zeker naar een ander level.

Zelfde met mijn Instagram. Ik krijg nu een stuk minder likes dan voorheen, maar ik wéét en zie aan alle andere factoren dat deze content veel meer met jullie doet. Jullie groeien en ontwikkelen van mijn posts en dat is zo mooi om te zien. Ik probeer mijn account nu veel meer te gebruiken om duidelijkheid te scheppen in dingen waar soms nog veel onduidelijkheid over is. Dieet mythes, do’s & don’ts en alles wat met fitness en gezondheid te maken heeft komt aan bod. Maar dan wél in de vorm van duidelijke infographics en teksten die het allemaal net wat makkelijker maken om de stof te begrijpen. Volg je me nog niet op Instagram? Doe dit dan heel gauw!

De andere kant van de medaille: balans.

Deze focus op business vergt echter wel zijn tol op iets anders. Namelijk het sporten. Geen zorgen, ik sport nog steeds super veel en train echt intensief, maar die zware (extra) cardio sessies die ik altijd deed bij Big Gym zijn hierbij geen ideale aanvulling. Ik kan niet alles geven in de gym en daarna ook nog alles mentaal geven. Ik ben gewoon echt op na zo’n workout en heb dan minder focus / energie om er businesswise ook nog heel wat uit te knallen. Die balans daarin vind ik zo lastig te vinden, dat ik er liever voor kies om dan meer rust te pakken in het weekend en de focus te verschuiven. Als je je richt op heel veel verschillende dingen krijg je ook een verdeelde groei. En daar komt het prioriteiten stellen weer om de hoek kijken. Het is altijd de vraag waar je meer waarde aan hecht en waar je je op dit moment op wilt richten. Je kunt niet alles doen en dat feit heb ik geaccepteerd.

Alles hetzelfde?!

O! En ik heb me gewogen. Guess what? Die weegschaal gaf aan dat alles nog precies hetzelfde was. Nou geloof ik dat niet zo zeer, maar goed, ik ben er weer op geweest en ik weeg nog steeds 80 kilo. Wat overigens helemaal prima is. Zoals ik in mijn vorige update al aangaf ben ik heel blij met hoe ik er nu uit zie en als ik dit tempo blijf aanhouden zal ik nog wel iets leaner worden. Welk effect dit op mijn ‘plattere buik’ doelstelling heeft zou ik nog niet durven zeggen omdat mijn buik altijd de laatste plek is waar het vet verdwijnt. We gaan lekker zo door en ik ben benieuwd wat mijn shape rond de zomer zal zijn! I’ll keep you posted, hele fijne week weer en zet ‘m op!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here