indoor workouts

In deze Fit Talk: een peptalk voor inspiratie, dit zijn mijn nieuwe indoor workouts (and I love it!) en is mijn buik al strakker? Kom ik al dichter bij mijn doel? Ik deel het met je!

Nou, met het nieuws van vorige week dinsdag is het overduidelijk dat deze quarantaine nog lang niet over is. We moeten nog zeker minimaal een maand binnenblijven. Super jammer, maar wat moet dat moet! We doen dit samen, dus ik wil je echt vragen om je (ondanks het mooie weer) echt zoveel mogelijk binnen te blijven. Ga niet naar buiten als dat niet hoeft.

Op zoek naar iets nieuws

Vorige week had ik al gedeeld dat mijn motivatie echt op een laag pitje zat. Ik had geen zin in mijn krachttraining workouts en verlangde gewoon heel erg naar het normale leven en de sportschool. Reality check: dat gaat voorlopig nog niet gebeuren, dus de hoogste tijd om een mindset switch te maken en die tegenzin om te zetten in een frisse wind met motivatie. Ik ben de afgelopen week druk geweest met het ontdekken van nieuwe trainingsmethoden en dingen proberen te vinden die mij wél motiveren. Ik struinde het internet af en schreef alle mogelijkheden op. Lees: dit is dus exact wat jij ook moet doen als je je in dezelfde positie bevindt.

Ik krijg altijd veel vragen hoe ik de motivatie weer terug vind, maar het is serieus niks ingewikkelds. Ik schreeuw het zo vaak van de daken: ga op ontdekking uit! Doe je research! Typ wat in in Google, laat je inspireren op YouTube, check Pinterest! Er staat zoveel online, daar kan je echt bakken inspiratie uithalen. En ik geloof echt dat als jij jouw doelen graag wilt bereiken dat je dat jezelf moet laten zien. En dat doe je door er tijd, moeite en energie in te investeren. Anders kom je er niet. Als jij jouw leefstijl voor een lange tijd wilt volhouden (aka de rest van je leven) dan moet je hier toch aan gaan wennen. Je kan mij altijd vragen om advies, maar kijk eerst zelf naar wat bij jou past en wat je kunt doen. Jij moet je eigen coach zijn en jezelf een schop onder je kont kunnen geven en zeggen: “ik heb een nieuwe prikkel nodig, dus ik ga op zoek!” Het is geen rocket science, maar je moet het wel even doen. Actie dus!!!

In een korte tijd veel verbranden met Tabata

Voor mij was het vooral belangrijk om nieuwe trainingsmethoden te ontdekken. Ik zocht op ‘quarantaine home workout’ en kreeg heel wat toffe dingen die ik ook al heb uitgeprobeerd! Dit zijn ze:

> Cardio workout met Tabata muziek. Zie Spotify. Je hoort leuke muziek, met af en toe een stem die zegt in welke ronde je zit. Ook telt hij af zodat je weet wanneer de volgende oefening begint. Dit houdt je scherp en zo verbrand je in een korte tijd veel calorieën. Je hebt vaak 8 rondes per muziekje, dus je kunt 4 oefeningen 2x doen en dan nog een paar keer opnieuw met dezelfde of een andere track. Ik doe vaak: wall balls (met een poef), burpees, air squats en pushups.

> Tabata krachttraining home workout met begeleiding. Zoals deze bijvoorbeeld. Je drukt op play bij een YouTube video en je volgt exact wat de persoon in de video doet. Voor mij werkt dit extra motiverend omdat ik het net zo goed wil doen als hem/haar! Daarbij blijf je mega gefocust omdat het tijdsgebonden is en je goed moet opletten omdat het best snel gaat. Heel nice!

> Hardlopen staat ook op mijn lijst. Niet iets waar ik super enthousiast over ben omdat ik het liever niet doe. Ik wil zoveel mogelijk spiermassa behouden en te veel cardio zorgt voor een averechts resultaat. Af en toe is het wel lekker om een rondje te lopen, maar ik doe het echt niet vaker dan 2x per week. Ik ren dan zo’n 4,5 km op een redelijk rustig / joggend tempo. Ik stop vaak tussendoor want ik heb het dit jaar nog maar 2 keer gedaan, dus even rustig opbouwen haha.

Is mijn buik al strakker?

Weet je nog, dat doel wat ik een paar maanden terug stelde? Hoe gaat het daar nu eigenlijk mee? Is mijn buik al strakker? Is mijn onderrug al versterkt? Doe ik consequent mijn buikspieroefeningen? Heel eerlijk: het is een twijfelgeval. Ik zie mezelf iedere dag in de spiegel en zie geen drastisch verschil (wat ook niet hoeft (drastisch dan he)) maar ik zie wel dat ik ben afgevallen. Zowel in mijn reflectie als op de weegschaal dus dat is een goed teken. Ik zit over het algemeen gewoon echt lekker in mijn vel en zelfs nu merk ik dat mijn relatie met voeding blijft verbeteren. Zin in brood met Nutella? Ik eet het. Zin om op vrijdagavond Sushi te bestellen? Ik doe het. En die vrijheid daarin is heel fijn. Ik kijk grotendeels alleen maar naar mijn weekgemiddelde. Ik houd dagelijks mijn voeding wel bij, maar zoals ik eerder al vertelde ben ik er veel minder mee bezig en dat is super!

Waarom ik mijn voeding dan alsnog bijhoud? Omdat ik een doel heb. En het geeft me veel inzicht en structuur. Juist doordat ik het bijhoud zie ik dat ik on track ben, maar er ook voldoende ruimte is voor lekkers. Als ik dit niet zou doen, zou ik het gokken en dan heb je juist kans dat je veel meer eet dan je denkt en ik dus mijn doel niet haal. Voor nu nog even vinger aan de pols en straks (als ik geen gericht doel meer heb) stap ik er weer meer vanaf. Dit werkt top voor me.

En that’s it voor deze week. Ik hoop dat je ondanks de gekke tijden alsnog kunt knallen met jouw doelen. Ik ben bezig met een plan om jullie na Corona weer ‘back on track’ te helpen, dus als je hiervoor nog input of ideeën hebt, laat het me vooral weten! (Een DM op Insta is het makkelijkste.)

Fijne week!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here