vaste patronen

Herken je de vaste patronen van je lijf, dan kan je daar op inspelen. Vandaag leg ik uit hoe ik dat doe. Ook deel ik waarom ik meer kleine momentjes inplan en hoe het nu staat met mijn voeding en trainingen.

Patronen leren herkennen

Deze week moest ik ongesteld worden en dat was overduidelijk merkbaar, haha. Ik at namelijk op zondag al een hele reep chocolade weg en op maandag at ik een aantal grote stukken. Ook at ik brood met een dikke laag chocopasta en ging ik los op de hagelslag. Dit heb ik echt alleen als de periode van de maand weer om de hoek komt kijken, dus ik laat het dan ook lekker gaan. Ik eet wat ik wil tot ik er geen behoefte meer aan heb. Dus na die repen chocolade en die 3 broodjes was het eigenlijk wel klaar. Ik had dat blijkbaar even nodig.

Meebewegen met de natuurlijke signalen van je lichaam

Wanneer je dit soort patronen in je leven leert herkennen, weet je precies waar bepaald gedrag vandaan komt. Zo kun je er met een meer relaxte mindset in gaan en hoef je niet te stressen. Chocolade is voor mij echt alleen dán een ding, want op de andere dagen heb ik er vrijwel nooit echt een craving naar. Ik zie het wel liggen, maar ik heb er dan geen zin in. Dit is ontzettend fijn omdat je weet wat je kunt verwachten en jezelf daar dan ook vrij in kunt laten. Niet proberen om dat onder ‘controle’ te houden, maar gewoon met de natuurlijke signalen van je lijf meebewegen en lekker je geniet momentje pakken. Wanneer je jezelf altijd die chocolade toestaat, creëer je een gevoel van vrijheid en is het makkelijker om naar de signalen te luisteren.

Baby high tea brunch

Mijn beste vriendin krijgt binnenkort een baby en dat moest natuurlijk gevierd worden! Op de valreep net met haar zwangerschapsverlof heb ik voor haar een brunch georganiseerd. We gingen gezellig naar Hartje Zwolle en daar kan je de meest uiteenlopende lekkernijen eten. Van broodjes tot taart en van falafel tot pork belly, ze hebben er van alles. We hebben heerlijk genoten en het leven gevierd!

Anders dan normaal

Ik krijg meer de drang om de alledaagse dingen anders te doen. Ik wil afwijken van die vaste wandelroutes, ik wil eens vaker in de avond naar de bioscoop in plaats van overdag en wat vaker een moment voor mezelf inplannen. Ook al is dat slechts om ergens een kop koffie te drinken of om een heerlijke smoothie te halen. Die kleine momentjes maken een week toch wat dynamischer en daardoor maak ik ook echt tijd voor mezelf om meer rust te pakken. Het helpt ook om het alledaagse ritme wat te doorbreken met een fijne pauze en ik merk dat ik dat nu heel fijn vind!

Hoe gaat het met je voeding en training?

Ik merk dat dit wat meer naar de achtergrond verschuift. Ik ben er natuurlijk nog steeds veel mee bezig, maar het is zo’n vast ritme, dat ik er natuurlijk niet over na hoef te denken. Ik sport iedere week minstens 4 keer, ik eet iedere dag zo gezond mogelijk en de balans hierin is echt perfect. Luisteren naar mijn lijf doe ik steeds meer, waardoor ik ook dagen heb waarop ik helemaal niks track of invul. Het wisselt elkaar dus lekker af en dat voelt goed.

Ik heb nu geen gerichte doelstelling en dat vind ik alleen maar fijn. Ik ben veel te druk met mijn business, studie, vlogs, samenwerkingen en natuurlijk het programma! Ik wil daar nu niks fysieks meer bij hebben, dus al het sporten is nu zonder schema, lekker op onderhoud. Ook wel eens goed.

Zo. Je bent weer helemaal bij. Volgende week heb ik weer een nieuwe update voor je. Enjoy your week!

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here