kilo kwijt in 2 weken

In deze Fit Talk: 1,5e kilo kwijt in 2 weken, meer creativiteit, nieuwe inzichten in voeding en andere manieren van thuis trainen…

Hoe langer ik thuis zit hoe creatiever ik word. Ik merk het aan alles dat ik in iedere hoek mogelijkheden begin te zien. Niet alleen in mijn interieur, maar ook in mijn voeding, sport en beweging. Hoewel ik echt niet kan wachten tot dit allemaal over is, ben ik nu al heel goed aangepast aan de huidige situatie. De hoogste tijd voor een update dus!

Ik houd het lekker simpel

Ik ga echt zo min mogelijk naar de supermarkt en dat merk ik in mijn voedingspatroon. Ik heb bijna geen vlees meer in huis, alleen af en toe wat vis (blikjes tonijn), ik bedenk maaltijden met wat ik zie liggen in de voorraadkast en heb amper snacks in huis. Toen alles nog ‘normaal’ was reed ik regelmatig na het sporten even langs de supermarkt om iets lekkers te halen. Bijvoorbeeld afbak bolletjes, kruidenkaas, smeerseltjes, brie of een lekkere salade. Nu doe ik dat dus nooit meer. Ik ga denk ik max. 1 keer per week naar de supermarkt, of laat mijn vriend wat dingen halen. We gaan niet meer op de gezamenlijke boodschappen tripjes die we iedere week deden om de wekelijkse boodschappen in huis te halen. Het is allemaal anders. Ik merk ook aan mezelf dat ik echt weinig behoefte heb om te snacken omdat het nu belangrijker dan ooit is om goed voor jezelf te zorgen. Ik las in een artikel dat meer dan 80% van alle mensen met het virus ook last hebben van overgewicht. Weer een indicatie dat het belangrijk is om altijd goed voor je lijf te zorgen en het te voeden met zoveel mogelijk gezonde en pure voeding. Het is een vereiste.

Te veel met voeding bezig geweest?

Dus van crackers met avocado voor lunch, tot een bowl waarin ik bij elkaar gooi wat ik in de kast heb, er komt van alles voorbij en geen dag is hetzelfde. Op zich wel heel leuk want zo ontdek je natuurlijk ook nieuwe recepten. Ik zie ook in dat ik hiervoor misschien te veel met voeding bezig ben geweest. Ik leer nu veel meer te vertrouwen op mijn gevoel en naar mijn hongersignalen te luisteren. Soms zorgt dit ervoor dat ik pas laat ontbijt en dat mijn ritme wat anders is, maar 9/10 keer eet ik wanneer ik trek heb en stop ik als ik vol ben. Ook als dat betekent dat er iets over blijft. Een hele fijne ontwikkeling dus. Ik houd wel mijn macro’s aan en die kan ik zonder enige moeite behalen. Daarbij helpt dat luisteren naar mijn lichaam ook bij het genieten. Vaak bestel ik op vrijdag of zaterdag altijd een pizza, maar nu denk ik echt: ‘heb ik hier nu zin in of niet?’ Hierdoor koos ik er vorige week voor om geen pizza te kopen maar een poké bowl omdat ik daar simpelweg meer zin in had. Top dus.

Opruimen! Als in: everyday…

Nou ik heb echt gekke dagen gehad hoor. Ik krijg zo de drang om alles op te ruimen! En ik kan je zeggen, bijna alles in en rondom mijn huis is aangepakt. Van mijn kantoor tot het balkon en van de voorraadkast tot de schuur, ik ben letterlijk al o-ve-ral geweest. Ik kan er gewoon niet tegen om ook maar iets van rotzooi te zien nu ik zoveel thuis zit. En dat heeft er voor gezorgd dat ik op sommige dagen opstond en direct begon met opruimen. En andere dagen stond ik om 7 uur ‘s ochtends al bij de vuilnisbak om shit te dumpen. Like: wajo. Maar gelukkig is nu bijna alles netjes en schoon dus dat werkt nog fijner. Ik ervaar echt meer rust daardoor en als ik even wil niksen dan voel ik ook echt dat ik niks hoef. Alles is gedaan. Alles is netjes. No worries.

Ook mijn interieur moet eraan geloven. Ik heb al heel wat nieuwe dingen besteld zoals leuke kratjes waar de planten op kunnen staan, muurdecoratie om eindelijk het huis nog wat meer op te fleuren en spullen voor op het balkon. En natuurlijk bestel ik echt alles online want ik ga niet onnodig naar de winkel. Just stay home het internet heeft genoeg! Heel blij met hoe mijn huisje er nu uitziet. Het is zo gezellig en warm. Love it.

Switch it up!

Ook mijn workouts worden steeds creatiever. Ik heb natuurlijk de standaard schema’s die ik vorige week heb gedeeld en de bijbehorende workout video’s, maar ik bedenk steeds meer oefeningen die ik erbij kan doen of waar ik mee kan afwisselen. Ik had laatst een goede ingeving met een deurhaak. Als je die dus bovenaan je deur bevestigd en daar een elastiek om doet, kan je dus weer heel veel extra oefeningen doen. Zo chill! Ik ga echt op zoek naar meer mogelijkheden, en je weet wat ze zeggen: wie zoekt zal vinden! Houd mijn story highlights op Instagram in de gaten (from home) daar post ik alle workout updates en aanvullingen.

-1.5 kilo door nieuwe aanpak

Mijn voeding houd ik nog steeds aan op 1850 calorieën en dat gaat nu super. Ook doordat ik dus minder snack en minder naar de supermarkt ga is het makkelijker te onderhouden. Ik sport heel intensief en dat werpt zijn vruchten af. Ik ben namelijk al 1,5e kilo verloren in 14 dagen met mijn nieuwe aanpak (zie de podcast over ‘geen vooruitgang’). Heel blij mee en ik voel ook dat ik de juiste kant op ga.

En dat was ‘m voor nu. Ik hoop dat je nog steeds fit en gezond bent. Stay safe en tot volgende week!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here