fruit proberen te eten

Yes! Ik heb weer energie voor 10 en merk optimale kracht door een aantal veranderingen in mijn voedingspatroon. Ook heb ik weer geprobeerd om fruit te eten, maar het blijft lastig…

Energie voor 10

Ik eet nog niet eens heel veel meer dan in de lockdown periode, maar ik heb weer energie voor 10 hoor! Ik ben afgelopen week gestart met een verhoging in calorieën en eet nu zo’n 1800-1850 calorieën. Dit verschilt per dag en hangt samen met de intensiteit van mijn trainingen. Ook zijn mijn koolhydraten omhoog gegaan en nu voel ik wat ik de afgelopen tijd heb gemist. De lekkere energy flow, beter uithoudingsvermogen en optimale kracht zijn het bewijs dat ik weer goed ga!

Ik besloot er volledig voor te gaan

Niet dat ik voorheen niet ‘goed ging’ maar meer eten om die trainingen optimaal te kunnen voeden is echt heerlijk. Vorige week was de eerste week dat ik meer gewicht kon wegdrukken. Het is lastig aftasten omdat je natuurlijk weer rustig moet opbouwen, maar ik besloot er volledig voor te gaan. Mijn bench press zit weer op 40 kilo (4 sets 10 reps), lat pulldown op 45 kilo en de squats beginnen er ook weer op te lijken. Het verbaasde me eigenlijk hoe snel mijn lijf zichzelf kon herpakken, maar eerlijk is eerlijk: ik heb niet stilgezeten tijdens de isolatie. Ik heb wel wát gedaan, haha.

Ik eet anders

Grappig feitje: toen ik me de afgelopen weken heel erg moest focussen op het eten van genoeg eiwitten (voor spierbehoud) vond ik het lastig om dit doel te halen. Maar nu ik juist meer carbs moet eten, haal ik mijn eiwit doel met gemak. Ik merk ook echt dat ik heel anders eet dan voorheen. Ik richt me op meer volume food want ja: nóg meer eten en dat heb ik nu nodig. Mijn metabolisme komt weer langzaam op gang doordat mijn ritme steeds meer de oude wordt en dat is super fijn.

Fruit proberen te eten…

Ik probeer in iedere maaltijd iets van groente of fruit (ja, fruit!) toe te voegen en mijn lijf reageert er super op. Ik heb laatst zelfs banaan gegeten. Wel maar 3 mini plakjes en toen dacht ik ‘nee, dit is niks voor mij.’ Ook aardbeien heb ik geprobeerd en dat vond ik opzich nog wel te doen, maar het blijft een struggle. Voor het geval je mij net pas volgt: ik lust geen fruit. Ik heb heel veel soorten geprobeerd, maar er is niks waarvan ik echt zeg: dat pak ik ‘spontaan’ en eet ik consequent. Het spreekt me echt niet aan. De textuur, de smaak… meh!

Ergens doorheen lukt nog wel, dus frambozen op mijn havermout vind ik nog te doen, en banaan door bananenbrood (helemaal fijngemalen zonder stukjes) dat gaat ook nog wel. Maar echt fruit eten zoals het bedoeld is… Nee. Heel veel mensen kijken me gek aan als ik dit zeg, maar hey, it’s the truth. Can’t help it. Maar goed de afgelopen week dus wel een poging gedaan om te kijken of mijn smaak is veranderd, maar dat is dus niet het geval.

Shitty weather

En hoewel ik nu vakantie heb, voelt het absoluut niet zo. Het is al twee weken druilerig herfstweer, dus dat is jammer. Ik had gehoopt lekker van de zon te genieten, maar helaas. Het is niet anders en valt buiten onze controle. Gelukkig wordt het komende week beter en ik hoop dat het daarna lekker doorzet in een volledige zonnige zomer! Wel een voordeel van dit weer: in mijn gym mogen ze de airco niet aanzetten ivm het virus. Dus met deze temperaturen is het sporten goed uit te houden! Trainen met 30 graden zonder airco is wel heel heftig, dus dat is het lichtpuntje aan dit weer.

So excited!

De komende week wil ik nog iets verhogen. Ik denk dat ik dan op 1850 blijf en hier en daar ga schommelen richting 1900 waar nodig. Ik heb mijn lichaam opgemeten qua centimeters, maar nog niet opnieuw gewogen en vetpercentage gemeten omdat ik ongesteld was. Ik heb mega zin om de komende tijd tegemoet te gaan en te zien hoe mijn trainingen zich weer gaan ontwikkelen. I love it!

Ben je benieuwd naar hoe ik mijn voedingspatroon de komende tijd weer ga opbouwen en wil je meer achterliggende info? Kijk dan even deze update:

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here