meer groente fruit

Als je net als mij ook de behoefte hebt om meer groente en fruit te eten kan het soms lastig zijn om dit te verwerken in een drukke werkdag. Daarom heb ik een aantal tips die je zeker gaan helpen om nóg gezonder te eten door meer groente en fruit!

Meer groente en fruit eten tips

1. Verwerk het in de hoofdmaaltijden van je dag.
Wanneer je wakker wordt is groente natuurlijk niet het eerste waar je aan denkt bij een lekker en voedzaam ontbijt. Toch kan dit heel goed! Denk aan de volgende opties:

– Omelet of eieren met spinazie
– Een groene smoothie op basis van groenten en minder fruit
– Groente muffins
– Havermout pannenkoekjes met heel fijn gemalen groenten er door

2. Bereiden is zo gebeurd
Het kan soms veel tijd in beslag nemen om alle groenten te koken en klaar te maken. Daarom zeg ik het voor de zoveelste keer: investeer in een magnetron stomer. Kost niet veel en zal je heel wat extra tijd opleveren. Ik heb er zelf een van Sistema (maat L) en je kunt er alles in stomen wat je maar wilt. Ik koop altijd diepvries groenten en doe deze dan in de bak voor ongeveer 7 minuten. En klaar ben je. Geen gedoe met pannen en heet water. De Sistema stomer fixt alle groenten die je maar wilt op een erg gezonde manier!

3. Neem groenten en fruit mee als snack
Wat ik tegenwoordig doe is het volgende: ik koop kant en klare snack worteltjes en neem hierbij een eetlepel hoemoes mee. Een heerlijke snack en onwijs voedzaam. Ik dip de worteltjes in de hoemoes en dat maakt het echt een stuk minder saai en smakeloos. Ook komkommer of zoete punt paprika is hier erg lekker mee! Daarbij is een appel of een banaan natuurlijk altijd een goede snack die je langer verzadigd houden dan een Sultana koekje.

4. Probeer de groenten uit als vervanger voor koolhydraten
Het is tegenwoordig niet meer weg te denken: groente als vervanger voor bijvoorbeeld spaghetti, lasagne bladen of zelfs als bodem voor een pizza. Je kunt er eindeloos mee variëren en mocht je nou zelf geen sliertjes van de groenten kunnen maken voor bijvoorbeeld groente spaghetti, dan verkopen ze bij de Jumbo nu ook de collectie van Jamie Oliver waarbij de groente al in lange draden is versneden. Super handig!

Ik hoop dat deze tips jou op weg zullen helpen om meer groente en fruit te consumeren. Mij lukt het in ieder geval al aardig en het zal je uiteindelijk ook meer energie opleveren. Daarbij voel je je fitter en zal je beter presteren tijdens het trainen. Vitamientjes zijn je vriendjes, ha!

3 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here