trainingsschema

Zoals beloofd in mijn post van afgelopen maandag, zou ik mijn nieuwe trainingsschema met jullie delen. De focus ligt op kracht en in dit artikel ga ik je wat meer uitleg geven over dit schema zodat je er zelf ook mee van start kunt gaan!

Waarom een 5×5 trainingsschema?

De inspiratie voor dit trainingsschema heb ik gekregen van mijn schoonbroer Mike. Hij studeert momenteel de opleiding Voeding en Diëtiek en volgt momenteel ook cursus Fitness A. Hij weet ongelooflijk veel van fitness en training. Ik vertelde hem dat ik graag wat nieuws wou proberen en vroeg of hij nog een idee had. Hij vroeg me wat ik precies wil doen en ik zei dat ik graag weer wil focussen op kracht. Hij gaf me vervolgens dit 5×5 schema wat zich hierop focust.

Het schema is gebaseerd op Stronglifts 5×5. In feite hoef je maar drie keer per week te trainen maar aangezien ik fit-ADDICT ben, wil ik natuurlijk wel vaker dan 3x in de sportschool zijn. Het schema wat ik zo met jou ga delen bestaat dan ook uit 4 dagen. Ik ga zelf 5x want die 5e dag wil ik als cardio dagje gebruiken. Vind ik altijd wel fijn want het nadeel van dit schema is dat ik vaak niet heel erg zweet omdat je voornamelijk focust op kracht. Ik ben enorm fan van een trainingsschema met 12-15 herhalingen omdat ik dan lekker ga zweten. Maar hé, nieuwe dingen proberen hoort erbij!

trainingsschema

Voor elke workout staan er drie barbell oefeningen op de planning en het zijn voornamelijk compound oefeningen: Squat, Bench Press, Deadlift, Overhead Press en Barbell Row. Deze oefeningen tezamen zullen je hele lichaam trainen! Het doel van dit schema is uiteraard om sterker te worden. Beginnend met lichte gewichten zodat je gericht kunt trainen op de uitvoering, kan je iedere workout meer uitdaging creëren door steeds wat meer gewicht toe te voegen (bijvoorbeeld +2,5 kilo iedere training). Zo daag je je lijf uit en kan je sterker worden en spiermassa opbouwen!

Aan de slag!

Nu je de achtergrond informatie hebt is het tijd om aan de slag te gaan. Je kunt alle 4 de dagen gratis downloaden vanaf mijn download pagina. Het enige wat je daarvoor moet doen is je inschrijven en vervolgens krijg je het wachtwoord om de pagina te bekijken! Ready? Set… Go!

Zorg er wel voor dat je eerst je inschrijving bevestigd! Als je niet bevestigd, ontvang je de code namelijk niet. En je spamfolder ook in de gaten houden, daar kunnen de mailtjes soms ook in belanden.

Heb je het wachtwoord al? Ga dan direct door naar de gratis downloads!

3 REACTIES

  1. Hoi Louella,

    Ik wil het trainingsschema downloaden, maar ik krijg steeds de melding je bent al reeds aangemeld voor de nieuwsbrief. Hoe kom ik nu aan de code om in te loggen.
    Je bent goed bezig, Love Your Site.

    Graag hoor ik van je.

    Groetjes Ingrid

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here