veel spierpijn

Twee workouts op een dag, heel veel spierpijn, terug naar kantoor, uitgebreide voeding update en nog veel meer, in deze bomvolle nieuwe Fit Talk!

Nou ’t was me een weekje hoor! Ik kan de spierpijn van alle workouts nog voelen, want men, wat ging ik hard! Ik had deze week echt volledige drive en focus. Dat heb ik altijd wel, maar nu was het op een ander level.

Ik ga weer hardlopen!

Ik begon mijn week op zondag met een dubbele workout. ’s Ochtends ging ik voor het eerst in lange tijd weer hardlopen. Ik wil dit al een tijdje weer oppakken, maar na mijn voetblessure was ik er een beetje onzeker over. Daarom ben ik eerst gestart met een simpel schema van 4×5 minuten hardlopen en dan 1 minuut rust tussen de setjes. Dit was voor mij een hele fijne houvast. Ook rende ik in rondjes zoals je op een hardloopbaan zou doen. Hierdoor was ik niet afhankelijk van een route en kon ik beter timen hoe snel ik liep. Ik probeer dit nu ongeveer 3 keer per week vol te houden in aanvulling op mijn krachttraining.

Hardlopen is een fijne manier om mijn conditie op pijl te houden en het is makkelijk te combineren met mijn gym sessies. Die moet ik natuurlijk reserveren en je kan niet altijd ‘zomaar’ terecht, en met hardlopen ben je hier volledig vrij in. Soms loop ik ’s ochtends vroeg voordat ik naar werk ga en andere momenten wat later op de dag.

Zo. Veel. Spierpijn.

Af en toe was het wel lastig te combineren. Op maandag had ik bijvoorbeeld legday nadat ik die zondag ook al had hardgelopen. En op dinsdag ging ik weer hardlopen, dus mijn benen hebben aan het begin van de week flink wat te verduren gekregen, haha. Ik had zoveel spierpijn!! Om het herstel te bevorderen heb ik (ondanks dat ik vaak geen zin had) veel gewandeld omdat dit goed is voor de bloedsomloop. Daarbij speelde mijn voeding natuurlijk ook een belangrijke rol. Deze had ik redelijk goed op orde, maar ik merkte wel dat het weer even zoeken was omdat mijn ritme weer veranderde…

Back at the office

Naast dat ik ben begonnen met hardlopen, ben ik ook weer terug naar kantoor gegaan. Sinds begin maart was ik er niet meer geweest ivm Corona en heb ik al die tijd thuis gewerkt. Ik was er enorm aan gaan wennen, dus het was ook weer een grote omschakeling. Maar toen ik er eenmaal was rolde ik er ook zo weer in en binnen no-time was ik weer gewend. Dat gaat toch altijd sneller dan je denkt!

Food update

Zoals ik net al zei was het weer even lastig om mijn voeding af te stemmen op het kantoorleven. Als ik thuis ben kijk ik meer in het moment wat ik wil gaan eten, maar als ik de hele dag van huis ben moet ik wel het een en ander voorbereiden. Ik had zondag twee avondmaaltijden geprept maar ik merkte dat dat net te weinig was. Ik moest vaak ’s ochtends nog zoeken naar snacks en na werk was het passen en meten met macro’s. Normaal heb ik hier geen last van, maar omdat ik niet helemaal goed was voorbereid liep het wat hobbelig. Dus, goed nieuws voor de mensen die mijn meal prep vlogs altijd leuk vinden om te kijken: ze komen weer terug!

Voor deze week heb ik weer een complete prep klaarstaan en is het alleen een kwestie van pakken, opwarmen en eten. Love it. Ook heb ik nieuwe bakjes aangeschaft van glas, omdat dit duurzamer is. Deze verkleuren niet en houden geen geurtjes vast, dus dat is helemaal ideaal. Ik werk nog steeds een tijdje vooruit dus het kan nog even duren voordat de eerste prep vlogs weer live staan, maar weet dat ze eraan komen!

Het was weer tijd om te verhogen

Mijn trainingen gaan vooral zo goed omdat ik nu veel meer koolhydraten eet. Mijn lijf reageert er super goed op en ik merk aan alles dat ik nog beter in mijn vel zit. Ik zit nu volgens mij op zo’n 190-200 gram die ik gedurende dag verspreid eet. Vaak eet ik wel meer koolhydraten voor en na mijn training. Voor mijn training zodat ik genoeg energie heb om te knallen en daarna om mijn spieren optimaal te laten herstellen.

En als de carbs omhoog zijn gegaan, zijn de calorieën dat ook! Ik zit nu op een fijne 1900 per dag. Met dit budget kan ik alles eten wat ik wil, heb ik geen honger en gaat mijn herstel ook sneller. Uiteindelijk ga ik richting 2100 en daar wil ik dan een lange tijd op blijven. Simpelweg om te kijken hoe mijn lijf erop reageert. Verhogen ga ik de komende tijd dus ook wat langzamer doen. Dit voelt voor mij op dit moment goed en ik probeer hierin zoveel mogelijk te luisteren naar mijn lichaam. Alleen dan weet ik wat het nodig heeft en kan ik daarop inspelen.

En dat was de update voor nu. Je bent weer helemaal bij en weet nu alle ins- en outs over mijn huidige journey. Komende week ga ik lekker knallen en ik hoop dat jij dat ook gaat doen!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here